نوشته شده توسط : بهزاد

اولین قانون نظم و پاکیزگی است!
هماهنگی و خوشبختی در فنگ شویی با نظم و پاکیزگی رابطه ی تنگاتنگی دارد، زیرا تمام اشیا حتی وسایل اضافی تولید انرژی می کنند و حداقل می توانند در ناهماهنگی انرژی تاثیرگذار باشند،بنابراین نظافت و مرتب کردن خانه در راس فهرست فنگ شویی قرار می گیرند. اشیا و وسایلی که مدت ها از آن استفاده نمی کنید انرژی منفی تولید می کنند بنابراین اگر می خواهید انرژی متناسب و هماهنگی در فضای داخلی خود داشته باشید، یک خانه تکانی اساسی به شما در این زمینه کمک به سزایی می کند، کم کم به پایان سال هم نزدیک می شویم پس زمان مناسبی برای خانه تکانی نیز هست، دست به کار شوید و انرژی مثبت را به خانه ی خود تزریق نمایید.

آشنایی با قوانین فنگ شویی, اصول و نحوه خانه تکانی

تبلیغات اینترنتی رایگان در سایت شهر24

تاثیر نور و رنگ در دکوراسیون را فراموش نکنید!
نور درمانی در دکوراسیون داخلی را هرگز فراموش نکنید، اغلب افراد در فضل برگ ریزان و پاییز به دلیل نبود نور کافی دچار افسردگی می شوند پس استفاده از نور مناسب در فضا بسیار مهم است. در طول روز باید درحد امکان نور طبیعی به خانه بتابد که با کنار زدن پرده و بازکردن پنجره ها محقق می شود. گوشه های اتاق، طاقچه ها، اتاقهای بدون پنجره و زیر سقف های شیب دار با تابش نورهای سقفی و دیواری زنده تر میشود. حتی می توانید در این بخش ها از شمع آرایی استفاده کنید که بسیار نیروهای مثبت را در فضا گسترش می دهند. انتخاب رنگ ها در فضا بسیار مهم است مثلا رنگ های مهیج مانند قرمز یا نارنجی آرامش اتاق خواب را برهم می زنند و ممکن است بر خواب شما تاثیر منفی بگذارد. پس در انتخاب رنگ فضاهای خود دقت نمایید.

جابه جایی مبلمان معجزه آساست!
یکی دیگر از راه های هماهنگ سازی فضای خانه جابه جا کردن مبلمان به محل های مناسب تر به لحاظ انرژی است. یک تغییر دکوراسیون مناسب به خوبی می توانند فضای شما را دگرگون کنند. اما توجه داشته باشید که هرگز مبلمان را طوری نچینید که زوایای تیز آن به سمت شما باشد، این کار انرژی درونی شما را برهم می زند توجه کنید که مرکز خانه، اتاق خواب  و آپارتمان را در حد امکان خالی و منظم نگه دارید.

آشنایی با اصول فنگ شویی, فنگ شویی چیست

حضور آینه ها را جدی بگیرید!
آینه ها یکی از مهمترین عناصر موجود در فضای داخلی می باشند که انرژی های مثبت را در فضا ایجاد میکنند . شکل آینه ها در فضا بسیار مهم است در فنگ شویی آینه های مسطح و محدب بسیار مورد استفاده است، آینه های محدب انرژی های منفی و مخرب را از بین می برد و از طرفی انرژی های مثبت را به سمت گوشه ها و زوایایی که انرژی نمی گیرند سوق می دهند. در فنگ شویی آینه های هشت ضلعی جایگاه ویژه ای دارد، قاب های هشت وجهی انرژی مثبت را تقویت می کنند و قاب های گرد به حفظ انرژی مثبت در فضا بیشتر کمک می کنند. حضور آینه ها را در فضاهای کوچک نیز بیشتر جدی بگیرید چرا که آینه های مسطح این فضاها را بزرگ تر جلوه میکند.

فنگ شویی چیست, آشنایی با قوانین فنگ شویی

گیاهان آپارتمانی بهترین راه تقویت انرژی مثبت در فضا !
گیاهان خانگی همیشه نیروی تازه ای به فضای شما می بخشند، وقتی در آپارتمان خود گیاهان مختلفی قرار دارد  که خصوصیات هر کدام از آن ها مکمل دیگری است باعث ایجاد جریان منظم انرژی مثبت در فضا می شود. گیاهانی که برگ های تیز و سوزنی مانند کاکتوس دارند در اتاق خواب، نشیمن و غذاخوری قرار ندهید، آن ها انرژی منفی دارند که روح و روان شما تاثیر نا مطلوبی می گذارد. در گوشه های کم نور و زیر سقف های شیب دار حضور گیاهان مانند پیچک جریان انرژی مثبت را در فضا تقویت می نمایند.

اصول و نحوه خانه تکانی,قوانین خانه تکانی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

زمان مناسب سرویس کولر آبی

درواقع سرویس دوره‌ای و منظم دستگاه و قطعات آن رابطه مستقیمی با کارکرد مناسب دستگاه و طول عمر مفید آن دارد. به همین خاطر کارشناسان توصیه می‌کنند که پیش از شروع گرما سرویس دوره‌ای کولر آبی انجام گردد. مناسب‌ترین زمان برای سرویس کولر آبی پایان فصل گرما و روزهای نخست پاییز می باشد که هوا به‌تدریج  رو به خنکی می‌رود. دیگر زمان مناسب برای سرویس و تعمیر کولر آبی شروع فصل گرما و موقع راه‌اندازی کولر است.

بهتر است پس از خاموش کردن کولر مخزن زیرآب کولر آبی را باز کنید تا آب موجود در مخزن کولر تخلیه گردد. درصورتی‌که آب تخلیه نشود باعث تجمع باکتری، جلبک و عوامل بیماری‌زا می شود. ضمن اینکه پس از سرد شدن هوا، ممکن است آب درون مخزن یخ بزند و به پمپ آب کولر آبی آسیب برسد. پس از خاموش کردن کلی کولر آبی در ابتدای فصل پاییز، آب مخزن را خالی کنید و روی کولر را با پوشش مناسبی بپوشانید. پوشال کولرهای آبی نیز باید پیش از شروع گرما و به راه‌اندازی دوباره کولر تعویض گردد. چراکه پوشال کولرهای آبی جزو فراورده‌های سلولزی محسوب می‌شود که مکان مناسبی است برای رشد باکتری‌های حساسیت‌زا. ازآنجایی‌که هوای خنک از روی پوشال مرطوب کولر آبی عبور کرده و از طریق کانال وارد محیط می‌شود به‌راحتی ممکن است باکتری و آلودگی را نیز با خود به هوای محیط انتقال دهد. به همین دلیل بهتر است که هرسال پوشال کولر آبی تعویض شود تا از احتمال ایجاد بیماری‌های تنفسی یا آلرژی جلوگیری کنید. ضمن اینکه هرچه پوشال‌ها قدیمی‌تر باشند مصرف آب و برق در کولر آبی نیز بیشتر می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند که حین تعویض پوشال‌ها از شوره گیر استفاده گردد تا مانع از رسوب املاح آب روی پوشال و خراب شدن آن‌ها گردد.

کلید کولر کار نمی‌کند

ممکن است فیوز قطع یا خراب شده باشد. جهت اطمینان، مسیر ورود و خروج فاز به فیوز را با استفاده از فازمتر چک کنید. یا ممکن است که فاز یا نول اصلی خراب باشد. اگر فیوز سالم است اما برق به کولر نمی‌رسد احتمالاً سیم رابط مشکل دارد و خراب‌شده است.

 

پمپ آب و الکتروموتور هردو کار می‌کنند اما کولر باد خنک نمی‌زند

ممکن است مشکل از شل شدن یا تنظیم نبودن تسمه باشد. شاید هم مشکل پاره شدن پارچه برزنتی لرزه‌گیر باشد.

موتور کولر کار می‌کند ولی کولر باد خنک نمی‌زند

ممکن است تشتک سوراخ شده باشد و آب آن خالی‌شده باشد. عدم تنظیم شناور کولر آبی نیز ممکن است باعث نشت آب شیر اطمینان و خالی شدن آب شود. یا اینکه ممکن است پمپ خراب یا شیلنگ پاره شده باشد. نیم‌سوز شدن موتور کولر آبی یا هرز شدن پروانه کولر نیز می‌تواند ازجمله علل خرابی پمپ آب باشند. یک علت دیگر می‌تواند بسته شدن سوراخ ناودان‌ها باشد. برای حل این مشکل بهتر است سوراخ روی ناودان را با جوهر نمک و برس بشویید تا جرم و آلودگی رویشان پاک شود.

انتشار قطرات آب در محیط حین روشن بودن کولر

درصورتی‌که شیلنگ آب پاره شود، آب از داخل پره‌های توربین به بیرون می‌ریزد. این آب از راه پوشال و تسمه روی فن می‌ریزد. برای جلوگیری از خراب شدن فن باید شیلنگ را تعویض نمایید.

سرویس دوره‌ای کولر آبی شاید در ظاهر کار ساده‌ای باشد که نیاز به مهارت خاصی نیست اما بهتر است که سرویس کردن کولر را به اهل فن بسپارید تا تمام قطعات برقی و آبی کولر را چک کند و خیالتان از سالم بودن دستگاه راحت گردد.

فقط یک دور موتور کار می‌کند

ممکن است مشکل از کلید گریز از مرکز باشد. اگر موقع تغییر وضعیت کارکرد کولر از دور تند به دور کند، موتور سرعت کافی نداشته باشد و موتور صدای خشنی بدهد و داغ شود نشان‌دهنده کار نکردن کلید گریز از مرکز است. دلیل دیگر کار نکردن یک دور موتور می‌تواند خرابی کلید تبدیل را باعث شود.

عیب‌یابی کولر آبی

هر گاه کولر آبی‌تان دچار مشکل شد، یعنی روشن نشد، سر و صدا داشت، یا باد گرم زد، باید اقدام به عیب‌یابی و رفع خرابی کولر کنید. عوامل متعددی می‌تواند باعث بروز خرابی در کولر آبی شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم مرحله به مرحله پیش بروید تا مشکل را بیابید.

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()