نوشته شده توسط : بهزاد

مهندسین ساختمان و متخصصین در سازه‌های بتنی، معایب و ایراداتی را در روش قدیمی و سنتی وصله میلگرد در ساختمان بتنی یا به زبان دیگر وصله اورلپ مشاهده کردند. با انجام تعداد بسیار زیادی آزمایش به همراه استفاده از تجربه مهنسین و متخصصین . مقایسه انواع روش وصله میلگرد، وصله مکانیکی یا کوپلر به عنوان راهکاری ارائه شد که می‌تواند مشکلات اتصال اورلپ را در حال حاضر و در آینده بر طرف نماید. سهولت استفاده، قابلیت اطمینان، تمامیت ساختاری، و حداقل ازدحام میلگرد مزایای استفاده از  سیستم اتصال مکانیکی هستند.

سیستم وصله مکانیکی نیازهای مخاطبین خود را تحت کشش، فشرده سازی و بارگذاری های چرخه ای را برطرف می‌کند. اتصال مکانیکی بهینه‌ترین نوع ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اتصال میلگرد است و تمامی ضوابط و مقررات آیین نامه های ملی و بین المللی را ارضا می‌نماید.

 کوپلر وصله ای مکانیکی است و به منظور عدم ایجاد اورلپ در وصله میلگرد در سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. کوپلر نمونه ای از بهترین انواع اتصالات مکانیکی شناخته می شود. به طور کلی از این وسیله می توان در تمامی نقاط سازه و به جای خم های آرماتور در شبکه استفاده کرد.استفاده از آن مشکلات اتصال اورلپ در سازه های بتنی را برطرف می کند. این مشکل در وصله میلگرد و در ساختمان های بتنی مشاهده می شد که استفاده از کوپلر ها این مشکل را برطرف کرده است.

کوپلر یا وصله مکانیکی مشکلات اتصال اورلپ در سازه های بتنی را در پروژهای ساختمانی برطرف کرده است. اتصال اورلپ وصله میلگرد در ساختمان های بتنی بسیار دردسرساز و زمان بر بود اما که با استفاده از کوپلر ها این مشکل به راحتی قابل حل شد. 

تکنیک تراش - ساخت کوپلر



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

جوش فورجينگ سر به سرمیلگرد

 


دستگاه جوش سر به سر میلگرد کنزا

 

روش جوش فورجينگ سر به سر ميلگرد  که زیر مجموعه جوشهای خمیری در مبحث نهم آیین نامه ملی  ساختمان ایران می باشد باعث حذف اورلپ در ميلگردها ميگردد. از مزايای اصلی اين روش ميتوان، صرفه جويی قابل ملاحظه در ميلگرد مصرفي ( تا 30 درصد) و حذف ضايعات ميلگرد و همچنين ايمن سازی  و مقاوم سازی ساختمان ها در مقابل زلزله بدليل استحکام بالا در نقاط اتصال ميلگرد ها را نام برد.در اين روش دوسر ميلگرد به کمک شعله  و حرارت حاصل از سوختن گاز اکسيژن و استيلن کاملا سرخ شده و به حالت خميری در آمده(بدون تغیر در کریستالوگرافی ) و با فشار هیدرولیکی درهم آميخته و فورج ميشوند.نکته قابل توجه در اين روش ، افزايش مقاومت 25 درصدي در نقطه اتصال نسبت به ساير نقاط در طول ميلگرد ميباشد به طوری که  در تست مخرب کشش هيچگاه ميلگرد از نقطه اتصال گسيخته نمی شود.

 

مقدمه فورجینگ سر به سر میلگرد

 همواره به دليل وجود بارهاي کششی، خمشی و گاها پيچشی در سازه ها نحوه درست اتصال ميلگردها در درون بتن از اهميت بسيار بالايي برخوردار مي باشد.

انواع اتصال های رايج در ميلگرد ها به روش های زير تقسيم بندی مي شود :
1- اتصال روی هم -اورلپ (Overlap)
2- اتصالات مکانيکی-کوپلر (Coupler)
3- فورجينگ با جوشکاری فشار گاز( Gas Pressure welding of rebar)

اتصال روی هم یا اورلپ  تاکنون به عنوان روشی مهم و کاربردی برای ميلگرد های قطر پايين مورد استفاد قرار مي گرفت ولی به دليل دارا بودن معايبی همچون عدم استحکام محل اتصال، پيچيده بودن آرايش ميلگرد ها ، ايجاد مقطع ثانويه بزرگتر از حالت پايه و همچنين افزايش هزينه ، استفاده از آن براي ميلگرد های با قطر بالا دراغلب استانداردها  و آیین نامه ها ممنوع شده است.
با توجه به معايب زياد در روش اتصال روی هم به کاربردن روش اتصال مکانيکی یا کوپلر جايگزين مناسبی برای حذف روش اتصال روی هم گرديد ولی بالا بودن هزينه،  غير قابل اجرا بودن اين روش در بعضي از مقاطع ،سنگینی و پرتابل نبودن تجهیزات  و زمانبر بودن  اجرای این تکنولوژی ، منجر به توسعه نیافتن آن، در صنعت ساختمان گردیده است.

 

اتصالات رایج

 روش جوش فشار گاز یا جوش سر به سر میلگرد ( Gas Pressure Welding Of Rebar)با گاز اکسی استيلن علاوه بر نداشتن معايب روشهای فوق , بسيار مستحکم تر و اقتصادی تر از روش اتصال روی هم و اتصالات مکانیکی می باشد.

 

اتصالات رایج

  جوشکاری با گاز اکسی استيلن :

يکي از روش های مرسوم جوشکاری، جوش با گاز اکسی استيلن است. اين نوع جوش ازترکیب شيميايی برای تامين انرژی استفاده مي شود. در اين روش با استفاده از يک گاز سوختنی در کنار گاز اکسيژن، فرآيند سوختن شکل می گيرد و شعله حاصل از سوختن به عنوان منبع گرما برای جوشکاری مورد استفاده قرار می گيرد.

جوشگاری با گاز اکسی استیلن

 يکي از گازهايی که به صورت فراوان براي انجام عمل جوشکاری گاز مورد استفاده قرار مي گيرد گاز استيلن است.

 

گاز استیلن

روش جوشکاری با گاز اکسی استيلن : دو مخزن گاز استيلن و اکسيژن توسط شيرها و فشار سنج های تعبيه شده بر روي مخزن ها ،فشار لازم هر گاز را تامين مي کنند و از طريق شيلنگ هاي مجزا گاز را به يک مشعل مي رسانند. گازها درون مشعل با هم مخلوط شده و به صورت مخلوط از آن خارج مي گردند. گاز خارج شده قابليت اشتعال دارد. گاز خارج توسط يک فندک مشتعل شده و با تنظيم نسبت گازهاي استيلن و اکسيژن بر روی بدنه مشعل می توان ويژگی های شعله را که وابسته به کاربرد مي تواند بسيار مهم باشد تنظيم نمود.

 

جوشکاری با گاز استیلن

 

 

جوشکاری با گاز استیلن

با ايجاد شعله مناسب مي توان محل اتصال را گرم و به تدريج ذوب نمود. در اين روش جوشکاری از مفتول های همجنس با قطعات ،برای کمک به شکل گيری جوش و پرکردن فضای خالی ميان قطعات استفاده مي شود. شعله,مفتول و محل اتصال قطعات را ذوب نموده و با امتزاج مذاب ها اتصال را ممکن مي نمايد. بديهی است که پس از سرد شدن مذاب ها، يک اتصا

ل محکم شکل خواهد گرفت .

جوش فورجينگ  سر یه سر میلگرد و آرماتور با گاز اکسی استيلن:

اين روش يکی از روشهای جوشکاری با گاز اکسی استيلن می باشد که در آن دو سر ميلگرد ، جهت اتصال در شرايط دمايی پايين تر از دمای ذوب فلز (دمای خمیری شدن فلز-جوش خمیری)قرار گرفته و توسط فشار وارده در هم ادغام می گردند. در اين روش حرارت حاصله جهت رسيدن به اين دما ناشی از سوختن گاز اکسی استيلن در مشعل هايی شامل چند خروجی شعله(نازل) جهت يکنواخت کردن حرارت در کليه سطوح مقطع گرد ميلگرد حاصل می شود.
تصاوير انواع سر مشعل(حلقه آتش) قابل استفاده در فورجينگ با گاز اکسی استيلن :

 

فورجینگ با گاز استیلن

 روش فورجينگ با گاز اکسی استيلن جزء روش هاي جوشکاری ذوبی کامل به شمار نمي آيد، بلکه نوعی روش جوشکاری فاز جامد است که عمل اتصال را بدون ذوب کردن کامل فلز پايه به انجام مي رساند . پيکربندی مجدد اتم ها با حرارت دهی سطحی در دمايی بالاتر از دمای تبلور مجدد رخ داده و اتصال به کمک تغيير فرم پلاستيک به وجود آمده از بهم فشردگی ايجاد مي شود .روش جوش  فورجينگ  سر به سر میلگرد با گاز اکسی استيلن نسبت به روش های اتصال روی هم (اورلپ میلگرد ها) و انواع اتصال مکانيکی -کوپلر  (جوشی ،رزوه ای و...) از صرفه اقتصادی بيشتری برخوردار بوده و همچنين استحکام ناحيه اتصال، بيشتر از خود ماده اوليه مي باشد. از مزايای ديگر مي توان به سرعت اجرايی بيشتر و راحتتر اشاره کرد  که اين عامل مهم در پروژه های سد سازی , سازه های بتنی , مترو , پل سازی و... بسيار حائز اهميت مي باشد.

 

فورجینگ با گاز استیلن

 

 

اجزاء دستگاه فورجينگ سربه سر  ميلگردها:

   

دستگاه جوش سر به سر میلگردفورجينگ سر به سر  ميلگرد

 

اره یا دستگاه برش سرد میلگرد:


در جوشکاری با دستگاه جوش فورجینگ سربه سر میلگرد  دو سر ميلگردهایی که قرار است در هم فورج شوند بايد کاملا صاف و صيقلی, بدون خوردگی، له شدگی،زنگ زدگی و خلل وفرج باشند تا دو لبه ميلگردها در هنگام فورج شدن کاملا بهم چسبيده شوند.در روش جوش سربه سر میلگرد ها فقط و فقط باید ازدستگاه  برش سرد میلگرد که جهت جوش سر به سر میلگرد ها طراحی و ساخته شده  استفاده گردد و سایر تجهیزات برش مانند سنگ فرز،اره لنگ ،اره آتشی و... قابل استفاده نبوده و برش آنها مردود می باشد .ودر صورت استفاده خسارات جبران ناپذیری بر جای خواهند گذاشت.

 

جوش سر به سر میلگرد

 

 کلمپ جوشکاری میلگرد یا گيره نگهدارنده ميلگرد:


این تجهیز از دو فک(ثابت و متحرک)،کلگی .پیچهای نگهدارنده،پیچهای تنظیم و فنر تشکیل شده که وظیفه آن در راستای هم قرار دادن دو سر میلگرد فورج شونده می باشد.

 

فورج میلگرد

يونيت هيدروليک یا دستگاه اعمال فشار :

 اين يونيت هیدرولیک  برقی (با شيرفرمان سلونوييد)که از يک محفظه روغن- پمپ هيدروليک دو طبقه- شير کنترل جريان وشير کنترل فشار تشکيل شده است و وظيفه آن ايجاد نيرو به وسيله فشار روغن ، توسط سیلندر  هيدروليک مي باشد. اين پمپ دارای يک درجه است که مقدار فشار توليدي را برحسب مگاپاسکال ، psi  یا Bar نشان ميدهد. فشار توليدی توسط اين پمپ بسته به قطر ميلگرد ها بايد تنظيم گردد.شیر تنظیم فشار باید الزاما به صورت مکانیکی و دستی بوده و پرشر سوئیچها و سایر شیرها که فرمان برقی دارند  به علت حساسیت بالا و ایجاد نوسان در فشار مردود می باشند.در کنار اين پمپ يک گيج روغن وجود دارد که ميزان روغن موجود در دستگاه را نشان ميدهد .در اين پمپ يک ورودی در بالا که برای ريختن روغن هيدروليک داخل مخزن  و یک خروجی در پایین جهت تخلیه و خروج (جهت تعویض روغن مستهلک) تعبيه شده است.

بر اساس استاندارد های موجود از جمله JIS  ژاپن استفاده از پمپهای دستی و غیر اتوماتیک غیر مجاز و ممنوع می باشد.

پمپ هیدرولیک 700 بار جهت فورجینگ سر به سر میلگرد

700 Bar Gas Pressure Welding Haydroulic PumpGas Pressure Welding Machine Kenza

   سيلندر هيدروليک:
اين سيلندر از يک پوسته – پيستون وفنر تشکيل شده و داراي سه زائده می باشد که درون کلگی  فک متحرک گيره کار قرارمی گيرد.اين سيلندر از طريق يک شيلنگ فشار قوی حاوی روغن به يونيت هيدروليک و دستگاه ایجاد فشار متصل می شود.

سیلندر هیدرولیک

سیلندر هیدرولیک

 مشعل جوش سر به سر میلگرد و متعلقات آن :

وظيفه اين بخش از دستگاه اختلاط دو گاز اکسيژن و استيلن و تنظيم مقدار گازها به کمک شيرهای تنظيم روی آن می باشد. برروی مشعل  جوش دستگاه، دو شير وجود دارد. شير آبی رنگ  برای تنظيم دبی خروجی اکسيژن ، شير قرمز رنگ  برای تنظيم دبی خروجی گاز استيلن مي باشد. مشعل توسط دو شيلنگ به کپسول های اکسيژن و استيلن متصل مي شود.

1-فلاش بکها یا شیر های یکطرفه: الزاما در ابتدای مشعل نصب می شوند و وظیفه آنها ممانعت از ورود شعله به داخل شیلنگها و مخازن گاز می باشد.در صورت عدم استفاده و استفاده از مشعلهایی که قابلیت اتصال این تجهیز به آنها وجود ندارد عواقب خطرناکی متوجه دستگاه جوش سربه سر میلگرد و اوپراتور آن خواهد بود.

2-شیر اصلی مشعل: این تجهیز جهت راحتی کار و همزمانی  درباز و بسته کردن گازهای استیلن و اکسیژن می باشد.

3-لوله اختلاط: این تجهیز جهت مخلوط کردن و ایجاد جریان بدون اغتشاش گازهای مصرفی به کار می رود.

4- دسته مشعل و کلید فرمان: این تجهیز جهت تسلط اوپراتور جوش به عملیات جوشکاری و صدور فرمان به پمپ هیدرولیک جهت اعمال فشار در مراحل مختلف عملیات فورجینگ طراحی و ساخته شده است.

5-حلقه آتش یا نازل جوش: این تجهیز به گونه ای طراحی شده که شعله های خروجی از آن کاملا دور میلگرد های فورج شونده را احاطه کرده و دمای یکنواختی را در آنها ایجاد می نماید. بسته به قطر میلگرد ها سایزهای مختلفی از این تجهیز(5 نازل،8 نازل و 10 نازل ) طراحی و ساخته شده است.

فورج میلگرد

کپسول های گاز اکسيژن و استيلن و مانومترها:
در جوشکاری با دستگاه فورجینگ میلگرد حرارت مورد نياز از طريق سوختن مخلوط گازهای اکسيژن و استيلن به دست مي آيد. برروی هر کپسول يک مانومتر نصب ميشود و هر مانومتر داراي دو درجه است .درجه اول که به سمت خود کپسول است فشار گاز داخل کپسول را نشان ميدهد و درجه دوم که به سمت بيرون است فشار خروجی گاز را نشان مي دهد. "توجه " در هنگام انجام عمليات جوشکاری سر به سر میلگرد  عقربه فشار خروجی کپسول اکسيژن بايد بين 5 تا 7 bar و عقربه فشار خروجی کپسول استيلن بايد 0.5 bar باشد.

تيغه اره برش سرد:
تيغه اره از جنس سخت و ترد ساخته شده که به ضربه ناگهانی حساس مي باشد. هنگام کار با اره می بايست از وارد کردن ضربه ناگهانی به تيغه خوداري نمائيد.
توجه : هنگام تعويض تيغه اره ،برق دستگاه را حتما  قطع کنيد.

   ساير متعلقات:
عبارت است از کابل برق، شيلنگ هيدروليک ، سوکت های هوا و گاز ، آچار مخصوص سفت کردن گيره ها , جرقه زن , بست شيلنگ , سوزن تمیزکننده نازلها و ساير اتصالات.

سایر متعلقات اتصالات مکانیکی میلگرد
جوش سر به سر اتصالات مکانیکی میلگرد
اتصالات مکانیکی میلگرد فورج میلگرد

            

    نحوه اتصال اجزاء دستگاه جوش سر به سر آرماتور به يکديگر:

نحوه اتصال کلي اجزاء دستگاه فورجينگ سر به سر ميلگرد به شرح تصاوير زير مي باشد:

نحوه اتصال دستگاه به یکدیگر

1-پمپ هیدرولیک

2-سیلندر هیدرولیک

3-گیره نگهدارنده

 

1-   مانومتر اکسیژن

نحوه اتصال دستگاه به یکدیگر

2-   مانومتر استیلن

3-   شیلنگ انتقال گاز

4-   مشعل


تئوری کار دستگاه فورجينگ ميلگرد :

اين دستگاه با ايجاد فشار و حرارت بالا ( در حدود 1200 تا 1300 درجه سانتيگراد) در دو سر ميلگرد,باعث ايجاد يک پيوند بين دو ميلگرد شده بطوری که اتم ها در دو لبه ميلگرد در اثر حرارت و فشار بالا بدون ايجاد تغيير ساختاری اتمی با هم آميخته ميشوند و اتصال يکپارچه ای را فراهم مي آورند. و اتصال یکنواخت و از جنس فلز اصلی میلگرد(Base Metal) حاصل میگردد.

 

HowItWork3

دستورالعمل اجرايي فورجينگ ميلگرد :

ميلگرد را در دهانه گیره دستگاه برش سرد میلگرد  قرار داده . بر روي دستگاه يک پيچ براي تنظيم دهانه گيره برای سايزهای مختلف تعبيه شده است . (مدل ATK.34 D) دستگاه را با يک دست در حالت عمود بر زمين گرفته و کلید ON را فشار می دهیم و با دست ديگر شروع به پايين بردن دسته برش دستگاه برش میلگرد ميکنيم تا  لبه تیغه برش با میلگرد به صورت آرام برخورد نموده  و با ادامه فشار به اهرم برش ،دستگاه شروع به بريدن ميلگرد کند ،در اين مرحله بايد دقت کنيم که سرعت برش  طوري تنظيم شود که به تيغه دستگاه آسيب نرسد و برشی یکنواخت و کاملا عمودی  داشته باشیم.

 (مثلا برای برش ميلگرد قطر20 به حدود 6 ثانيه زمان احتياج می باشد و به همين نسبت زمان نيز براي برش سايز های ديگر)

رديف        سايز ميلگرد        زمان برش         تعداد برش
1               16                                5                          1500

 2            20                                 7                         1300
3             22                                 8                         1200
4            25                                10                            900
5            28                               12                           750
6           32                                15                         500

7         34                                20                            350

8         18                                 6                          1400

توضيح اينکه : افزايش يا کاهش تعداد برش توسط يک تيغه به دقت اپراتور ، جنس و میزان سختی ميلگرد بستگي دارد.

دو سر ميلگردهای بريده شده را درون گيره قرارداده ، به طوري که محل اتصال آنها در مرکز گيره باشدودقيقا روبروی يکديگر قرار گيرند. بعد بوسيله آچار مخصوص (آچار جغجغه ای)پيچ های نگهدارنده ميلگرد را میبندیم. بايد دقت کنيم که نوک پيچ برروی آج ميلگرد بسته نشود و حتما بايد بين دو آج قرار گيرد. در غير اينصورت ممکن است در زمان وارد آمدن فشار ، ميلگرد ها در جای خود لغزيده شده و عملیات جوشکاری متوقف شده و یا جوش از حالت استاندارد خارج شده و مورد پذیرش واقع نگردد.

سپس سیلندر هیدرولیک را در کلگی گیره کار طوری قرار میدهیم که زائده های سیلندر در تو رفتگیهای گیره کاملا ثابت شوند.
مشعل را به دست گرفته سپس بوسيله کليد نصب شده بر روی دسته فرمان ، به پمپ هيدروليک فرمان ميدهيم تا سيلندر هیدرولیک ما  شارژ شده و به انتهای کورس حرکتی خود برسد. کليد را چند ثانيه نگه داشته تا عقربه گیج  پمپ هيدروليک بر روی عدد مورد نظر برسد (اين عدد بسته به سايز ميلگرد متغير است) . در اين مرحله بايد دقت داشته باشيم که قبل از فشار دادن کليد و شارژ سيلندر ، جک هيدروليک کاملا در جاي خود در گيره ها قرار گرفته باشد. سپس شير هاي گاز اکسيژن و استيلن بر روي مشعل را به ميزان لازم باز کرده و به وسيله فندک مخصوص مشعل را روشن ميکنيم. شعله از لحاظ ظاهری بايد طوری باشد که سر شعله ها با هم تماس پيدا کرده و در مرکز سر مشعل يک خط آتش افقی تشکیل گردد. يکی ديگر از راه های تجربی تنظيم شعله گوش کردن به صدای آن مي باشد. که این امر وقتی حاصل می گردد که اوپراتور جوشکار آموزشهای لازم را دیده باشد و تجربه کافی کسب کرده باشد.
دسته مشعل را با يک دست گرفته و انگشت خود را بر روي کليد فرمان پمپ هيدروليک قرار مي دهيم و دست ديگر را به صورت تکيه گاه در محل شير اکسيژن گرفته و انگشت شصت را روی شير آن ميگذاريم سپس شروع به حرارت دادن درز اتصال ميکنيم. بايد دقت کنيم که شعله کاملا عمود بر ميلگرد باشد و ميلگرد در مرکز شعله قرار گيرد.

حرارت دادن را تا زماني ادامه ميدهيم که محل اتصال به حالت خميری و سرخ درآيد در همين زمان کليد فرمان پمپ هيدروليک را به مدت 5 ثانيه نگه داشته تا فشار دوم بر ميلگرد ها وارد شود در همين موقع دبی خروجی اکسیژن را با بازتر نمودن شیر آن افزایش داده تا شکل شعله ها کوتاه و حرارت آن زياد شود بعد شعله را به طرفين محل اتصال ( در طول ميلگرد ) گرفته و با يک مکث کوتاه حرارت دادن را ادامه ميدهيم تا طرفين محل اتصال نيز بصورت سرخ شده و خميري درآيد.در اين حالت بايد به درجه فشار روي پمپ هيدروليک نيز توجه داشته باشيم تا هر زمان که عقربه در حالت برگشت ، به عدد مورد نظر رسيد(بسته به سايز ميلگرد) دوباره کليد روي دسته مشعل را فشار داده تا فشار نهايی بر روي ميلگرد ها وارد شودو محل اتصال ما به حالت بر آمده و مشابه تصویر ذیل گردد.مقدار فشار سوم بايد به قدري باشد که قطر محل جوش به اندازه مناسب 1.4 برابر قطر برسد.قطر محل جوش را بصورت چشمي بايد کنترل کرد تا به اندازه استاندارد باشد.   (ویدئو اجراء جوش سر به سر میلگرد)
توجه: اندازه استاندارد قطر جوش در محل اتصال درز ها بايد 1،4 برابر قطر ميلگرد و طول جوش نيز بايد 1،1 برابر قطر ميلگرد باشد.مثلا قطر جوش براي ميلگرد سايز20 بايد 25 ميليمتر و عرض آن بايد22 ميليمتر باشد.

جوشکاری

پس از اتمام جوشکاري شعله را از محل جوش خارج کرده و دوباره مقدار اکسيژن را کم ميکنيم تا شعله به حالت اول درآيد.سپس شير اکسيژن و استيلن را به آرامي ميبنديم تا شعله خاموش شود. کليد کنترل فشار جک را به به مدت 5 ثانيه نگه داشته تا فشار از روي ميلگردها برداشته شود.سپس بوسيله آچار پيچ های گيره را باز نموده  و گیره را از میلگردهای فورج شده جدا می نماییم.

جوشکاری سر به سر میلگرد

 هرگز بر روی جوش گرم آب و يا مواد خنک کننده ديگر نريزيد اين کار باعت وارد آمدن تنش و شوک حرارتی و تغيير ساختار مولکولی و ایجاد ترک بر روی میلگرد و جوش مي گردد.

کنترل کيفی محل جوش خورده :

کليه عمليات جوشکاری و آماده سازی در اين روش می بايست زير نظر افراد آموزش ديده و داراي گواهينامه آموزشی معتبر انجام گيرد. متخصصين و بازرسين آموزش ديده تنها مجاز به کنترل کيفيت و تشخيص موارد و عيوب رايج در حين کار مي باشند.
اولين راه کنترل کيفيت جوش کنترل عينی آن ميباشد يعنی با نگاه کردن به شکل ظاهری جوش می توان تا حدودی از کيفيت ظاهری آن اطمينان حاصل کرد.

شکل جوشهای معیوب : عدم داشتن شیب ملایم از قطور ترین قسمت یا درز جوش تا قطر اصلی میلگرد که این در حالتی رخ میدهد که فشار پمپ تنظیم نبوده و یا اینکه حرارت داده شده زیاد تر از حد استاندارد باشد .علت دیگری که می توان برای این عیب بر شمرد استاندارد نبودن  پمپ و یونیت هیدرولیک می باشد. نتیجه این عیب در تست کشش میلگرد کاملا مشخص می گردد که شکست در ناحیه (HAZ) یا همان اطراف جوش ،اتفاق می افتد.(ویدئو تست کشش)

کنترل کيفي محل جوش خورده

يکی ديگر از راههای کنترل کيفيت جوش میلگرد ها ، تست خمش ميباشد که بوسيله دستگاه خمکن هيدروليکی انجام می پذيرد بطوری که ميلگرد از محل جوش تا 90 درجه خم ميشود. در اين صورت هيچ گونه ترک يا شکستگی در نقطه جوش شده نبايد حاصل شود.

کنترل کيفي محل جوش خورده


تست کشش يکی ديگر از آزمايشها مي باشد که توسط دستگاه کشش صورت مي گيرد. نمونه جوش داده شده در داخل دستگاه کشش قرار گرفته و کشيده مي گردد.محل شکست می بایست خارج از نقطه اتصال و به صورت تصادفی در طول نمونه باشد.

نکته:در صورتیکه محل شکست در تست کشش در چند نمونه آزمایشی و پیوسته ،در منطقه  حرارت دیده شده ،باشد روش کار ویا تجهیزات ایراد دارند و باید در آنها تجدید نظر گردد.

کنترل کيفي محل جوش خورده

 نگهداری و تعميرات دستگاه فورجينگ ميلگرد :


- در زمان اتمام کار با دستگاه شيلنگها ي گاز و شيلنگ هيدروليک و کابل هاي رابط را بطور مرتب جمع کرده و درپوش سرشيلنگ روغن و همچنين درپوش روغن هيدروليک را حتما ببنديد. هرگز از روغن هيدروليک متفرقه و غير استاندارد استفاده ننمائيد.
- گيره ميلگرد را در دوره هاي زماني مشخص باز کرده ، تميزکاري و با گريس نسوز گريس کاري کنيد.
- هميشه پيش از شروع کار مقدار روغن پمپ هيدروليک را چک کرده تا درصورت کمبود به آن روغن اضافه شود.

جهت سفارش انجام  انواع جوشکاری به آگهی رایگان شهر24 مراجعه نمایید.

 

نکات ايمني حين کار :
- محل اتصال شيلنگ های گاز و شير کپسول ها را پيش از شروع کار با آب و کف چک کرده و از نشتی نداشتن آن ها اطمينان حاصل کنيد.
- در زمان کار با دستگاه از دستکش چرمی و يا نخي استفاده کنيد.
- در زمان ترک دستگاه از بسته بودن شير های کپسول اکسيژن و استيلن اطمينان بعمل آوريد.
- شيلنگ های گاز و همچنين شيلنگ های روغن و کابل های اتصال به نحوي در محل جوش مسقر شوند که برخورد با آنها به حداقل برسد.
- هرگز با دست چرب به مشعل , شیلنگ هوا , مانومترها , کپسول هوا دست نزنيد.
- هنگام تعويض تيغه اره حتما برق دستگاه را به طور کامل قطع کنيد.

 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

کافی است نگاهی به شلوغی‌های حاده شمال در آخر هفته داشته باشیم تا عمیقا حس کنیم چه حجمی از مردم تمام هفته را به امید همین پنجشنبه و جمعه و طبیعت بکر شمال پشت سر می‌گذارند. به رغم این که تا چند سال پیش مسافرت به شمال محدود به عید و تابستان می‌شد، این روزها شاهد افزایش تعداد خرید ویلا و فروش ویلا در شمال هستیم به طوری که آخر هفته‌ها جاده‌های منتهی به شمال عجیب شلوغ و پرترافیک می‌شود.

آگهی تبلیغاتی جهت خرید و فروش ویلا در سایت شیپور

گاها افرادی را مشاهده می‌کنیم که پس از خرید ویلا یک نفس راحت می‌کشند و همه چیز را تمام شده و مطلوب تصور می‌کنند. خرید ویلای شمال اتفاق بسیار ارزشمندی است و می‌توان گفت با انتخاب و خرید ویلا، سخت‌ترین قسمت کار را پشت سر گذاشته‌اید اما فراموش نکنیم شمال منطقه‌ای پررطوبت و پرباران است، رطوبت به سازه‌ها آسیب می‌زند و عمر ویلا را چنانچه به آن توجه نکنیم کم می‌کند. یادمان باشد یک ویلا زیبایی‌اش را مدیون طبیعتش است و اگر به فضای سبز ویلا رسیدگی نشود خیلی زود طراوت و شادابی‌اش را از دست می‌دهد.


در ویلای خود درخت بکارید اما...

وقتی نام ویلا را می‌شنویم ناخودآگاه تصاویر گل و درخت در ذهنمان نقش می‌بندد. ویلا یعنی درخت و این مسئله را ما هم قبول داریم. اما لازم است نکته‌ای را بیان کنیم، با توجه به اقلیم فوق‌العاده شمال برای رشد درخت، گیاهان زود بزرگ می‌شوند و ریشه‌دار می‌گردند، ریشه درخت به سرعت رشد می‌کند، طویل می‌شود و چه بسا به پی ساختمان برسد. اگر دقت کرده باشید همیشه می‌گویند ریشه درخت در هر چیزی نفوذ می‌کند و این عین واقعیت است، حال با توجه به شرایط مناسب خاک و هوا در شمال، این رشد چند برابر می‌شود. ریشه خیلی زود می‌تواند خودش را به ساختمان برساند، از آن جا که ریشه جاذب آب است و رطوبت را به خود می‌گیرد با انتقال آن به ساختمان می‌تواند فرسودگی ویلا را تسریع ببخشید و از عمر آن بکاهد. یک نکته هنگام کشت درخت در شمال مهم است و آن این که سعی کنید درخت‌ها را در نزدیکی ساختمان یا دیوارها نکارید، در این صورت هم از زیبایی که درخت‌ها خلق می‌کنند لذت می‌برید و هم این که خیالتان راحت است رشد درخت به ساختمان آسیبی نمی‌رساند.

 

کاشت درخت در ویلا


آیا قبل از خروج از ویلای شمال باید گاز را قطع کنم؟

نه تنها گاز، بلکه آب و برق را هم قبل از ترک ویلای شمال باید قطع کنید. بیشتر صاحبان ویلای شمال، بومی این منطقه نیستند، برای تفریح به ویلای خود سر می‌زنند و پس از چند روز ماندن ویلا را ترک می‌کنند. از آن‌جا که شمال شرایط جوی خاصی دارد و شما ممکن است فاصله سفرهایتان به شمال زیاد باشد، قطع کردن موارد مذکور بهترین راه ایمن نگه‌داشتن ویلا تلقی می‌گردد.


چرا بکارگیری پنجره دو جداره در ویلا ضروری است؟

رطوبت همه آن چیزی است که شمال را فراگرفته است از این رو عدم استفاده از پنجره‌های مناسب راه را برای ورود رطوبت به داخل ساختمان و مشکلات بعدش همچون فرسودگی‌ها و پوسیدگی‌های زودهنگام فراهم می‌سازد، بنابراین به عنوان بهترین راه کار از پنجره‌های دو جداره‌ای استفاده نمایید که نه تنها صوت را منتقل نمی‌کنند بلکه همچون سدی در برابر رطوبت ایفای نقش می‌نمایند و به آن اجازه ورود نمی‌دهند.
شرجی و رطوبتی که از آن صحبت کردیم بر دیوارها نیز اثر سوئی می‌گذارد، این مسئله زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که ویلای شما از نوع ویلا ساحلی باشد و در جوار دریا و هوای پررطوبت این منطقه قرار گرفته باشد. بهترین راه برای این که ویلاها دچار چنین مشکلاتی نشوند این است که از عایق رطوبتی برای آن‌ها استفاده گردد. اگر خودتان در حال ساخت ویلای شمال هستید که می‌توانید ناظر بر چنین مواردی باشید اگر چنین نیست و ویلا را از دیگری خریداری کرده‌اید بهتر است عایقی برای آن در نظر بگیرید ضمن این‌که رنگ‌آمیزی دیوارها هم می‌تواند ایده جالبی باشد هم زیبایی می‌آفریند و هم این‌که از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند.

از فضای سبز غافل نشوید


به مهترین قسمت رسیدیم، فضای سبز ویلا. ویلایی که سرسبز نباشد شاید تفاوت چندانی با یک آپارتمان نداشته باشد، ویلا یعنی یک محیط آزاد و دوست داشتنی برای ساعت‌ها نشستن و لذت بردن از هوای پاک و البته زیبایی‌های تمام نشدنی. این فضای سبز به رسیدگی و مراقبت نیاز دارد. آب‌یاری یکی از مهم‌ترین موارد است، می‌توانید از آب‌یاری‌های قطره‌ای استفاده کنید، اگر ویلای شما پر درخت است و احساس می‌کنید توانایی مراقبت از آن از عهده‌تان خارج است می‌توانید افرادی را به کار بگیرید که تخصصشان در این زمینه است و به چم و خم آن کاملا آگاه هستند.

 

جهت خرید ویلا به  آگهی رایگان شهر24 مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد
 
  

انتخاب بین خانه ویلایی و آپارتمان یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها در پروسه خرید خانه است. هر کدام از این نوع خانه­‌ها معایب و مزایایی دارد. با مقایسه، در نظر گرفتن شرایط زندگی و سلیقه شخصی می‌­توانند بهترین انتخاب را داشته باشید.

آگهی تبلیغاتی جهت خرید یا اجاره آپارتمان در سایت دیوار

زندگی در خانه­ ویلایی

خانه­ ویلایی خانه­ ایست که در یک یا ۲ طبقه ساخته می‌شود. این خانه‌ها حیاط، ورودی و انشعابات مستقل دارند.

مزایای زندگی در خانه ویلایی

۱. در خانه ویلایی کم‌ترین میزان مشاع را با همسایه‌­هایتان دارید.

۲. این خانه‌ها عمدتا وسعت بیشتری نسبت خانه­‌های آپارتمانی دارند.

۳. حیاط، ایوان بزرگ و بهارخواب طبقات بالا در خانه‌های ویلایی از ویژگی­‌های اصلی ساختمان به حساب می­‌آید.

۴. زمانی که خانه شما بزرگ­‌تر باشد دست شما برای چیدمان و دکوراسیون داخلی در آن بازتر خواهد بود.

۵. با در اختیار داشتن فضای بیشتر برای طراحی و باز بودن فضای اطراف خانه می­‌توان تهویه خوبی برای خانه در نظر گرفت.

۶. به دلیل بزرگ‌­تر بودن فضا و برخورد کم‌تر با همسایه­‌ها، دستتان برای برگزاری مراسم و مهمانی­‌های بزرگ بازتر خواهد بود.

۷. اگر شما از طرفداران حیوانات خانگی هستید؛ بهتر است زندگی در خانه ویلایی را انتخاب کنید! در خانه ویلایی می‌­توانید از حیوانات خانگی خود بدون محدودیت فضا و مزاحمت برای همسایه­‌ها مراقبت کنید.

۸. برای تعمیرات و تغییر دکوراسیون در خانه خود نیازی به نظرخواهی و هماهنگی با شخص خاصی ندارید.

در خانه ویلایی می­‌توانید باغ خصوصی و کوچکی برای خودتان درست کنید. فضای سبز در روحیه شما تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

۹. در خانه‌­های ویلایی مخصوصا یک طبقه شما صاحب تمام عرصه هستید. هر زمان که بخواهید می‌­توانید با گذراندن مراحل اداری اقدام به تخریب و ساخت مجدد زمینتان کنید.خانه ویلایی

معایب زندگی در خانه ویلایی

۱. به دلیل متراژ بالاتر قیمت بالاتری نسبت به آپارتمان دارد.

۲. امنیت خانه‌­های ویلایی به دلیل نداشتن نگهبان و کم بودن تعداد ساکنین خانه به نسبت پایین­‌تر است. با سیستم‌­های امنیتی مدرن می­‌توانید این مشکل را تا حدودی حل کنید.

۳. به دلیل بزرگ‌­تر بودن خانه، هزینه نگهداری و جاری مثل برق و گاز و … بیشتر است.

۴. خانه بزرگ­‌تر، فضای بیشتری داشته و زحمت بیشتری برای تمیزکاری می‌طلبد. مراقبت و تمیزکاری محیط هم اضافه می‌شود!

۵. خانه ویلایی خوب معمولا به راحتی در مرکز شهر پیدا نمی‌شود. برای پیدا کردن محیطی مناسب و خانه‌ای ویلایی و باکیفیت ممکن است مجبور به حاشیه نشینی  شوید.زندگی در خانه ویلایی

زندگی در آپارتمان

خانه‌­های آپارتمانی در چند طبقه ساخته می‌شوند. در هر طبقه ممکن است یک یا چندین واحد ساخته ­شود. با افزایش تعداد واحدهای آپارتمان میزان مشاعات نیز افزایش می‌یابد. به همان نسبت تعداد همسایگان و برخوردتان با یکدیگر نیز بیشتر خواهد شد. آپارتمان‌نشینی یک فرهنگ محسوب می‌­شود. فرهنگ آپارتمان‌نشینی تشکیل شده از قوانینی مانند:

۱. شارژ ماهیانه را باید به موقع پرداخت کنید. این هزینه‌ها عبارتند از مخارج جاری ساختمان مانند تمیزکاری، حقوق نگهبان، هزینه تعمیرات و …

۲. وسایل اضافی مانند گلدان، جاکفشی، زباله و هر نوع وسیله اضافی را در راهرو­ها قرار ندهید.

۳. قابلیت انعطاف‌پذیری با اخلاقیات و منش همسایه‌­ها داشته باشید.

۴. رعایت قوانین ساختمان بر اساس آن چیزی که هیئت مدیره اعلام کرده است.

۵. به حریم خصوصی دیگران مانند پارکینگ، انباری و … احترام بگذارید.

۶. بهداشت عمومی را در آپارتمان رعایت کنید.

 

مزایای زندگی در آپارتمان

۱. برای کسانی که می­‌خواهند در مرکز شهر زندگی کنند پیدا کردن آپارتمانی مناسب بسیار راحت­‌تر از پیدا کردن خانه‌ای ویلاییست.

۲. در اکثر آپارتمان‌ها نگهبان مسئولیت امنیت ساختمان را دارد. از این رو آپارتمان‌ها دارای امنیت بالایی هستند.

۳. در بعضی از آپارتمان‌ها امکانات زیادی از جمله استخر یا باشگاه برای ساکنین محیاست.

۴. در آپارتمان­‌هایی با تعداد ساکنین بالا برای رفع مشکلات ساختمان هیئت مدیره تشکیل می‌­شود. هیئت مدیره مسئول نظم و رسیدگی به مشکلات ساختمان است. در این حالت برای هر مشکل کوچکی که در ساختمان پیش می­‌آید شما درگیر نخواهید شد.

۵. هزینه تعمیرات بین تمام ساکنین تقسیم خواهد شد.

۶. خانه­‌های آپارتمانی به دلیل تنوع در متراژ با هر بودجه و سلیقه‌ای تناسب پیدا می‌کند.

۷. کوچک‌تر بودن خانه‌­ها نسبت به خانه‌­های ویلایی هزینه تعمیرات و تغییر دکوراسیون را کاهش می‌دهد.

۸. محدودتر بودن فضا همچنین کار شما را برای تمیزکاری و منظم کردن خانه بسیار راحت‌تر میکند.

۹. قسمت‌های مشاع ساختمان همواره تمیز و نظافت شده است.

۱۰. اصولا آپارتمان‌­ها سن کمتری نسبت به خانه­‌های ویلایی داشته و از طراحی مدرن‌­تری بهره‌­مند هستند.

۱۱. به دلیل شلوغ بودن آپارتمان و داشتن نگهبان می‌توانید با خیال راحت­‌تری خانه را برای مدت طولانی ترک کرده و به سفر بروید.

۱۲. رفت و آمد و برخورد با همسایگان روابط اجتماعی شما را تقویت خواهد کرد.

۱۳. برای گرم یا سرد کردن هوای داخل خانه به زمان و انرژی کمتری نیاز دارید.

۱۴. خانه‌­های آپارتمانی به دلیل محدودیت فضا نیاز کمتری به وسایل برای پر کردن داخل خانه دارد.آپارتمان نشینی

معایب زندگی در آپارتمانی

۱. همسایه­‌هایی با اخلاق و فرهنگ متفاوت باید در یک ساختمان و در کنار هم زندگی ­کنند.

۲. برای نگهداری گیاهان در آپارتمان با محدودیت­‌های زیادی روبرو خواهید بود.

۳. در آپارتمان به دلیل محدودیت فضا و رنجیدن همسایگان امکان گرفتن مهمانی­‌های بزرگ وجود ندارد.

۴. درآپارتمان واحد­ها را نسبتا کوچک‌تر طراحی می‌کنند.

۵. آپارتمان شرایط مناسبی برای نگهداری از حیوانات خانگی ندارد.

۶. برای تعمیرات و تغییرات در دکوراسیون داخلی خانه نیاز به هماهنگی با مدیر ساختمان است.

۷. خانه­‌های آپارتمانی نسبت به خانه­‌های ویلایی سر و صدا را بیشتر انتقال می‌­دهند. در نتیجه هم صدای شما بیشتر بیرون می­‌رود و هم صدای بیرون بیشتر شما را آزار خواهد داد.

خرید و فروش انواع آپارتمان  آگهی رایگان شهر24

 

زندگی در برج

برج یا آسمان‌خرا­ش­ سبک دیگری هستند از خانه‌ها با تعداد طبقات بسیار بیشتر نسبت به آپارتمان. افزایش شهرنشینی، افزایش جمعیت، محدود بودن زمین‌­های موجود در شهرهای بزرگ و بالا رفتن قیمت ملک زندگی در برج‌ها را بین مردم عرف کرده است. برج­‌ها معمولا امکانات بیشتری نسبت به آپارتمان‌­ها ارائه می‌دهند. همچنین به مراتب هزینه شارژ ماهیانه بیشتری نیز دارند. و در آخر برای زندگی در برج باید به قوانین بسیار پایبندتر باشید.زندگی در برج

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

گزارش توجیهی (FS) یک برآورد است، یک تخمین یا یک پیش بینی است، که یک سری بخشهای کمی و واقعی نظیر بخش‌های مالی (تجهیزات، ساختمان، مواد اولیه و…) دارد و یک سری از بخشهای آن تخمینی است. نظیر اندازه بازار، پیش بینی قیمت و میزان فروش و بخش آخر مطالعات توصیفی میباشد.
در بخش واقعیات، امکان سنجی باید به سمت اعداد واقعی حرکت کند. در بخش پیش بینی‌ها نیز باید هدف، رسیدن به پیش بینی‌های واقعی یا نزدیک به آن باشد و از بزرگنمایی جلوگیری و تعدیلات لازم اعمال شود. در بحث گزارشات توجیهی و مطالعات امکان سنجی (طرح FS) سناریوهای بدبینانه تا خوش بینانه در پروژه وجود دارد، بنا به تجربه در اکثر موارد سناریوی خوش بینانه ترین وضعیت توسط متقاضی ترسیم می‌شود، لذا همیشه این سؤال یا واقعیت وجود دارد که آیا باید تیم تهیه کننده بیزینس پلن و امکانسنجی (طرح FS) در کنار و همسو با متقاضی قرار بگیرد یا در کنار منبع تأمین سرمایه (بانک، صندوق، شریک تجاری و …).

طرح توجیهی |‌ مشاوره طرح توجیهی | مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

عملیات ارزیابی مطالعات امکان سنجی بازار، فنی، مالی و اقتصادی، از پیشنهاد طرح آغاز می‌شود و تا اجرای طرح ادامه می‌یابد. ابتدا اهداف طرح بررسی می گردد، محصولات تعریف می‌گردد، سپس هزینه‌ها و فواید محاسبه می‌شود و در نهایت وارد مرحله انتخاب می‌شود.
بررسی اصولی و علمی طرح‌های صنعتی شامل یک سری مطالعات امکان سنجی جامع و پی در پی (شامل مطالعه بازار، بررسی‌های فنی، مالی و اقتصادی) است، که البته با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و شرایط خاص هر طرح، درجه شدت و اهمیت هر یک از موارد مذکور، تعیین می‌شود.
مطالعات امکانسنجی صنعتی، مطالعات کارشناسی است که معمولاً قبل از اجرای طرحهای سرمایه گذاری صنعتی انجام می‌گیرد. در این مطالعات طرح از نگاه بازار، فنی، مالی و اقتصادی مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری. سرمایه گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در انجام مطالعات امکان سنجی و طرح مدلهای مختلفی وجود دارد، یکی از این مدلها متدولوژی سال ۱۹۹۱ سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو – UNIDO) بخش‌های اصلی این مدل به ترتیب زیر میباشد:

  • خلاصه اجرایی
  • سابقه و تاریخچه پروژه
  • سابقه و پسزمینه طرح و ایده
  • تجزیه و تحلیل بازار و مفهوم بازاریابی
  • مواد اولیه و تجهیزات
  • مکان، محل و محیط زیست
  • مهندسی و فناوری
  • سازماندهی و هزینه های سربار
  • منابع انسانی
  • برنامه ریزی اجرا و بودجه بندی
  • تجزیه و تحلیل مالی و ارزیابی سرمایه گذاری و نتایج نرم افزار کامفار

 



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

اولین قانون نظم و پاکیزگی است!
هماهنگی و خوشبختی در فنگ شویی با نظم و پاکیزگی رابطه ی تنگاتنگی دارد، زیرا تمام اشیا حتی وسایل اضافی تولید انرژی می کنند و حداقل می توانند در ناهماهنگی انرژی تاثیرگذار باشند،بنابراین نظافت و مرتب کردن خانه در راس فهرست فنگ شویی قرار می گیرند. اشیا و وسایلی که مدت ها از آن استفاده نمی کنید انرژی منفی تولید می کنند بنابراین اگر می خواهید انرژی متناسب و هماهنگی در فضای داخلی خود داشته باشید، یک خانه تکانی اساسی به شما در این زمینه کمک به سزایی می کند، کم کم به پایان سال هم نزدیک می شویم پس زمان مناسبی برای خانه تکانی نیز هست، دست به کار شوید و انرژی مثبت را به خانه ی خود تزریق نمایید.

آشنایی با قوانین فنگ شویی, اصول و نحوه خانه تکانی

تبلیغات اینترنتی رایگان در سایت شهر24

تاثیر نور و رنگ در دکوراسیون را فراموش نکنید!
نور درمانی در دکوراسیون داخلی را هرگز فراموش نکنید، اغلب افراد در فضل برگ ریزان و پاییز به دلیل نبود نور کافی دچار افسردگی می شوند پس استفاده از نور مناسب در فضا بسیار مهم است. در طول روز باید درحد امکان نور طبیعی به خانه بتابد که با کنار زدن پرده و بازکردن پنجره ها محقق می شود. گوشه های اتاق، طاقچه ها، اتاقهای بدون پنجره و زیر سقف های شیب دار با تابش نورهای سقفی و دیواری زنده تر میشود. حتی می توانید در این بخش ها از شمع آرایی استفاده کنید که بسیار نیروهای مثبت را در فضا گسترش می دهند. انتخاب رنگ ها در فضا بسیار مهم است مثلا رنگ های مهیج مانند قرمز یا نارنجی آرامش اتاق خواب را برهم می زنند و ممکن است بر خواب شما تاثیر منفی بگذارد. پس در انتخاب رنگ فضاهای خود دقت نمایید.

جابه جایی مبلمان معجزه آساست!
یکی دیگر از راه های هماهنگ سازی فضای خانه جابه جا کردن مبلمان به محل های مناسب تر به لحاظ انرژی است. یک تغییر دکوراسیون مناسب به خوبی می توانند فضای شما را دگرگون کنند. اما توجه داشته باشید که هرگز مبلمان را طوری نچینید که زوایای تیز آن به سمت شما باشد، این کار انرژی درونی شما را برهم می زند توجه کنید که مرکز خانه، اتاق خواب  و آپارتمان را در حد امکان خالی و منظم نگه دارید.

آشنایی با اصول فنگ شویی, فنگ شویی چیست

حضور آینه ها را جدی بگیرید!
آینه ها یکی از مهمترین عناصر موجود در فضای داخلی می باشند که انرژی های مثبت را در فضا ایجاد میکنند . شکل آینه ها در فضا بسیار مهم است در فنگ شویی آینه های مسطح و محدب بسیار مورد استفاده است، آینه های محدب انرژی های منفی و مخرب را از بین می برد و از طرفی انرژی های مثبت را به سمت گوشه ها و زوایایی که انرژی نمی گیرند سوق می دهند. در فنگ شویی آینه های هشت ضلعی جایگاه ویژه ای دارد، قاب های هشت وجهی انرژی مثبت را تقویت می کنند و قاب های گرد به حفظ انرژی مثبت در فضا بیشتر کمک می کنند. حضور آینه ها را در فضاهای کوچک نیز بیشتر جدی بگیرید چرا که آینه های مسطح این فضاها را بزرگ تر جلوه میکند.

فنگ شویی چیست, آشنایی با قوانین فنگ شویی

گیاهان آپارتمانی بهترین راه تقویت انرژی مثبت در فضا !
گیاهان خانگی همیشه نیروی تازه ای به فضای شما می بخشند، وقتی در آپارتمان خود گیاهان مختلفی قرار دارد  که خصوصیات هر کدام از آن ها مکمل دیگری است باعث ایجاد جریان منظم انرژی مثبت در فضا می شود. گیاهانی که برگ های تیز و سوزنی مانند کاکتوس دارند در اتاق خواب، نشیمن و غذاخوری قرار ندهید، آن ها انرژی منفی دارند که روح و روان شما تاثیر نا مطلوبی می گذارد. در گوشه های کم نور و زیر سقف های شیب دار حضور گیاهان مانند پیچک جریان انرژی مثبت را در فضا تقویت می نمایند.

اصول و نحوه خانه تکانی,قوانین خانه تکانی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

زمان مناسب سرویس کولر آبی

درواقع سرویس دوره‌ای و منظم دستگاه و قطعات آن رابطه مستقیمی با کارکرد مناسب دستگاه و طول عمر مفید آن دارد. به همین خاطر کارشناسان توصیه می‌کنند که پیش از شروع گرما سرویس دوره‌ای کولر آبی انجام گردد. مناسب‌ترین زمان برای سرویس کولر آبی پایان فصل گرما و روزهای نخست پاییز می باشد که هوا به‌تدریج  رو به خنکی می‌رود. دیگر زمان مناسب برای سرویس و تعمیر کولر آبی شروع فصل گرما و موقع راه‌اندازی کولر است.

بهتر است پس از خاموش کردن کولر مخزن زیرآب کولر آبی را باز کنید تا آب موجود در مخزن کولر تخلیه گردد. درصورتی‌که آب تخلیه نشود باعث تجمع باکتری، جلبک و عوامل بیماری‌زا می شود. ضمن اینکه پس از سرد شدن هوا، ممکن است آب درون مخزن یخ بزند و به پمپ آب کولر آبی آسیب برسد. پس از خاموش کردن کلی کولر آبی در ابتدای فصل پاییز، آب مخزن را خالی کنید و روی کولر را با پوشش مناسبی بپوشانید. پوشال کولرهای آبی نیز باید پیش از شروع گرما و به راه‌اندازی دوباره کولر تعویض گردد. چراکه پوشال کولرهای آبی جزو فراورده‌های سلولزی محسوب می‌شود که مکان مناسبی است برای رشد باکتری‌های حساسیت‌زا. ازآنجایی‌که هوای خنک از روی پوشال مرطوب کولر آبی عبور کرده و از طریق کانال وارد محیط می‌شود به‌راحتی ممکن است باکتری و آلودگی را نیز با خود به هوای محیط انتقال دهد. به همین دلیل بهتر است که هرسال پوشال کولر آبی تعویض شود تا از احتمال ایجاد بیماری‌های تنفسی یا آلرژی جلوگیری کنید. ضمن اینکه هرچه پوشال‌ها قدیمی‌تر باشند مصرف آب و برق در کولر آبی نیز بیشتر می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند که حین تعویض پوشال‌ها از شوره گیر استفاده گردد تا مانع از رسوب املاح آب روی پوشال و خراب شدن آن‌ها گردد.

کلید کولر کار نمی‌کند

ممکن است فیوز قطع یا خراب شده باشد. جهت اطمینان، مسیر ورود و خروج فاز به فیوز را با استفاده از فازمتر چک کنید. یا ممکن است که فاز یا نول اصلی خراب باشد. اگر فیوز سالم است اما برق به کولر نمی‌رسد احتمالاً سیم رابط مشکل دارد و خراب‌شده است.

 

پمپ آب و الکتروموتور هردو کار می‌کنند اما کولر باد خنک نمی‌زند

ممکن است مشکل از شل شدن یا تنظیم نبودن تسمه باشد. شاید هم مشکل پاره شدن پارچه برزنتی لرزه‌گیر باشد.

موتور کولر کار می‌کند ولی کولر باد خنک نمی‌زند

ممکن است تشتک سوراخ شده باشد و آب آن خالی‌شده باشد. عدم تنظیم شناور کولر آبی نیز ممکن است باعث نشت آب شیر اطمینان و خالی شدن آب شود. یا اینکه ممکن است پمپ خراب یا شیلنگ پاره شده باشد. نیم‌سوز شدن موتور کولر آبی یا هرز شدن پروانه کولر نیز می‌تواند ازجمله علل خرابی پمپ آب باشند. یک علت دیگر می‌تواند بسته شدن سوراخ ناودان‌ها باشد. برای حل این مشکل بهتر است سوراخ روی ناودان را با جوهر نمک و برس بشویید تا جرم و آلودگی رویشان پاک شود.

انتشار قطرات آب در محیط حین روشن بودن کولر

درصورتی‌که شیلنگ آب پاره شود، آب از داخل پره‌های توربین به بیرون می‌ریزد. این آب از راه پوشال و تسمه روی فن می‌ریزد. برای جلوگیری از خراب شدن فن باید شیلنگ را تعویض نمایید.

سرویس دوره‌ای کولر آبی شاید در ظاهر کار ساده‌ای باشد که نیاز به مهارت خاصی نیست اما بهتر است که سرویس کردن کولر را به اهل فن بسپارید تا تمام قطعات برقی و آبی کولر را چک کند و خیالتان از سالم بودن دستگاه راحت گردد.

فقط یک دور موتور کار می‌کند

ممکن است مشکل از کلید گریز از مرکز باشد. اگر موقع تغییر وضعیت کارکرد کولر از دور تند به دور کند، موتور سرعت کافی نداشته باشد و موتور صدای خشنی بدهد و داغ شود نشان‌دهنده کار نکردن کلید گریز از مرکز است. دلیل دیگر کار نکردن یک دور موتور می‌تواند خرابی کلید تبدیل را باعث شود.

عیب‌یابی کولر آبی

هر گاه کولر آبی‌تان دچار مشکل شد، یعنی روشن نشد، سر و صدا داشت، یا باد گرم زد، باید اقدام به عیب‌یابی و رفع خرابی کولر کنید. عوامل متعددی می‌تواند باعث بروز خرابی در کولر آبی شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم مرحله به مرحله پیش بروید تا مشکل را بیابید.

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

شیوه مدیریت در آپارتمان

مشکلات آپارتمان نشینی یکی از دغدغه های زندگی امروزی است. این مشکلات زمانی ایجاد شد که خانواده ها از زندگی سنتی در خانه های حیاط دار و بزرگ فاصله گرفته و به زندگی کردن در آپارتمان روی آوردند.

سرو صدای زیاد ساکنان آپارتمان ها، بلند نمودن صدای تلویزیون، نگهداری انواع حیوانات از جمله سگ و رفت و آمدهای بی موقع، با این تصور که چاردیواری اختیاری، باعث شده که بسیاری از ساکنان توجهی به حق و حقوق همسایه های خود نداشته باشند. 

شیوه ی انتخاب مدیر و شرح وظایف او

در رابطه با شیوه مدیریت در آپارتمان ها باید گفت که طبق ماده ی 8 قانون تملک آپارتمان ها، در هر آپارتمانی که تعداد مالکانش بیشتر از سه نفر باشند، تمامی مالکان موظفند که مدیر یا مدیرانی را از بینشان یا خارج از مجموعه انتخاب نمایند. گفتنی است که مسئولیت مدیر، تنها مربوط به قسمت های مشترک ساختمان است و کارهای مرتبط با قسمت های اختصاصی در انحصار مالکان آن است.

طبق قانون تملک آپارتمان ها از جمله وظایف مدیر جمع آوری مبالغ شارژ آپارتمان و همچنین برنامه ریزی برای اداره ی آن است و این یک شیوه مدیریت در آپارتمان هاست. همچنین اگر یکی از همسایه ها در پرداخت شارژ تاخیر کند، مدیر می تواند به نمایندگی از بقیه ی ساکنان آپارتمان، اقداماتی را برای احقاق حق انجام بدهد.

وظایف مدیر ساختمان در حد اداره ی ساختمان است. یکی از مواردی که می توان در این زمینه به آن اشاره نمود، تعویض در ورودی آپارتمان است. این مورد جزء دخل و تصرف به حساب می آید و هرگونه اقدام در این زمینه نیاز به نظر تمامی اعضای ساختمان دارد.

مثال دیگری که از حد اداره ی ساختمان خارج است این است که مدیر تلاش به نصب آسانسور در یک ساختمان فاقد آسانسور کند، به این منظور که رفت و آمد ساکنین آپارتمان راحت و آسان گردد. برای نصب آسانسور در این مورد نیز نیاز به یک فضای خالی در راهرو است.

این فضا جزء مشاعات ساختمانی به حساب آمده و جدا از مجوزهای شهرداری، نیاز به دخل و تصرف کردن در قسمت های مشاع ساختمانی است. در این مورد نیز مدیر ساختمان نمی تواند به طور جداگانه تصمیم گیری کند بلکه نیازمند اجماع و رضایت و موافقت همه ی ساکنان است و این نیز یک شیوه مدیریت در آپارتمان هاست.

در این مورد حتی یک فرد مخالف هم نباید باشد. چرا که این کار جزء عملیات اداره ی ساختمان به حساب نمی آید. در این گونه موارد بایستی بیش از نیمی از مالکان آپارتمان با این موضوع موافقت کنند تا مدیر بتواند در این مورد اقدام نماید.

اما در مواردی مثل تعمیر و نگهداری شوفاژ، آسانسور، نصب دوربین و نظافت پارکینگ در حد اداره ی آپارتمان بوده و مدیر می تواند به نمایندگی از بقیه در این باره تصمیم گیری نماید.

هزینه ی قسمت های مشترک آپارتمان مربوط به همه اعضای آن است

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، مسئولیت مدیر آپارتمان مربوط به اداره ی قسمت های مشترک ساختمان و جمع آوری هزینه های مرتبط با آن است.

گفتنی است که پرداخت این هزینه ها شامل قسمت های اختصاصی نمی شود بلکه شامل قسمت هایی می شود که در ساختمان مشترک است. چرا که این قسمت های مشترک، به همه ی ساکنان تعلق دارد.

مثلا پشت بام جزء قسمت های مشترک یک آپارتمان است. هزینه ی برف روبی، آسفالت و … به عهده ی همه ی مالکین است. چرا که تمامی ساکنان آپارتمان، حق استفاده از پشت بام( مثلا برای گذاشتن کولر و یا برای نصب کردن آنتن) دارند.

شارژ ساختمان صرف چه کارهایی می شود؟

طبق ماده ی 28 از قانون تملک آپارتمان ها، شارژهای آپارتمان باید صرف هزینه های گاز، آب، برق، هزینه های مرتبط با سرایدار، هزینه تعمیرات و همچنین نگهداری قسمت های عمومی ساختمان، هزینه ی رسیدگی به باغچه ها، هزینه نگهداری گل ها وگیاهان در محوطه عمومی و هزینه اقلام مورد استفاده در قسمت های عمومی ( مثل تجهیزات الکتریکی، تجهیزات نظافت و …) شود. تشخیص هر یک از این موارد، بر عهده ی مدیر یا هیئت مدیره خواهد بود.

لازم به ذکر است که چنانچه ساکنان هر یک از واحدها به نحوی به بخش های عمومی خسارت وارد نمایند، جبران این خسارت بایستی از هزینه شخصی وی صورت گرفته و در این رابطه پول شارژ مصرف نخواهد شد.

در مورد این سوال هم که آیا واحدهای خالی باید شارژ بپردازند؟ باید گفت طبق ماده ی 4 از قانون تملک آپارتمان ها، همه ی واحدهای آپارتمان، اعم از این که استفاده بشوند یا نشوند بایستی به صورت ماهانه شارژ پرداخت نمایند.

شیوه مدیریت در آپارتمان ها و تخلف کردن از قوانین آپارتمان نشینی

در رابطه با شیوه مدیریت در آپارتمان ها و ضمانت اجرای عدم پرداخت هزینه های ساختمان مانند شارژ و قبوض باید گفت چنانچه هر یک از مالکان واحدهای آپارتمان، از انجام وظایف خود در قبال بخش های مشترک خودداری نمایند، مدیر آپارتمان به نمایندگی از دیگر مالکان حق شکایت علیه این واحد را دارد. به همین دلیل بهتر است که در هنگام انتخاب مدیر، صورت جلسه ای تنظیم گردد و انتخاب کنندگان مدیر آن را امضا نمایند تا در هنگام نیاز به عنوان یک مدرک ثابت کننده نزد مدیران محاکم قابلیت ارائه اشته باشد.

پرداخت شارژ، پیش از این که امری توافقی باشد، امری قانونی است. یعنی  این که مشکلات مرتبط با حق شارژ را می توان از طریق حقوقی پیگیری کرد.

در رابطه با ضمانت اجرای عدم پرداخت هزینه های ساختمان مانند شارژ و قبوض باید گفت که چنانچه همسایه ای از پرداخت شارژ ساختمان امتناع ورزد، طبق ماده ی 10 از قانون تملک آپارتمان ها، مدیر یا هیئت مدیره  می تواند به وسیله ی اظهارنامه ای با ذکر مقدار بدهی، هزینه ها را مطالبه نماید.

چنانچه مالک یا مستاجر، از تاریخ ابلاغ تا 10 روز سهم بدهی خویش را نپرداخت، در آن صورت مدیر یا هیئت مدیره می تواند به تشخیص خویش از دادن خدمات مشترکی مثل تهویه ی مطبوع، شوفاژ، برق، گاز، آب گرم و غیره خودداری نماید.

چنانچه مالک یا مستاجر همچنان تسویه حساب نکردند، اداره ی ثبت محل به تقاضای هیات مدیره یا مدیر برای وصول وجه طبق اظهارنامه ی ابلاغ گشته، اجراییه صادر می نماید. این نیز یک شیوه مدیریت در آپارتمان ها و ضمانت اجرای عدم پرداخت هزینه های ساختمان مانند شارژ و قبوض است.

چنانچه این اقدامات موثر واقع نشد، مدیر آپارتمان می تواند دادخواستش را با عنوان شارژ معوقه به شورای حل اختلاف ارائه نماید.

محروم نمودن آپارتمان متخلف از گرفتن هر گونه امکانات

چنانچه ساکن آپارتمانی به بهانه ی مسافرت بودن، از پرداخت هزینه های برق، گاز، آب، برف روبی پشت بام، نظافت و … خودداری نماید، در این صورت مدیر آپارتمان می تواند این واحد را از دریافت امکانات ساختمان محروم نماید، این نیز یک شیوه مدیریت در آپارتمان ها به حساب می آید.

گاهی ملاحظه شده به علت تفکیک نشدن خدمات در ساختمان ها از قبیل برق، گاز ، نبودن فلکه ی جدای آب، برای واحدهای آپارتمان، مشکلاتی به بار آمده است. یکی از این مشکلات این است که مدیر قادر به قطع این خدمات در مورد واحدها ی متخلف نیست.

در این گونه مواقع چاره ای جز شکایت به دستگاه قضایی نیست. مدیر آپارتمان به مراجع قضایی شکایت می کند و شورای حل اختلاف نیز موظف است که این شکایت را خارج نوبت رسیدگی کند. شورای حل اختلاف می تواند واحد متخلف را تا 2 برابر بدهی جریمه کند. مثلا اگر بدهی این واحد 2 میلیون باشد، شورا می تواند به میزان 2 میلیون دیگر نیز این واحد متخلف را جریمه کند.

نکته ی دیگر در مورد نگهداری حیوانات خانگی است. نگهداری هر گونه حیوان مثل سگ، طوطی در محیط داخلی آپارتمان باعث آلودگی صوتی و ترس برای برخی از همسایه ها می شود. مخصوصا درباره ی نگهداری سگ، هر کدام از ساکنان یا مدیران آپارتمان می توانند با طرح شکایت کیفری، واحد متخلف را مجبور نمایند که قوانین را رعایت کرده و حیوان مزاحم را از آپارتمان خارج سازد.

 

جهت آشنایی با نحوه مدیریت و قوانین آپارتمان نشینی و یا ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

امروزه در اکثر ادارات و خانه ها از سیستم گرمایشی پکیج استفاده می شود. پکیج ها به دلیل قیمت مناسب خود در ساختمان ها نصب می شوند .برای مراقب و نگهداری از پکیج  لازم است سرویس و تعمیر پکیج به صورت دوره ای و هر چند وقت یکبار انجام شود تا مشکلی برای پکیج به وجود نیاید. سرویس برتر با در اختیار داشتن سرویسکاران با تجربه خیال مشتریان خود را جهت برطرف کردن مشکلات مربوط به تعمیر پکیج ساختمان راحت کرده است.

نکات مهم در سرویس و تعمیر پکیج دیواری

چنان چه سرویس و تعمیر پکیج به صورت دوره ای و صحیح انجام گیرد نه تنها عمر پکیج بالا می رود بلکه دیگر نیازی به هزینه کرده بابت تعمیرات تخصصی پکیج نخواهید بود . جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت شهر۲۴ مراجعه کنید.

در زمان سرویس و تعمیر پکیج توجه به پارامترهایی لازم است که به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.

  • بررسی مبدل اصلی
  • کنترل منبع انبساط
  • نظافت پمپ و هواگیری خودکار
  • اطمینان و بررسی تمیز بودن فیلتر
  • عدم رسوب در مبدل و رسوب گیری آن
  • بررسی شیر و کنترل عدم نشتی شیر در پکیج
  • کنترل و بررسی مبدل ثانویه در دستگاه های دو مبدله
  • کنترل و بررسی فیلتر آب گرم و گرفته نبودن سوراخ ها
  • اطمینان از عدم وجود دود در بخش شعله و اطمینان از فاصله کافی آن
  • بررسی و کنترل فن و پره ها و نظافت آن ها در صورت کثیف شدن

دو نکته مهم در زمان سرویس و تعمیر پکیج وجود دارد که باید به آن توجه کرد . قصد دارید سرویس پکیج به صورت دوره ای یا کامل صورت گیرد .اگر قصد دارید سرویس پکیج را به صورت کامل انجام دهید باید تمامی قطعات را بررسی کنید . در سرویس کامل پکیج علاوه بر اینکه قطعات پکیج به صورت کامل بازرسی و کنترل می شود بهتر است رسوب زدایی دقیق و به صورت کامل انجام شود .چنان چه پکیج را سرویس کرده باشید و مدت زمان زیادی از رسوب زدایی آن نگذشته باشد ولی رسوبات زیادی در قسمت های مختلف پکیج وجود داشته باشد ، در این صورت باید رسوب زدایی به صورت کامل انجام شود .اگر از زمان رسوب زدایی پکیج به مدت طولانی گذشته باشد بهتر است برای نتیجه ای بهتر پیش از راه اندازی پکیج دیواری سرویس و تعمیر پکیج انجام شود .

سرویس دوره ای پکیج  

سرویس دوره ای پکیج معمولا زمانی انجام می شود که پکیچ مدتی قبل سرویس کامل شده باشد و اکنون پیش از راه اندازی مجدد آن بهتر است سرویس دوره ای پکیج انجام شود . در این بررسی قسمت های مختلف پکیج کنترل می شود . این سرویس معمولا هر چند ماه یکبار انجام می شود و دلیل اصلی راحتی این سرویس کوتاه بودن فاصله بین سرویس انجام شده می باشد . در سرویس دوره ای پکیج کمتر دچار مشکل خواهدشد زیرا کنترل و نگهداری از پکیج دقیق انجام می شود .

رسوب زدایی چه زمانی باید انجام شود ؟

شاید برای شما این اتفاق افتاده باشد ، زمانی که مشغول دوش گرفتن هستید به یکباره آب گرم سرد شده و با گذشت زمان مجدد گرم می شود ، سرد و گرم شدن آب از نشانه های بارز ایجاد رسوب در مخازن و لوله های حرارتی پکیج می باشد .رسوب ایجاد شده در لوله ها موجب تنگ شدن مسیر آب می گردد و به دنبال آن آب با فشار و سرعت کمتری در لوله جریان خواهد داشت .همین امر موجب می شود که آب تا زمانیکه به محل مورد نظر برسد سرد شود . رسوب موجود در لوله و مخازن موجب ضخیم شدن دیواره های منبع آب می شود و برای گرم شدن آب باید گرما و انرژی بیشتری مصرف شود . رسوب زدایی منجر به سوراخ شدن منبع آب نیز می شود ، بهتر است پیش از مواجه شدن با این مشکلات خودتان با جهت رسوب زدایی اقدام کنید . حال چگونه از رسوب در پکیج جلوگیری کنیم ؟ همان طور که میدانیم آب به دلیل سختی و املاح مدنی در آن به مرور در لوله و مخازن ایجاد رسوب می کند .با استفاده از تصفیه آب می توانیم تا حدودی از بروز رسوب جلوگیری کنیم . زمان راه اندازی پکیج از فیلترهای تصفیه آب در مسیر ورود آب استفاده کنیم تا آب بدون املاح وارد دستگاه شود .

سرویس برتر با بکارگیری افراد ماهر و باتجربه در زمینه تعمیر پکیج و رسوب زدایی خدمات با کیفیتی را در کوتاه ترین زمان به مشتریان خود ارائه می دهد . جهت اطلاع از هزینه سرویس و خدمات معتبر شرکت سرویس برتر می توانید با برقراری تماس با واحد پشتیبانی از هزینه خدمات مطلع شوید.

 

شما میتوانید با هر تخصصی آگهی رایگان خود را در سایت شهر۲۴ ثبت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

باید قبول کنیم بازار مسکن در کشورمان شرایط بسیار منحصر به فردی دارد. قصد افراد برای ورود به این بازار هر چه که باشد مسلماً با ریسک‌هایی مواجه خواهد بود. اگر از آن دسته افرادی هستید که برای خرید خانه یا آپارتمانی برای خود وارد این بازار شده‌اید مسلماً با قیمت‌های کنونی آشنایی پیدا کرده‌اید. برای انتخاب خانه و  آپارتمان مناسب باید فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار داد که یکی از آن‌ها قدمت ساختمان است که تاثیر زیادی بر قیمت نهایی آپارتمان هم خواهد گذاشت.

چرا باید خانه‌های بالای 15 سال ساخت بخریم؟

 

چرا قدمت خانه مهم است؟

افراد با هدف‌های مشخصی به بازار خرید و فروش مسکن وارد می‌شوند. برخی صرفاً به دنبال سرمایه گذار‌ی و برخی هم به دنبال فراهم کردن سقفی ایده آل برای خود و خانواده خود هستند. اولویت‌های هر یک از این گروه‌ها متفاوت خواهد بود. افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در بازار مسکن هستند مسلماً به دنبال سود هستند و شاید خرید واحد‌های تازه ساخت با توجه به حاشیه سودی که دارند چندان گزینه مناسبی نباشد. در هر صورت اگر هدف فرد، سرمایه گذاری بلند مدت باشد مسلماً خرید واحد‌های تازه ساخت هم می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

در خصوص افرادی که به دنبال خرید خانه‌ای برای خانواده و زندگی هستند، پاسخ به پرسش «خانه چند سال ساخت بخریم» مقداری متفاوت خواهد بود. این افراد در انتخاب خود اولویت‌های دیگری خواهند داشت و آسایش و رفاه را هدف اصل خود قرار می‌دهند.

 

خانه چند سال ساخت بخریم یا نه؟

این موضوع و پاسخ پرسش خانه چند سال ساخت بخریم برای کسانی که به دنبال فراهم کردن سقفی بالای سر خانواده خود هستند هم، بستگی به شرایط مختلفی دارد. بودجه فرد عامل تعیین کننده اصلی است. خانه‌های تازه ساخت قیمت بالاتری دارند. در صورتی که بودجه لازم را در اختیار دارید خرید این خانه‌ها انتخابی مطمئن خواهد بود. در صورتی که با کمبود بودجه مواجه هستید پس باید به سراغ خانه‌های چند سال ساخت بروید. خانه‌ها حتی بعد از گذشت یک سال از تاریخ ساخت هم با افت قیمت فاحشی مواجه خواهند شد.

به طور کلی قیمت آپارتمان‌های چند سال ساخت واقعی‌تر است و قیمت خانه‌های نوساز بیشتر سلیقه‌ای و غیر واقعی تعیین می‌شود. از طرفی هم دقت داشته باشید که خانه 5 ساله با 7 یا 8 ساله و یا ملک 15 ساله با ملک 17 یا 18 سال تفاوت چندانی وجود نخواهد داشت. آپارتمان‌های نوساز و کلید نخورده چه برای رهن و اجاره و چه خرید و فروش 10 تا 30 درصد گران‌تر از قیمت پایه منطقه نرخ‌گذاری می‌شوند و تفاوت قیمتی فاحشی با هم دارند؛ بنابراین خریدارانی که مشکل تأمین بودجه دارند بهتر است به جای خرید خانه‌های نوساز به دنبال خرید آپارتمان‌ با ساخت بالا باشند.

خانه چند سال ساخت بخریم یا نه؟

چرا باید خانه 5 سال ساخت بخریم؟

همین‌طور که در بالا نیز عنوان شد خانه 5 سال ساخت با خانه‌های 7 تا 8 سال ساخت از نظر قیمت تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. خانه‌های 5 سال ساخت علاوه بر افت قیمتی زیادی که در مقایسه با خانه‌های نوساز دارند از نظر کاربری هم در شرایط مناسبی هستند و انتخاب آن هم برای سکونت و هم برای سرمایه گذاری می‌تواند انتخابی مناسب باشد. طراحی داخلی این خانه‌ها را با کمی هزینه، می‌توانید بهبود ببخشید.

چرا باید خانه‌های بالای 15 سال ساخت بخریم؟

این خانه‌ها با توجه به قدمتی بالایی که دارند با افت قیمتی بسیار زیادی مواجه هستند و تنها مزیت آن‌ها هم این قیمت پایین است. همین موضوع بسیاری از سرمایه گذاران را به سمت و سوی این واحد‌های آپارتمانی می‌کشاند تا با کمی تغییرات و تعمیرات و بهبود شرایط کلی آن را با قیمت‌هایی بالاتر البته پایین‌تر در مقایسه با خانه‌های نوساز و چند سال ساخت به فروش برسانند.

باید توجه داشت که اگر قصد سکونت چند ساله در این ساختمان‌ها و سپس فروش آن‌ها را دارید در واقع شما بعد از سکونت باید یک خانه 20 سال ساخت را بفروشید که واقعاً هم کار بسیار دشواری خواهد بود و هم اینکه افت قیمتی شدیدی خواهد داشت. خرید این واحد‌های ساختمانی برای سرمایه گذاری گزینه بسیار بهتری هستند.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

چند نکته برای آپارتمان نشینی، از «هزینه برف روبی» تا «مشکل فروش انباری»

زندگی افراد در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی به علت وجود تفاوت سلیقه ها همیشه محل بروز اختلاف و گاهی طرح دعواهای حقوقی بوده به گونه ای که در این دعواها گاهی کار به نزاع کشیده و تبعات بسیار جبران ناپذیری داشته است. در هفته اخیر که شاهد بارش نعمت الهی در برخی از نقاط کشور بودیم، مسائلی در ذهن برخی از آپارتمان نشینان مطرح شد که سعی داریم در این مطلب نگاهی حقوقی به آنها داشته باشیم..

 

باید خاطرنشان کرد، بر پایه ماده 2 قانون تملک آپارتمان‌ها بام جزو قسمت مشترک آپارتمان‌ها محسوب شده و هزینه برف روبی بر عهده شرکاست. تأسیساتی همچون انبساط حرارت مرکزی دستگاه سردکننده، تأسیسات مربوط به حفظ بنا مانند قرنیز و لوله فاضلاب که از جمله بخش‌های اشتراکی ساختمان محسوب می‌شوند، در بام ساختمان قرار دارند. علاوه بر این، قسمت‌هایی نظیر آنتن تلویزیون یا کولر اختصاصی هر واحد در بام ساختمان قرار می‌گیرد.

 

ممکن است تصور شود که انتفاع از پشت بام اختصاص به مالک طبقه آخر دارد و وی می‌تواند به اندازه متعارف از آن استفاده کند، اما باید توجه داشت که پشت بام در ردیف قسمت‌های اشتراکی است و حق استفاده از آن منحصر به یک یا چند آپارتمان نبوده و همه مالکین حق استفاده از آن را دارند.

 

هم چنین از آنجا که عدم مراقبت بام ساختمان باعث تخریب آپارتمان‌ها به ویژه واحد‌های طبقه آخر می‌شود، باید در نگاهداری از آن کوشید. هزینه آسفالت و برف روبی بام و هزینه‌های مشابه دیگر طبق دستور ماده ۲۳ آیین نامه قانون تملک آپارتمان ها و با رعایت ماده چهار همین قانون به عهده شرکاست.

 

در این زمینه از اداره حقوقی قوه قضاییه پرسشی شده که ذیلاً به متن این پرسش و نظر اداره حقوقی اشاره می‌شود؛

 

با توجه به ماده چهار قانون تملک آپارتمان‌ها و فصل سوم آیین نامه اجرایی آن، پرداخت هزینه آسفالت پشت بام و هزینه برف روبی در زمستان در آپارتمان‌های دو واحدی چهار طبقه بر عهده چه کسانی است؟

 

بازگشت به نامه شماره ۶۵۰۵ رم پ. مورخ ۳۰ آذر ۱۳۵۹ نظریه مشورتی اداره حقوقی به شرح زیر اعلام می‌گردد:

 

طبق ماده 2 قانون تملک آپارتمان‌ها و بند (ج) تبصره ماده چهار آیین نامه اجرایی قانون مزبور مصوب ۱۳۴۷ هیأت وزیران، بام جزو قسمت مشترک آپارتمان‌ها محسوب است و هزینه آسفالت و برف روبی و ... در این قسمت مشترک طبق دستور ماده ۲۳ آیین نامه مذکور با رعایت مقررات ماده چهار قانون تملک آپارتمان‌ها بر عهده شرکاست.

 

اما مسأله دیگری که به آن خواهیم پرداخت موضوع فروش «انباری به غیر از ساکنان آپارتمان» است.

 

بر اساس قانون مالک آپارتمان نمی‌تواند آپارتمان خود را به شخصی بفروشد و در عین حال پارکینگ یا انباری آن را که معمولاً در سند تفکیکی دارای پلاک جداگانه‌ای نیست، به دیگری انتقال دهد.طبق قانون تملک آپارتمان‌ها و آیین‌نامه اجرایی آن، انباری یا پارکینگ جزو قسمت‌های مشترک آپارتمان نیست و از قسمت‌های اختصاصی آپارتمان محسوب می‌شود.

 

باید یادآور شد به دلیل آن که پارکینگ یا انباری، از لوازم و ملحقات آپارتمان است، نمی‌تواند مالک مستقل داشته باشد؛ بنابراین فروش انباری یا پارکینگ با روح قانون تملک آپارتمان‌ها که از قواعد آمره است، سازگاری ندارد. همچنین در صورتی که به طور مثال، خریدار آپارتمان راضی شده باشد که آپارتمان را بدون پارکینگ یا انباری معامله کند، باز هم مالک نمی‌تواند آن‌ها را به غیر از مالکان آن مجموعه بفروشد.

 

در صورت فروش به غیر نیز، چنانچه مبایعه‌نامه عادی باشد، این عمل دارای اثر قانونی نیست و اگرمبایعه‌نامه رسمی باشد، مالک یا مالکان سایر طبقات به‌ عنوان ذی‌نفع می‌توانند بطلان این معامله را از دادگاه خواستار شوند. دیگران بدون داشتن مالکیت بر آپارتمان یا حق استفاده از قسمت‌های اشتراکی یک مجتمع مسکونی، نمی‌توانند به پارک خودرو در پارکینگ یا تصرف انباری اقدام کرده یا استفاده‌های دیگری از آن داشته باشند. همچنین حق استفاده از قسمت‌های اشتراکی تنها برای مالکان یا متصرفان آپارتمان‌ها شناخته شده است.

 

با توجه به این موارد، باید گفت، این کار امکان عملی ندارد و مستلزم ایجاد مزاحمت برای مالکان و متصرفان سایر طبقات و تجاوز به حقوق آن‌ها محسوب می‌شود. با توجه به آنچه بیان شد، مالک آپارتمان نمی‌تواند آپارتمان خود را به شخصی بفروشد و در عین حال پارکینگ یا انباری آن را که معمولاً در سند تفکیکی دارای پلاک جداگانه‌ای نیست، به دیگری انتقال دهد.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: برچسب‌ها: آپارتمان , ساختمان , ساختمان مستحکم , ساختمان ضدزلزله , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

چند نکته برای آپارتمان نشینی، از «هزینه برف روبی» تا «مشکل فروش انباری»

زندگی افراد در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی به علت وجود تفاوت سلیقه ها همیشه محل بروز اختلاف و گاهی طرح دعواهای حقوقی بوده به گونه ای که در این دعواها گاهی کار به نزاع کشیده و تبعات بسیار جبران ناپذیری داشته است. در هفته اخیر که شاهد بارش نعمت الهی در برخی از نقاط کشور بودیم، مسائلی در ذهن برخی از آپارتمان نشینان مطرح شد که سعی داریم در این مطلب نگاهی حقوقی به آنها داشته باشیم..

 

باید خاطرنشان کرد، بر پایه ماده 2 قانون تملک آپارتمان‌ها بام جزو قسمت مشترک آپارتمان‌ها محسوب شده و هزینه برف روبی بر عهده شرکاست. تأسیساتی همچون انبساط حرارت مرکزی دستگاه سردکننده، تأسیسات مربوط به حفظ بنا مانند قرنیز و لوله فاضلاب که از جمله بخش‌های اشتراکی ساختمان محسوب می‌شوند، در بام ساختمان قرار دارند. علاوه بر این، قسمت‌هایی نظیر آنتن تلویزیون یا کولر اختصاصی هر واحد در بام ساختمان قرار می‌گیرد.

 

ممکن است تصور شود که انتفاع از پشت بام اختصاص به مالک طبقه آخر دارد و وی می‌تواند به اندازه متعارف از آن استفاده کند، اما باید توجه داشت که پشت بام در ردیف قسمت‌های اشتراکی است و حق استفاده از آن منحصر به یک یا چند آپارتمان نبوده و همه مالکین حق استفاده از آن را دارند.

 

هم چنین از آنجا که عدم مراقبت بام ساختمان باعث تخریب آپارتمان‌ها به ویژه واحد‌های طبقه آخر می‌شود، باید در نگاهداری از آن کوشید. هزینه آسفالت و برف روبی بام و هزینه‌های مشابه دیگر طبق دستور ماده ۲۳ آیین نامه قانون تملک آپارتمان ها و با رعایت ماده چهار همین قانون به عهده شرکاست.

 

در این زمینه از اداره حقوقی قوه قضاییه پرسشی شده که ذیلاً به متن این پرسش و نظر اداره حقوقی اشاره می‌شود؛

 

با توجه به ماده چهار قانون تملک آپارتمان‌ها و فصل سوم آیین نامه اجرایی آن، پرداخت هزینه آسفالت پشت بام و هزینه برف روبی در زمستان در آپارتمان‌های دو واحدی چهار طبقه بر عهده چه کسانی است؟

 

بازگشت به نامه شماره ۶۵۰۵ رم پ. مورخ ۳۰ آذر ۱۳۵۹ نظریه مشورتی اداره حقوقی به شرح زیر اعلام می‌گردد:

 

طبق ماده 2 قانون تملک آپارتمان‌ها و بند (ج) تبصره ماده چهار آیین نامه اجرایی قانون مزبور مصوب ۱۳۴۷ هیأت وزیران، بام جزو قسمت مشترک آپارتمان‌ها محسوب است و هزینه آسفالت و برف روبی و ... در این قسمت مشترک طبق دستور ماده ۲۳ آیین نامه مذکور با رعایت مقررات ماده چهار قانون تملک آپارتمان‌ها بر عهده شرکاست.

 

اما مسأله دیگری که به آن خواهیم پرداخت موضوع فروش «انباری به غیر از ساکنان آپارتمان» است.

 

بر اساس قانون مالک آپارتمان نمی‌تواند آپارتمان خود را به شخصی بفروشد و در عین حال پارکینگ یا انباری آن را که معمولاً در سند تفکیکی دارای پلاک جداگانه‌ای نیست، به دیگری انتقال دهد.طبق قانون تملک آپارتمان‌ها و آیین‌نامه اجرایی آن، انباری یا پارکینگ جزو قسمت‌های مشترک آپارتمان نیست و از قسمت‌های اختصاصی آپارتمان محسوب می‌شود.

 

باید یادآور شد به دلیل آن که پارکینگ یا انباری، از لوازم و ملحقات آپارتمان است، نمی‌تواند مالک مستقل داشته باشد؛ بنابراین فروش انباری یا پارکینگ با روح قانون تملک آپارتمان‌ها که از قواعد آمره است، سازگاری ندارد. همچنین در صورتی که به طور مثال، خریدار آپارتمان راضی شده باشد که آپارتمان را بدون پارکینگ یا انباری معامله کند، باز هم مالک نمی‌تواند آن‌ها را به غیر از مالکان آن مجموعه بفروشد.

 

در صورت فروش به غیر نیز، چنانچه مبایعه‌نامه عادی باشد، این عمل دارای اثر قانونی نیست و اگرمبایعه‌نامه رسمی باشد، مالک یا مالکان سایر طبقات به‌ عنوان ذی‌نفع می‌توانند بطلان این معامله را از دادگاه خواستار شوند. دیگران بدون داشتن مالکیت بر آپارتمان یا حق استفاده از قسمت‌های اشتراکی یک مجتمع مسکونی، نمی‌توانند به پارک خودرو در پارکینگ یا تصرف انباری اقدام کرده یا استفاده‌های دیگری از آن داشته باشند. همچنین حق استفاده از قسمت‌های اشتراکی تنها برای مالکان یا متصرفان آپارتمان‌ها شناخته شده است.

 

با توجه به این موارد، باید گفت، این کار امکان عملی ندارد و مستلزم ایجاد مزاحمت برای مالکان و متصرفان سایر طبقات و تجاوز به حقوق آن‌ها محسوب می‌شود. با توجه به آنچه بیان شد، مالک آپارتمان نمی‌تواند آپارتمان خود را به شخصی بفروشد و در عین حال پارکینگ یا انباری آن را که معمولاً در سند تفکیکی دارای پلاک جداگانه‌ای نیست، به دیگری انتقال دهد.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: برچسب‌ها: آپارتمان , ساختمان , ساختمان مستحکم , ساختمان ضدزلزله , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

کیف دوشی مکرومه - کیف مکرومه

کیف دوشی مکرومه - کیف مکرومه - در اندازه، طرح ها و رنگ های مختلف - بسیار شیک - مناسب برای کادو و هدیه
برای اطلاع بیشتر و قیمت و سفارش کیف دوشی مکرومه به صفحه اینستاگرام mehrbaaft@ مراجعه کنید و یا واتس آپ به شماره 09021102723 پیام ارسال کنید.

https://static.shahr24.com/Files/GalleryImage/2020/8/65_20200531_161444_done-600_Fixd.jpg

قابل ارسال به سراسر کشور
مکرومه بافی مهربافت


 
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید


:: برچسب‌ها: مکرومه , مکرومه بافی , کیف دوشی , کیف هنری , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

وبلاگ آپارتمان:سرویس پایان فصل فراموش نشود!

تغییر هر فصلی، خبر از آمادگی برای فصل جدید می‌دهد. در واقع وقتی فصل جدیدی از راه می‌رسد، همه تلاش می‌کنند تا با فراهم‌سازی‌ مقدمات و آمادگی‌های لازم، خود را به بهترین نحو با شرایط آب و هوایی و جوی تازه سازگار کنند، به همین علت می‌بینیم که مردم در تغییر فصل‌ها پوشاک و خوراک متناسب با آن فصل را تهیه می‌کنند و حتی برخی وسایل خانگی را با فرا رسیدن فصلی دیگر کنار می‌گذارند و در عوض، از وسایل مناسب فصل جدید استفاده می‌کنند.

در سطح شهر

همان‌گونه که تهیه پوشاک مناسب هر فصل، دقت‌ها و ظرافت‌های خاصی دارد - که خوشبختانه همه با آن آشنا هستند - استفاده از وسایل خانگی فصلی نیز تابع قواعد فنی و ایمنی‌زایی است که در این موارد می‌توان به کارشناسان و تعمیرکاران خبره مراجعه کرد. با این حال، استقبال از فصل جدید و آماده شدن برای آن، نباید ما را از توجه به وسایلی که در فصل قبل کارایی داشتند و اکنون دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، غافل سازد. کولرهای آبی از جمله وسایلی‌اند که در فصل تابستان، همدم شبانه‌روزی ما هستند و تابستان گرم را با خنکای دلپذیر خود برای ما تحمل پذیر می‌سازند اما با آغاز فصل سرما، کولرها جای خود را به وسایل گرمایشی می‌دهند. اگر می‌خواهید تابستان آینده این کولرها کارایی خوبی داشته باشند، حتما باید سرویس پایان فصل را در مورد آنها انجام دهید.

این سرویس در درجه اول شامل تخلیه آب کولر می‌شود تا از یخ زدن وسایل داخلی کولر جلو‌گیری شود. در مرحله بعد بهتر است با استفاده از پارچه‌ای برزنتی یا پلاستیک روی کولر را کاملاً بپوشانید تا هم کمتر در معرض برف و باران قرار گیرد و هم سرمای بیرون از طریق کانال‌های کولر وارد خانه نشود. برای پیشگیری از اتلاف انرژی می‌توان دریچه‌های کانال کولر در داخل خانه را هم پوشاند. اگر کولر آبی روی پشت بام قراردارد و شیر آب آن نیز روی پشت بام است، آن را با پشم شیشه عایقکاری کنید زیرا اگر این شیرها دچار یخ‌زدگی و ترکیدگی شوند، ممکن است آب تمام پشت‌بام را پر کرده و حتی به دیوارها و سقف خانه نفوذ کند و خرابی به‌بار آورد. همچنین می‌توان از تعمیرکار مجاز خواست تا با بازکردن موتور و پمپ کولر، نقاط گردنده و حساس را روغنکاری کند؛ با انجام این کارها عمر و کارایی کولرآبی‌تان افزایش می‌یابد.

کفش‌هایتان را جا نگذارید!

یک آپارتمان یا یک مجتمع مسکونی، قاب کوچکی از یک شهر است و زندگی در آن حکم زندگی در شهر را دارد؛ به این معنا که ساکنان یک آپارتمان، پیش از هر چیز، از هویتی شهری برخوردارند و هریک شهروند به شمار می‌آیند؛ از این‌رو بیشتر قوانینی که باید در شهر به خاطر حفظ نظم و آسایش عمومی رعایت شوند، اجرای آنها در یک مجتمع مسکونی نیز ضروری است. همچنان که هنگام ورود به یک شهر پاکیزگی خیابان‌ها، کوچه‌ها و گذرگاه‌های عمومی جلب توجه می‌کند، در بدو ورود به یک آپارتمان هم فضای ورودی ساختمان و راه پله‌ها توجه برمی‌انگیزند و معمولا همین بخش‌ها هم مبنای داوری هر تازه‌واردی را در مورد یک آپارتمان شکل می‌دهند؛ چنان‌که دیدن یک آپارتمان پاکیزه و مرتب هر کسی را ذوق‌زده می‌کند اما در مقابل با دیدن یک آپارتمان کثیف و پر از آشغال، به‌اصطلاح حسابی توی ذوق آدم می‌خورد. از این‌رو قوانین آپارتمان‌نشینی بر پاکیزه نگه‌داشتن قسمت‌های یاد شده تاکید دارند.

بنا براین، علاوه بر آنکه ورودی و در ساختمان باید زیبا و تمیز باشد، پاکیزگی راه‌پله‌ها و پاگردها نیز بسیار مهم است؛ فضایی که ما گاهی وقت‌ها، آن را با انباری، جاکفشی و حتی محل نگهداری زباله اشتباه می‌گیریم. در گذشته‌های نه‌چندان دور، خانه‌ها شخصی بودند و تنها اعضای همان خانه به فضاهای آن دسترسی داشتند اما امروزه با ساخته شدن مجتمع‌های مسکونی بزرگ و برج‌ها، وضعیت تغییر کرده است؛ به این معنا که بخشی از فضاهای موجود در ساختمان‌ها مشترک و در اصطلاح حقوقی، مشاع هستند؛ مثل راه پله، راهرو، پاگرد‌ها، پارکینگ و...، به همین دلیل، گذاشتن جا کفشی و قراردادن کفش‌ها در فضای راه‌پله‌ها مانند آنچه در عکس می‌بینید، نقض آشکار حقوق دیگر شهروندان ساکن در ساختمان است؛ این کار علاوه برایجاد مزاحمت در رفت‌وآمد، سبب آلودگی و زشت‌شدن فضاهای عمومی و مشترک ساختمان می‌شود.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: برچسب‌ها: آپارتمان , آپارتمان نشینی , سرویس , شهر24 , کولر ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

 

وبلاگ آپارتمان:

20نکته که هنگام بازدید از ملک جهت خرید باید به آنها توجه کنید

در فصل تابستان بازار مسکن و بازدید از ملک تا حدودی به تکاپو می‌افتد. خریداران و مستاجرین جدید به صورت منظم برای بازدید از ملک مورد نظر خود به گوشه و کنار شهر سرک می‌کشند و تلاش می‌کنند تا سقف آینده خود را با اطمینان بیشتری انتخاب کنند.
یک انتخاب مناسب و رعایت قواعد خرید خانه می‌تواند باعث رضایت و آسایش خاطر بلند مدت شما شود و نادیده گرفتن این نکات هنگام بازدید ساختمان می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان شما را پشیمان کند. در ادامه بعضی از نکاتی که هنگام بازدید از ملک جهت خرید باید رعایت شود را با هم مرور می‌کنیم.

انتخاب هوشمندانه محله‌ مورد نظر هنگام بازدید از ملک

از مهم‌ترین قواعد خرید خانه هنگام بازدید ساختمان این است که ببینیم منزل مورد نظر اعم از آپارتمان یا خانه ویلایی در چه محله‌ای قرار دارد. در ادامه به چند مورد مهم هنگام بازدید از ملک اشاره خواهد شد. در نظر داشتن این موارد می‌توانند در یک انتخاب هوشمندانه موثر باشند. به این ترتیب می‌توانید خانه‌ ایده‌آل خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنید؛ پس پیش از هر اقدامی این متن را به دقت بخوانید.
۱- کوچه: هنگام بازدید از ملک بهتر است به کوچه‌ای که ساختمان در آن قرار دارد دقت ویژه داشته باشید. ممکن است بعضی کوچه‌ها باریک باشند و در نتیجه عبور و مرور در آن دشوار شود. این موضوع به خصوص هنگام اسباب‌کشی می‌تواند اهمیت زیادی پیدا کند. به علاوه برخی کوچه‌ها بسیار پر رفت و آمد هستند. اگر ساختمان پزشکان یا رستورانی در آن کوچه‌ قرار داشته باشد احتمالا باید انتظار سر و صدای زیادی از آن کوچه داشته باشید.
همچنین ممکن است با خودروهایی مواجه شوید که جلو در ساختمان شما پارک خواهند کرد و برای خروج از خانه با مشکل مواجه شوید. در صورتی که فرد مهمان‌دوستی باشید، با انتخاب کوچه‌ی شلوغ، مهمانانتان با مشکل پارک ماشین روبه‌رو می‌شوند. بنابراین توجه به کوچه نیز جزو قواعد خرید خانه محسوب می‌شود.

اگر ملک مورد نظر در کوچه‌ای شلوغ قرار داشته باشد باید شلوغی‌های مداوم و مزاحمت در رفت و آمد را به جان بخرید.

 
۲- همسایه‌ها: داشتن همسایه‌ی خوب نقش مهمی جهت آرامش داشتن در خانه دارد. شاید حتی بتوان گفت همسایه‌ی خوب و بی‌حاشیه از مهم‌ترین موارد قواعد خرید خانه باشد. حین بازدید از ملک در این مورد تحقیق کنید. اینکه ببینیم خانه در کدام محله قرار دارد کافی نیست. باید همسایه‌های اطراف یک خانه ویلایی یا ساکن در آپارتمان زمان بازدید ساختمان را در نظر داشت. در این زمینه می‌توان به چند صورت عمل کرد.
به عنوان مثال از خود همسایه‌ها در مورد آن محله پرس‌وجو کرد. به هر حال همیشه افراد صادقی پیدا می‌شوند که حقیقت را بگویند. بازدید از ملک به دفعات و در زمان‌های مختلف هم می‌تواند در این زمینه موثر باشد. هر چه شناخت شما بیشتر باشد، انتخاب بهتری خواهید داشت. اگر خانه مورد نظر آپارتمانی باشد، حین بازدید از ملک به تمیز بودن راهروها و میزان سر و صدای موجود در ساختمان توجه کنید.
همچنین دقت به وجود کفش جلوی هر واحد آپارتمان و سالم بودن لامپ‌های راهروها به شناخت شما کمک می‌کند. اگر حین بازدید از ملک در مواردی که گفته شد مشکلی دیده نشود، می‌توان به عنوان نکته مثبتی در نظر گرفت.

داشتن یک همسایه خوب از داشتن یک خانه خوب مهم‌تر است. حتما موقع بازدید از ملک وضعیت همسایه‌ها را نیز بررسی کنید.

 
۳- آرامش و آسایش: همان‌طور که در موارد قبل نیز تا حدی اشاره شد، توجه به میزان شلوغی خیابان، محله، کوچه و ساختمان هنگام بازدید از ملک بسیار مهم است. اگر شما فرد آرامی هستید و به دنبال جایی می‌گردید که پس از یک روز شلوغ بتوانید به آن بازگردید، حتما به این موارد توجه کنید. خیابان‌های مرکز شهر معمولا شلوغ‌ترین مناطق هستند.
گرچه دسترسی به سایر مناطق از مرکز شهر راحت‌تر است اما معمولا به دلیل شلوغی بیش از اندازه طرفدار کمتری دارد. همسایگی با مدارس، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های دولتی و مراکز تجاری، می‌تواند آرامش شما را تهدید کند.
همچنین، پیش از بازدید از ملک، به این نکته توجه کنید که تعداد واحد‌های زیاد در یک ساختمان، می‌تواند باعث شلوغی شود. اگر انتخاب شما، آپارتمان است، به تعداد واحدهای ساختمان به طور کلی و تعداد واحدهای هر طبقه دقت کنید.
۴- دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی: برای بسیاری از افراد، دسترسی به ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس‌های شهری و حتی مترو اهمیت بالایی دارد. این مساله حتی ممکن است برای کسانی که از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده نمی‌کنند، یک ضرورت قلمداد شود.
بعضی از مواقع ممکن است کسانی که خودروی شخصی دارند نیز، به هر دلیلی از جمله ترافیک، ترجیح دهند که با تاکسی، مترو یا اتوبوس رفت و آمد کنند. در هر صورت این قابلیت دسترسی می‌تواند یک امتیاز به حساب آید. بنابراین دقت به این موضوع حین بازدید از ملک مورد نظر، خالی از فایده نیست.

دسترسی داشتن به ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی می‌تواند یک امتیاز مثبت برای ملک باشد.

۵- امکانات رفاهی: امکان دسترسی به امکانات رفاهی برای همه اهمیت دارد. اینکه مجبور نباشید برای هر خرید ساده‌ای سوار ماشین شوید یا مسافت زیادی را بپیمایید در بلندمدت تاثیر زیادی روی رضایت شما از محل زندگی‌تان خواهد داشت.
از همین رو، هنگام بازدید از ملک و در حال گذر از محله، دقت کنید که چند سوپرمارکت، میوه فروشی، نانوایی و مواردی از این دست در آن محله وجود دارد. همچنین برای برخی افراد وجود یک پارک در محله اهمیت دارد.
برای بعضی دیگر قابلیت دسترسی به درمانگاه‌ها مهم است. در واقع می‌بایست به نیازهای خود توجه کرده و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

نزدیکی به امکانات رفاهی مانند مغازه‌ها، نانوایی، میوه‌فروشی و… می‌تواند خیال شما را بابت انجام امور روزمره راحت کند.

 

بررسی وضعیت عمومی ساختمان هنگام بازدید از ملک

۶- عرض ورودی ساختمان: اگر برایتان مهم است، مبلمان، کتابخانه، کمد، یا یخچال ساید بای سایدتان به راحتی از ورودی ساختمان رد شود دقت کنید که عرض ورودی باید حداقل ۱۱۰ سانتی‌متر باشد. بهتر است که در ورودی ساختمون دو لنگه باشد. در هنگام بازدید ساختمان به عرض راهروها و سقف نیز دقت کنید و از قبل اندازه‌ی وسایل بزرگ خود را که قرار است وارد آن خانه کنید را داشته باشید.

هنگام بررسی خانه، اندازه‌ ورودی، سقف و راهروها را برای عبور لوازم منزل یادداشت کنید.

۷- وضعیت واحدها در هر طبقه: همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، تعداد طبقات آپارتمان و نیز تعداد واحدهای هر طبقه اهمیت بسزایی دارد. تعداد واحدهای کمتر مساوی است با سر و صدا و خرابی کمتر و بهداشت محیطی بیشتر. به علاوه، معمولا آپارتمان‌هایی که در ورودی آن‌ها رو به یکدیگر باز می‌شود طرفدار کمتری دارد. همچنین فاصله‌ی واحدهای یک آپارتمان از هم و مناسب بودن مساحت هر طبقه نیز مهم است.
۸- عرض راه‌پله‌ها: عرض راه‌پله‌ها جهت جابه‌جایی وسایل و اسباب‌کشی اهمیت زیادی دارد. در اکثر ساختمان‌ها، اجازه نمی‌دهند که وسایلتان را با آسانسور جابه‌جا کنید. گذشته از اینکه مشکل خراب شدن آسانسور مانعی جهت جابه‌جایی وسایل خواهد بود، ممکن است اندازه‌ی آسانسور نیز کوچک باشد یا حتی خراب شود. به همین دلیل، حین بازدید از ملک توجه کنید که عرض راه‌پله‌ها می‌بایست حداقل ۹۰ سانتی‌متر باشد. در این صورت می‌توانید وسایلتان را به راحتی جابه‌جا کنید و نگران اسباب‌کشی نباشید.
۹- وضعیت ایمنی ساختمان: اگر قصد خرید ملکی را داریم که کار ساخت آن کاملا تمام شده است، سخت می‌توان از وضعیت ایمنی ساختمان به طور کامل مطمئن شد. هنگام بازدید از ملک یک کارشناس خبره با خود به همراه ببرید تا بتواند اطلاعات ساخت را از مالک جویا شود. گزینه اصلی در این مرحله اعتماد کردن به مالک و بررسی ادعاهای او است. می‌توانید با بررسی نقشه ساختمان، بررسی کیفیت ساخت، ستون‌های واحد‌های مسکونی و ستون‌های پارکینگ از میزان ایمن بودن ساختمان در مقابل حوادثی مانند زلزله تا حدودی مطمئن شوید.

ایمنی ساختمان به خصوص در مقابل زلزله یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید.

۱۰- حفظ حریم خصوصی: مشرف نبودن درهای ورودی به یکدیگر، عایق صدا بودن و پنجره‌های دوجداره می‌توانند در حفظ حریم شخصی شما موثر باشند.
۱۱- پارکینگ: یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به آپارتمان‌نشینی پارکینگ است. در مورد پارکینگ هنگام بازدید از ملک بهتر است به نکاتی دقت شود. مسقف بودن پارکینگ یا اینکه در فضای باز باشد اهمیت زیادی دارد. پارکینگ مسقف به دلیل حفظ خودروی شما از آفتاب، باران یا برف ارجحیت دارد‌.
همچنین، هر چه شیب ورودی پارکینگ کمتر باشد، آن پارکینگ مناسب‌تر ساخته شده است. در پارکینگ برخی آپارتمان‌ها، مکانی برای خودروی اضافه یا مهمان در نظر گرفته شده است. این مورد یک مزیت به حساب می‌آید.

تکلیف پارکینگ را قبل از قطعی شدن خرید ملک مشخص کنید تا مشکلی بابت رفت و آمد ماشین، مهمان‌ها و یا مزاحمت ماشین‌های همسایگان پیش نیاید.

۱۲- کنتور آب، برق و گاز: فراموش نکنید که حتما در مورد مجزا بودن کنتور آب و برق و گاز جویا شوید. اگر کنتورها جدا نبود حتما از مدیر ساختمان یا مشاور املاک در خصوص نحوه محاسبه هزینه‌ها بپرسید.
۱۳- شارژ ماهیانه: در نظر داشته باشید که قرار نیست هر چه شارژ ماهیانه کمتر باشد، یک امتیاز محسوب گردد. مبلغ شارژ ماهیانه باید با نیازها و مخارج ساختمان، ساکنین و شما هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت هنگام بروز هر گونه مشکل اعم از خرابی و تعمیرات همه اهالی آپارتمان با مشکل مواجه می‌شوند. بنابراین، بهتر است حین بازدید از ملک در این مورد اطلاعات دقیقی کسب نمایید.
۱۴- بهترین طبقات در آپارتمان: معمولا طبقات اول و آخر بدترین طبقات و طبقات میانی برای زندگی بهتر هستند. در طبقه اول رفت و آمد بیشتر اتفاق می‌افتد و نیز امنیت پایین‌تری نسبت به سایر طبقات دارد. طبقه آخر نیز در برابر گرما و سرما آسیب‌پذیرتر است. همچنین به هر دلیلی اگر آسانسور مشکلی پیدا کند یا برق برود، ساکن طبقات بالا باید پله‌های زیادی را بگذراند تا به مقصد برسد.

نکات مربوط به داخل ساختمان مسکونی

۱۵- آشپزخانه: از آنجایی که خانم‌های خانه‌دار زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند، نورگیر بودن آشپزخانه سبب می‌شود احساس بهتری هنگام کار داشته باشند. حین بازدید از ملک حتما دقت کنید که اتصالات مربوط به سینک، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و پکیج یا آبگرمکن به درستی و در جای مناسبی تعبیه شده باشد تا زمان نصب این وسایل با مشکل مواجه نشوید.
۱۶- سیستم سرمایش و گرمایش: حتما به صورت کامل سیستم سرمایشی و گرمایشی را هنگام بازدید از ملک برای خرید بررسی کنید. استفاده از سیستم‌های برقی در شهرهایی که تعرفه مصرفی برق کمی ندارند می‌توانند در ماه‌های بسیار گرم یا بسیار سرد جیب شما را به راحتی خالی کند. اگر ملک مورد نظر از کولر آبی یا بخاری استفاده می‌کند حتما از مناسب و باز بودن مجاری آن‌ها مطمئن شوید.

سیستم سرمایشی و گرمایشی نامناسب علاوه بر آزارهایی که در فصول سرد و گرم برای شما دارد، هزینه‌های بالایی را روی دست شما می‌گذارد.

۱۷- نورگیر بودن ملک: بودن نور طبیعی کافی درون یک خانه می‌تواند بسیار مفید باشد. نور طبیعی و روشنایی خانه هم بر روی خلق و روحیه افراد اثر مثبتی می‌گذارد و هم از نظر زیبایی شناسی و نیاز کمتر به مصرف برق می‌تواند مفید باشد. هنگام بازدید از ملک برای خرید یک بار در ظهر و یک بار در غروب از خانه بازدید کنید تا نورگیری آن را به خوبی تماشا کنید. بهترین نورگیری را ابتدا ملک‌های جنوبی و سپس ملک‌های شمالی دارند. می‌توانید در این باره از مالک یا مشاور املاک پرس و جو کنید.
۱۸- کف‌پوش: یکی از قسمت‌های مهم هر ملکی، جنس کف پوش استفاده شده در آن است. هر کف‌پوشی روش‌های شست و شو، مراقبت و ظاهر متفاوتی دارد. از مزایا و معایب جنس‌های مورد استفاده برای کف‌پوش مطلع شوید تا بتوانید با دید بازتری برای خرید خانه اقدام کنید.
۱۹- بالکن: قسمت بالکن در آپارتمان‌ها می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. در صورتی که بالکن در کنار آشپزخانه باشد می‌تواند کمک بزرگی برای پخت و پز باشد و یا می‌تواند به محلی برای پرورش گل و گیاه تبدیل شود. بالکن گاهی می‌تواند نقش یک کمد یا انباری کوچک را نیز برای خانه شما بازی کند. پس هنگام بازدید ساختمان از محل و متراژ بالکن مطمئن شوید.
۲۰- دیوارپوش‌ها: جنس، رنگ و کیفیت دیوار پوش یک خانه تاثیر زیادی بر افرادی که وارد آن ملک می‌شوند دارد. در حال حاضر دیوارپوش‌هایی که قابل شستشو نیستند محبوبیت زیادی ندارند و سختی زیادی برای مالک یک ساختمان دارند. از پیش از جزئیات جنس دیوارپوش مطمئن شوید تا مجبور بعد از خرید ملک مجددا برای تغییر دیوارپوش هزینه‌ای بپردازید.

دیوارپوش یک منزل مسکونی یکی از مهم‌ترین المان‌های تشکیل دهنده نما و زیبایی آن ملک برای ساکنین و مهمان‌ها است که باید جدی گرفته شود.

 

جمع‌بندی

جستجوی مداوم و طولانی برای پیدا کردن ملک مورد نظر می‌تواند بسیار طاقت فرسا و خسته کننده باشد. گاهی مجبور می‌شوید تا هفته‌ها یا ماه‌ها به محله‌های مختلف رفته و خانه‌های متفاوت را ببینید. بازدید از ملک آن هم در هوای گرم تابستانی و یا ترافیک کلافه کننده ممکن است باعث عجول شدن شما شود. فشاری که برای معامله یک خانه به شما وارد می‌شود می‌تواند باعث شود که بعضی از شرایط را نبینید. دقت نکردن به قواعد خرید خانه نه تنها می‌تواند باعث پشیمانی و حس منفی شما شود، بلکه ممکن است ضرر سنگینی برای شما داشته باشد.

  • از همسایه‌های خود تا حد امکان مطلع شوید. همسایه‌های شلوغ، پر رفت و آمد، دردسرساز یا بد خلق می‌تواند آسایش روزانه‌ی شما را به راحتی مختل کند.
  • خرید خانه در محله‌های شلوغ و مراکز تجاری و اداری در نگاه اول ممکن است جالب باشد، اما شلوغی خیابان و سر و صدای زیاد می‌تواند به سرعت کام شما را تلخ کند.
  • اگر از موارد قانونی و قواعد خرید خانه اطلاع کافی ندارید حتما یک نفر آشنا به بازار ملک را با خود همراه ببرید تا قرارداد را با دقت بررسی کند.
  • قبل از خرید ملک حتما درباره وضعیت پارکینگ، کنتورهای آب و برق و گاز و شارژ ماهیانه اطلاعات کسب کنید.
  • بهینه بودن یک ملک در مصرف انرژی در فصل‌های سرد و گرم نه تنها هزینه انرژی مصرفی شما را به شدت کاهش می‌دهد، بلکه تعادل دما حس رضایت بالایی در طول سال برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • ممکن است هنگام بازدید ساختمان بسیاری از موارد را برای بررسی فراموش کنید. همیشه یک لیست آماده از نکاتی که باید بررسی شود با خود به همراه ببرید و گزینه به گزینه تمام آن را بررسی کنید.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: برچسب‌ها: آپارتمان , ساختمان , ساختمان مستحکم , ساختمان ضدزلزله , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

وبلاگ آپارتمان:چگونه استحکام یک ساختمان را ارزیابی کنیم؟

 

تشخیص و تعیین نوع ساخت بنا به عوامل زیادی بستگی دارد و روش های مختلفی برای شناخت نوع سازه وجود دارد. 7روش شناخت نوع سازه به ترتیب بررسی اجمالی برای ارزیابی انواع ساخت و ساز، قاب ساختمان (ISO Class I, IBC Type V)، اسکلت ساختمان (ISO Class I, IBC Type V)، بنایی Joisted (ISO Class 2, IBC Type III, IBC Type IV)، غیر قابل احتراق سبک (ISO Class 3, IBC Type IIB)، بنایی غیرقابل احتراق (ISO Class 4, IBC Type IIA)، مقاوم در برابر آتش اصلاح شده (ISO Class 5, IBC Type IB)و مقاوم در برابر آتش (ISO Class 6, IBC Type IA) می باشد.

مصالح استفاده شده در ساختمان

المان ها و مصالحی که در ساختمان استفاده می شوند از عوامل اصلی طبقه بندی نوع ساختمان می باشند که استفاده از هرکدام می تواند در نوع ساختمان اثرگذار باشد. استفاده از چوب,آهن و یا سنگ و .... مصالحی هستند که در استحکام ساختمان تاثیر بالایی دارند و برای ارزیابی مقاومت ساختمان بررسی می شوند. المان های تاثیرگذار در استحکام ساختمان اسکلت ساختمان,دیوارهای باربر بیرونی,دیوارهای باربر داخلی,دیوارهای غیرباربر خارجی و جداکننده,دیوارهای غیرباربر داخلی و جداکننده,ساخت کف شامل تیرها و تیرچه ها و ساخت سقف شامل تیرها و تیرچه ها می باشد.

مقاومت در برابر آتش سوزی

درجه مقاومت در برابر آتش سوزی یک فاکتور مهم در ارزیابی استحکام ساختمان می باشد.مصالح به کار رفته در ساختمان هرکدام درجه مقاومت متفاوتی دارند که برای ارزیابی باید حداقل درجه را در نظر گرفت . این درجه مدت زمانی است که مصالح می توانند در برابر آتش سوزی مقاومت کنند. چوب کمترین مقاومت را دارد پس داراری حداقل درجه مقاومت است.

مقاومت در برابر آتش سوزی

مقاومت در برابر زلزله

در مناطق زلزله خیز طراحی ساختمان باید به گونه ای باشد که با زلزله های متوسطبه اسکلت ساختمان آسیبی نرسد و در مقابل زلزله های شدید ساختمان فرو نریزد. هرچند که احتمال وارد آمدن آسیب های قابل ملاحظه به اسکلت ساختمان در زلزله های شدید وجود دارد.

معیارهای ارزیابی استحکام ساختمان در برابر زلزله:

  1. شیب زمین:ساختمان باید در حداقل شیب احداث شود.
  2. نوع زمین: ساختمان در زمین های سخت احداث شود.
  3. نوع سیستم ساختمان: می تواند فلزی یا بتنی باشد.
  4. نوع سقف طبقات: سقف باید از نوع دال بتونی باشد.
  5. پلان ساختمان:پلان باید متقارن و دارای بیرون رفتگی و تو رفتگی نباشد.
  6. کیفیت ساختمان: ساختمان باید مهندسی ساز اجرا شده باشد.

روش های مقاوم سازی ساختمانها

  • مقاوم سازی با استفاده از FRP

سیستم مقاوم سازی سازه های بتنی با کامپوزیت FRP  می باشد. در این روش دسته های الیاف پس از آغشته شدن در رزین بعد از عبور از یک قالب در کنار هم قرار گرفته و یک پروفیل دارای مقطع ثابت منشوری را به وجود می آورند.از FRP در تقویت  استحکام ستون ها و تیرها، مقاوم سازی دال ها و اتصالات، دیوارهای برشی بتنی، دیوارهای آجری، مقاوم سازی پایه و عرشه پل ها و . . . می توان استفاده نمود.FRP می تواند شکل پذیری دیوارهای بنایی را افزایش داده و آنها را مهار نماید بنابراین برای مقاوم سازی سازه های بنایی نیز مناسب می باشد. پس از سالها مطالعه بر روی خوردگی، مقاوم سازی با FRP به عنوان یک جایگزین مناسب برای آرماتور های فولادی کششی در بتن پیشنهاد می شود.

  • مقاوم سازی با اضافه کردن دیوار برشی یا اضافه کردن بادبند فلزی

به علت سختی بیشتر دیوار برشی نسبت به بادبند، تعداد دهانه‌های لازم برای تعبیه دیوار برشی کمتر از دهانه‌های لازم برای بادبند است که در نتیجه طرح مقاوم سازی مشکلات کمتری در زمینه معماری بوجود می‌آورد. برای اتصال دیوار به ستون باید از خاموتهای دورپیچ ستون یا بولت به عنوان برشگیر در ارتفاع ستون استفاده کرد. برای اتصال دیوار به سقف هم باید تمهیداتی اندیشید. نکته مهم دیگری هم که در مورد استفاده از دیوار برشی باید به آن توجه کرد این است که به علت نیروی زیادی که در پی دیوار برشی بوجود می‌آید، احتمالا نیاز به شمع دارد تا بتواند نیرو‌ها را به زمین منتقل کند.

  • مقاوم سازی سازه ها با استفاده از میراگر یا دمپر

در روش های کنترل غیر فعال سازه نظیر استفاده از مستهلک کننده های ویسکوز و ویسکوالاستیک، جذب انرژی حاصل از حرکات نیرومند زمین توسط مستهلک کننده ها صورت گرفته و به سیستم سازه اجازه داده نمی شود که وارد ناحیه غیر خطی گردد. این امر موجب می شود که مقاومت سازه در برابر زلزله های با دوره بازگشت طولانی تر (که طبیعتا شدیدتر نیز می باشند) بیشتر گردد یا به تعبیر دیگر احتمال فرو ریزش سازه در برابر این زلزله ها کاهش می یابد. سیستم های جاذب یا مستهلک کننده انرژی (Dampers) بر پایه افزایش ضریب میرایی ساختمان بنا شده اند. مهم ترین تاثیر میرایی، کاهش دامنه نوسان و پاسخ ساختمان نسبت به نیروهای وارده می باشد و بدین وسیله قسمت عمده ای از انرژی ارتعاشی را قبل از رسیدن پاسخ سازه به حد نهایی به هدر می دهند. اتلاف کننده های انرژی ممکن است در مهاربندی ها، اتصالات و اجزای غیر سازه ای و یا دیگر مکان های مناسب در ساختمان های موجود قرار داده شوند، لیکن ساده ترین و پرکاربردترین آنها استفاده از میراگر در مهاربندها می باشد که می توان از آنها در تمامی طبقات ساختمان سود جست. در برخی از انواع میراگرها ملاحظات زیبایی نیز مد نظر قرار گرفته شده است تا چنانچه بصورت نمایان بکار برده شوند مشکلی از لحاظ معماری ایجاد ننمایند.

  • روش هاپکن

این روش بسیار کم خرج است و در مناطقی که از نظر مقاومت در مقابل زلزله از سطح پایینی برخوردارند بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.دیوارهای این خانه از بتن ساخته شده و به وسیله میله‌های فلزی کششی عمودی کاملا فشرده می‌شوند.در این ساختمان‌ها از مصالحی استفاده می‌شود که کار گذاردن آنها به آسانی صورت می‌گیرد.این ساختمان می‌تواند طوری ساخته شود که در آن اصلا از ملات استفاده نشود، دیوارها فقط از طریق همان میله‌های کششی به اندازه کافی محکم و مقاوم می‌شوند. بدین ترتیب سوار کردن دیوارها بر روی ساختمان، تغییر شکل ظاهری آنها و جابه‌جا کردن آنها بسیار آسان می‌شود.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید


:: برچسب‌ها: آپارتمان , ساختمان , ساختمان مستحکم , ساختمان ضدزلزله , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

وبلاگ آپارتمان:خرید مسکن جزء خریدهایی است که فوق العاده خاص و متفاوت است. خرید خانه مانند خرید مواد غذایی از سوپرمارکت و یا خرید پوشاک نیست که اگر بعد از مدتی از آن دل زده شدید آن را به راحتی کنار بگذارید بنابراین درهنگام خرید خانه باید تمام حواستان را جمع کنید در این مقاله میخواهیم یه سری نکات را برای شما یادآور شویم تا به اشتباه خرید خانه را انجام ندهید.

قیمت خانه

اولین چیزی که هرکسی درهنگام خرید خانه به آن توجه می کند و ذهنش را درگیر آن میکند قیمت خانه ی مورد نظر است به علاوه ی نقشه ی خانه اما همیشه مسائل مهم تر بسیاری هستند که فراموش میشوند مثل تعداد واحدهای آپارتمان، کارشناسان بسیاری براین باورند که تعداد واحدهای مطلوب در یک آپارتمان 15 الی 30 واحد می باشد چون اگر تعداد واحدها از این مقدار کمتر باشد مدیریت ساختمان کم میشود ولی اگر از این مقدار بیشتر باشد آپارتمان شلوغ میشود البته باید به تعداد واحدها در هر طبقه هم دقت کنید که بهترین حالت آن واحدهای روبه روی هم است.

نمای ساختمان

به نمای ساختمان و قشنگی آن هم توجه داشته باشید و از مالک بخواهید که درمورد مصالح ساختمان برایتان توضیح دهد.

مقاوم بودن خانه

به مقاوم بودن ساختمان در برابر زلزله هم توجه کنید، همانطور که می دانید اسکلت بتنی بیشتر از اسکلت آهنی در برابر زلزله مقاوم است، در سازه های بتنی چیزی که مهم است نوع بتن مصرفی و تعداد و قطر میل گردهای استفاده شده در آن است. نکته ای که خودتان هم میتوانید از لحاظ پایداری آپارتمان در برابر زلزله بررسی کنید ابعاد ستون ها در طبقات مختلف و پارکینگ است و از خودتان بپرسید که  آیا این ستون ها جوابگوی این تعداد از واحدها هستند؟

مساحت 

مساحت باید برحسب تعداد اعضای خانواده تخمین زده شود، هرچند که بزرگی و کوچکی اتاق ها و آشپزخانه امری کاملا سلیقه ای است اما دقت داشته باشید که آشپزخانه فضای بیشتری نسبت به اتاق ها داشته باشد.

سعی کنید به نکات دیگری مانند سیستم تهویه خانه، ورود و خروج هوا و پنجره های خانه چون پنجره های خانه باید دارای ویژگی هایی مانند عایق حرارتی، عایق صوتی، درزبندی مناسب، قابل شستشو و تمیز کردن را دارا باشند، توجه کنید.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 

 



:: برچسب‌ها: اپارتمان , خرید اپارتمان , وبلاگ اپارتمان , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

وبلاگ آپارتمان: ۱۵ روش تشخیص خانه مستحکم

برای تشخیص یک ساختمان مقاوم در برابر زلزله، می‌توان تا حدود زیادی، به نشانه‌های زیر دقت کرد و از آن‌ها برای تشخیص صحیح بهره برد.

۱ – شکل ظاهری نما و داخل ساختمان هرچند نزد همه بسیار اهمیت دارد؛ ولی نباید در درجه اول گول ظاهر ساختمان را خورد.

۲ – در بدو امر اگر ظاهر ساختمان را پسندیدید، از سازنده یا مشاور املاک از نوع اسکلت ساختمان بپرسید و حتما از آن‌ها بخواهید که یک کپی از نقشه‌های اجرایی تایید شده توسط شهرداری در اختیار شما قرار دهند.

۳ – ممکن است متاسفانه مورد تمسخر آن‌ها قرار بگیرید، ولی اهمیت ندهید؛ به یاد بیاورید که شما هم برای پول خود زحمت کشیده اید و باید از این طریق به استحکام بنا پی ببرید.

۴-  اگر در بین دوستان و اقوام خود فردی فنی سراغ دارید (لازم نیست حتما مهندس ساختمان باشد) از ایشان خواهش کنید نقشه موجود را با ابعاد ساختمان ساخته شده در یک فرصت کوتاه مطابقت دهد.

۵-  نکاتی که وی باید مورد توجه قرار دهد، اول مقایسه ابعاد ستون‌ها در نقشه با ابعاد ستون‌های ساخته شده در پایین‌ترین طبقه ساختمان است. سپس در سایر طبقات نیزهمین مقایسه انجام شود. لازم نیست همه‌ ی ستون‌ها اندازه گیری شود، یک، دو، سه ستون در هر طبقه کافیست.

۶ – دقت داشته باشید در ساختمان‌های با اسکلت فلزی، اختلاف ابعاد ستون‌ها در نقشه و اجرا، با در نظر گرفتن رو کش گچی در ستون اجرا شده، که نباید از ۲ سانتیمتر در هر ضلع در اسکلت فلزی و ۵ سانتیمتر در اسکلت بتنی، بیشتر باشد. یعنی باید ابعاد ستون‌ها در نقشه و در ساختمان بدون محاسبه ضخامت گچ، یکی باشند.

۷ – همه به دنبال ساختمان‌هایی هستند که ستون کمتری داشته باشد به این مفهوم که بعنوان مثال سالن پذیرایی دارای ابعادی بزرگ بوده بدون اینکه ستونی در وسط داشته باشد. در اصطلاح مهندسی دهانه‌های بزرگ بدون ستون همیشه بعنوان مقاطع بحرانی نام برده می‌شوند و از اولین جا‌هایی هستند که در مقابل زلزله تاب نمی‌آورند، مگر اینکه طرح و اجرای بسیار قوی داشته باشند. پس باید مراقب باشید و به سالن‌های بزرگ بدون ستون دل نبندید.

۸-  حالا قدری ورزیده‌ تر شده اید، پس رنگ و لعاب ساختمان گولتان نزند. اگر ساختمان بتنی است، با دقت به سقف نگاه کنید، باید در عرض ساختمان، نیمی از ارتفاع تیر‌های اصلی از سقف بیرون زده باشد و شما بتوانید ببینید. اگر سقف بصورت یکپارچه دیده شد و شما تیر‌های عرضی را مشاهده نکردید، (در صورتی که سقف کاذب نداشته باشد) مطمئن باشید که ساختمان مقاومی مقابل شما قرار ندارد. (البته معمولا افراد نا آگاه، از حالت بیرون زده تیر عرضی خوششان نمی‌آید و از سقف‌های یکپارچه بیشتر استقبال می‌کنند)

۹-  در ساختمان فلزی به دلیل ظرافت بیشتر، تیر‌ها می‌توانند دیده نشوند، ولی برای تست آن ها، خجالت نکشید و چند بار روی کف طبقه پرش کنید، اگر کف زیر پایتان لرزید بدانید ساختمان مقاومی را انتخاب نکرده اید. مگر ساختمان‌های مرتفع (برج ها) که پی بردن به کیفیت آن‌ها مستلزم صرف وقت بیشتری است.

۱۰ – در ساختمان‌هایی که دارای آسانسور هستند، دقت کنید که در چهار طرف آسانسور باید حداقل سه ستون وجود داشته باشد، در غیر اینصورت حتما در تصمیمتان برای خرید و حتی اجاره تجدید نظر کنید.

۱۱ – قبل از ورود به هر ساختمانی که قصد بازدید از آن را دارید، باید مطمئن شوید که ساختمان با بنا‌های مجاورش حداقل ۱۰ سانتیمتر فاصله دارد، اگر چنیین فاصله‌ای وجود نداشت، بدون ورود قیدش را بزنید. (ممکن است برای زیبایی نما این فواصل پوشیده شده باشند؛ در این صورت در پشت بام می‌توانید از وجود فاصله با بنای مجاور مطمئن شوید.)

۱۲-  هرگز ساختمانی که عرض کمی داشته و طول آن زیاد است و بیش از ۲ طبقه بنا دارد را نه بخرید و نه اجاره کنید. (توجه داشته باشید که منظور طول و عرض بناست و نه زمین) ساختمان‌هایی که مربع شکل باشند و یا نسبت طول به عرض کمتری داشته باشند در مقابل زلزله با رعایت نکات دیگر مقاوم‌تر هستند.

۱۳ – اگر ساختمان نوساز نیست، تاریخ ساخت بنا بسیار اهمیت دارد، بطور قطع می‌توان گفت: ساختمان‌هایی که از سال ۱۳۸۷ به بعد ساخته شده اند، حداقل در شهر تهران، از استحکام بیشتری نسبت به مشابه خود در سال‌های قبل از آن تاریخ برخوردارند، البته به شرط رعایت نکات فنی.

۱۴ – به یاد داشته باشید هیچگاه از سازنده یا مشاور املاک نپرسید که این ساختمان مقاوم هست؟! چرا که مطمئن باشید جوابشان در مقاومت بالای آن، شما را شگفت زده خواهد کرد. پس آستین را بالا زده و خودتان به این موضوع پی ببرید.

۱۵ – بدون نیاز به هیچ دانشی لازم است بدانید که ساختمان‌های قدیمی گلی و آجری یک یا چند طبقه با طاق ضربی (تیرآهن و آجر)، بطور کلی هیچ مقاومتی در مقابل یک زلزله حتی متوسط نیز نخواهند داشت و در هر شرایطی باید از این ساختمان‌ها دوری کرد. این ساختمان‌ها بیشتر مربوط به سال‌های قبل از ۱۳۷۰ می‌باشند.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: برچسب‌ها: آپارتمان , خانه , آپارتمان ضد زلزله , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

وبلاگ آپارتمان: مراحل ساخت یک ساختمان از صفر تا صد

مراحل و فرایند ساخت یک ساختمان را از نقطه نظرهای مختلفی میتوان بررسی کرد ولی اگر بخواهیم در یک مقاله به صورت کلی به مراحل ساخت یک ساختمان از صفر تا صد بپردازیم بیش از 50 مرحله از شروع کار که تهیه زمین است تا تحویل کلید و فروش ساختمان وجود دارد . و هر کدام از این مراحل نیازمند توضیحاتی گسترده و کاملا تخصصی هستند ، ولی در این بخش از شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا سعی میکنیم نگاهی کوتاه و مفید به این مراحل داشته باشیم تا شما کارفرمایان از روند پیشرفت و مراحل ساخت یک پروژه ساختمانی اطلاع پیدا کنید

فازاولیه  دریافت مجوزهای لازم

اگر قصد ساخت یک آپارتمان را در زمین خالی دارید و یا میخواهید یک خانه کلنگی را تخریب و بنایی نو بسازید نیاز به در دست داشتن مجوز های لازم برای عملیات ساختمانی هستید . به طور معمول بهتر است که در فصول سرد سال برای مراحل اولیه و گرفتن مجوز های لازم اقدام نمایید که بتوانید در فصول گرم و معتدل سال عملیات ساخت و ساز را شروع کنید .

مرحله اول

بعد از تصمیم گیری نهایی در ابتدا باید مستقیما به شهرداری منطقه خود رجوع کنید البته اگر ملک در تهران باشد مالک باید با در اختیار داشتن مدارکی همچون سند مالکیت ، کارت شناسایی مالک و برگه تسویه حساب عوارض شهرداری به دفتر خدمات الکترونیک مراجعه کند . در ادامه با شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا همراه باشید تا سایر مراحل را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

مرحله دوم ( بازدید از ملک )

بعد ایجاد پرونده و نوع عملیات ساختمانی کار شما تا به اینجا تمام است و باید منتظر طی شدن روند اداری شهرداری باشید . بعد از طی شدن چندین مرحله ، مسئولان شهرداری از ملک و زمین شما بازدید میکنند تا تمامی ابعاد و ویژگی های ملک شما مشخص شود این بازدید بسیار مهم است زیرا در ویژگی های صدور مجوز های ساخت ساز مانند تعداد طبقه های مجاز برای ساختمان تاثیر مستقیم دارد .

مرحله سوم ( طرح تفصیلی )

در این مرحله با توجه به طرح تفصیلی هر شهر کاربری های هر قطعه زمین مشخص شده است و کارشناسان طرح تفصیلی زمین و ملک شما را بررسی میکنند تا در طرح های بالادستی قرار نداشته باشد. 

مرحله چهارم ( مرحله بروکف یا عقب نشینی ملک )

بسیاری از کارفرمایان و مالکین از چنین مرحله ای بنام بروکف اطلاع ندارند در اصل در این مرحله پرونده شما به این واحد سپرده میشود و در این بخش است که میزان اصلاحیات زمین ، عقب نشینی ساختمان ، ابعاد ساختمان جدید مشخص میشود .

مرحله پنجم ( تهیه نقشه های ساختمان جدید )

بعد از مرحله بروکف دستور نقشه به شما داده میشود که این دستور نقشه چگونگی و جزییات ساختمان شما را تایین میکند . در این مرحله شما باید با یک شرکت معماری و مهندسی برای تهیه نقشه های ساختمان جدید خود همکاری کنید . باید توجه داشته باشید که برای رسیدن به نقشه مناسب و باب میل خود باید چندین بار با دفاتر مهندسی مشورت و مذاکره کنید تا به بهترین نقشه برای ساختمان جدیدتان برسید .

مرحله ششم ( پرداخت عوارض )

ممکن است در این مرحله کمی هزینه ها بالا برود زیرا باید تمام عوارض های ناشی از ساخت و همچنین اگر قصد خرید تراکم دارید باید هزینه آن را پرداخت نمایید ، در این مرحله باید دقت داشته باشید که هرچه زمان پرداخت عوارض با تاخیر روبرو شود مجوز های لازم شما با تاخیر صادر میشوند و ممکن است به پروژه شما صدمه های جدی وارد شود.

مرحله هفتم ( محاسبات دقیق نقشه های مهندسی )

در این مرحله نقشه ها دوباره به شکلی دقیق بررسی میشوند و محاسبات تکمیلی بر روی آنها انجام میگیرد ، در این مرحله توصیه ها و مواردی از سوی مسئولان شهرداری به پروژه شما داده میشود که عموما در زمینه های بهینه سازی مصرف انرژی ، رعایت اصول معماری و استانداردهای لازم برای اسکلت ساختمان و استحکام بنا است . حتما این توصیه ها و تذکرات که در این بخش از شرکت معماری و بازسازی ساختمان هیرادانا ارائه شد را جدی بگیرید تا در آینده دچار مشکل نشوید .

مرحله هشتم ( دریافت مجوز ساخت و ساز )

اگر تمامی مراحل قبل را به ترتیب و با موفقیت پشت سر گذاشته باشیدبرای اخذ مجوز ساخت و ساز مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد . برای اخذ مجوز  ساخت ساز مراحلی وجود دارد که باید به دقت انجام گیرند تا مشکلاتی در آینده متوجه پروژه شما نشود . در اختیار داشتن این مدارک برای اخذ مجوز ساخت و ساز الزامیست : 1- برگه تعهد نظارت 2-برگه تعهد محاسب و نقشه های سازه و اجرایی 3- برگه تعهد کارفرما 4-فیش های پرداختی عوارض ساختمانی 5-جواب نامه از ادارات بیمه ، آب ، برق و مخابرات 6-سند مالکیت 7-نقشه ها با امضا و مهر طراح 8-پیش نویس پروانه شهرداری 9- تکمیل شناسنامه ساختمان 10- امضای پروانه

نکته : تحقیقات و آمارها نشان میدهد که کسانی که شروع به تشکیل پرونده برای ساخت و ساز میزنند تنها یک سوم میتوانند مجوزهای لازم را کسب کنند  و دیگر کارفرمایان و مالکان  از نیمه راه منصرف میشوند .با اینحال اگر موفق به اخذ مجوز ساخت و ساز شدید تنها 2 سال برای ساخت خانه خود فرصت دارید و اگر بیشتر زمان ببرد باید عوارض تعویق پروژه را پرداخت نمایید .

فاز دوم و عملیات ساخت و ساز

برای شروع عملیات ساخت و ساز در ابتدا باید زمین مورد نظر بار دیگر مورد بازدید و بررسی قرار بگیرد برای مثال باید فاصله ساختمان تا خیابان و پل ، چگونگی قرار گیری منابع آبی و فاضلابی و همچنین خاک زمین بررسی و آزمایش شود . آزمایش خاک بسیار مهم است زیرا یکی از فاکتورهای اصلی در توانایی زمین برای تحملبارهای ساختمان را نشان میدهد و تعداد طبقات مجاز را مشخص میکند .همچنین برای عبور و مرور ماشین آلات سنگین زمین را مورد بررسی قرار میدهند و نقشه های اصلی را با وضعیت موجود تطبیق میدهند.

مرحله اول ( پیاده کردن نقشه )

شاید این مرحله از مهمترین مراحل ساخت و ساز باشد که اگر با دقت و وسواس انجام نگیرد ممکن است مشکلاتی را پیش آورد که مجبور به تخریب ساختمان شویم . در این مرحله پلان و نقشه را با روش های گوناگون بر روی زمین پیاده میکنیم که جای پی ها ، ستون ها و ... مشخص میشوند . اگر ساختمان ابعاد کوچکی داشته باشد برای پیاده کردن نقشه بر روی زمین میتواناز گچ و متر و رسیمان استفاده کرد ولی در پروژه های بزرگ که نیازمند دقت بیشتری هستند باید از دستگاهای نقشه برداری استفاده کنیم .

مرحله دوم ( گودبرداری و بتن مگر )

در فاز مطالعاتی و طی محاسبات مهندسین سازه بر طبق تعداد طبقات ساختمان مشخص میشود که تا چه میزان باید برای گود برداری زمین را حفر کنیم . و طول و عرض و نوع فونداسیون مشخص میشود . بهتر است گودبرداری توسط تیم حرفه ای و مجرب انجام گیرد و هیچگونه تغییراتی در آن صورت نگیرد . بعد از عملیات گود برداری مقاومت زمین و خاک دوباره باید توسط مهندسین سازه آزمایش شود تا از مقاومت لازم برای ساختمان اطمینان حاصل شود و اگر میزان استحکام مناسب نبود بنابر تشخیص مهندس سازه باید مقاوم سازی بر روی خاک و گودبرداری انجام شود . برای مثال ممکن است در چند ردیف از دیوار سنگی استفاده شود . در انتها برای مقاومت بیشتر و رسیدن به سطحی تراز و مناسب باید از بتن مگر استفاده شود . بتن مگر بتنی است که از محتویات سیمان پایینی برخوردار است ، بتن مگر برای راحتی در آرماتور بندی و بالابردن کارایی و کیفیت فونداسیون ضروری است .

مرحله سوم ( فونداسیون )

در این مرحله فونداسیون ها آرماتور بندی میشوند و مهندس سازه مشخص میکنند که از چه نوع میلگرد و قطری استفاده شود و تراکم و فاصله میلگردها چقدر باشد که تمام این مشخصه ها از روی وزن ساختمان و تعداد طبقات مشخص میشود . که هرچقدر وزن و تعداد طبقات ساختمان بیشتر باشد نیازمند میلگردهای با قطر و تراکم بالا نیازمندیم . بعد از آرماتور بندی و مشخص شدن شکل نهایی فونداسیون باید تمام آرماتورها و فونداسیون قالب بندی شود تا برای مرحله بتن ریزی آماده شود . با توجه به این موضوع که مقاومت بتن به میزان رطوبت و آب سیمان بستگی دارد. به همین دلیل از قالب های چوبی و فلزی در  کنار آرماتورها استفاده میشود تا خاک رطوبت بتن را جذب نکند و مقاومت آن را پایین نیاورد . البته در بعضی مواقع از فونداسیون های عمقی استفاده میشود که میتوان در این حالت روی خاک را نایلون کشی کرد تا آب به درون خاک نفوذ نکند . بعد از آرماتور بندی و قرار دادن قالب ها عملیات فونداسیون ما به آخرین بخش خود یعنی بتن ریزی میرسد . در این مرحله بتن ها را درون قالب ها و بین آرماتورها میریزند به دلیل حساسیت بالای فونداسیون ، بهتر است از بتن های با کیفیت و آماده استفاده شود و همچنین عمل ویبره زدن بتن بسیار مهم و حیاتی است که باعث خارج شدن هوای داخل بتن ، پخش شدن مناسب بتن و بالابردن کیفیت بتن میشود و همچنین میتوان با عملیات ویبره زدن بتن افزودنی هایی که مورد نیاز است برای بتن برای مقابله با شرایط محیطی و جوی به بتن تزریق میشود .

مرحله چهارم ( سازه و اسکلت ساختمان )

سازه فلزی

قبل از تمام مراحل ساخت نوع و سیستم اسکلت ساختمان توسط مهندسین سازه مشخص میشود که میتواند فلزی و یا بتنی باشد . در زمان عملیات فونداسیون هم نوع فونداسیون بر اساس نوع اسکلت ساختمان شکل میگیرد . در اسکلت های فلزی از صفحه ستون و پلیت هایی بر روی فونداسیون استفاده میشود که ستون ها بر روی این پلیت ها قرار میگیرند . این صفحات ستون باید کاملا صاف و تراز باشند و در هنگام بتن ریزی فونداسیون تراز بودن آنها بایدبه طور مداوم چک شود . ستون های هر طبقه از قبل در کارگاه آماده شده اند و توسط جرثقیل بر روی فونداسیون و بر روی هم قرار میگیرند . حال با توجه به پیشنهادات مهندس سازه جوشکاری و یا پیچ  و مهره در اتصالات استفاده میشود . در اسکلت فلزی باید به خاطر داشته باشیم که برای بحث زلزله باید از بادبند های مناسب در قاب های ترجیحا متقارن استفاده کنیم .

سازه بتنی

در صورتی که ساختمان شما قرار است با اسکلت بتنی ساخته شود . در سازه بتنی در فونداسیون باید از میلگرد های انتظار برای اجرای ستون استفاده کنید که بعد از ریختن بتن فونداسیون این میلگردها ستون طبقات را مشخص میکنند . در اجرای اسکلت بتنی به ترتیب باید آرماتور بندی ستون ها ، آرماتور بندی تیرها ، قالب گیری تیر و ستون و بتن ریزی تیر و ستون انجام شود . در سازه بتنی به دلیل ماهیت بتن سرعت ساخت و ساز بسیار پایین تر از سازه فلزی است به این دلیل که بعد از بتن ریزی تیر و ستون و سقف یک طبقه باید مدت زمانی چند روزه را منتظر بمانیم تا بتن به مقاومت کافی و مناسب خود برسد تا بتوان طبقات بعدی را اجرا کرد .اسکلت بتنی به دلیل هزینه کمتر و خطای کمتر در اجرا طرفداران بیشتری نسبت به سازه های فلزی دارد .

مرحله پنجم ( اجرای سقف )

اجرای سقف یکی از حساس ترین عملیات های ساختمانی است و باید به دقت و وسواس کامل انجام پذیرد .نوع سقف با توجه به ساختمان ، سازه ، تعداد طبقات و بسیاری موارد دیگر توسط مهندسین سازه انتخاب میشود که از پرکاربرد ترین سقف های کشور میتوان از سقف های تیرچه بلوک ، عرشه فولادی ، تیرآهن ، کوبیاکس و ... نام برد که اجرا و نحوه ساخت هر یک از این سقف ها متفاوت است .

مرحله ششم ( دیوارچینی )

در آخرین مرحله از فاز دوم ساخت یک ساختمان عملیات چیدن دیوارهای بیرونی و داخلی شروع میشود . در سازه های فلزی و بتنی عملیات دیوارچینی آنچنان نیازمند دقت و مهارت بالا ندارد و به راحتی میتوان از سفال ، آجر ، بلوک های سیمانی و یا دیوار های پیش ساخته استفاده کرد . البته در دیوارهای بیرونی نباید از وال پست ها غافل شد که علاوه بر بالا بردن مقاومت دیوار در زمان زلزله از شوت شدن دیوار به بیرون جلوگیری میکند و بسیار ضروری است .

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 

 



:: برچسب‌ها: آپارتمان , وبلاگ آپارتمان , شهر24 , آگهی رایگان , دنیای آپارتمان ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

 نکاتی  برای آپارتمان نشینی سالم و ایمن

دیگر گذشت دوره خانه‌های ویلایی چند اتاق‌ خوابه با حیاط بزرگ و حوض و باغچه و ... عصر، عصر آپارتمان‌ نشینی است و اگر ندانیم راه و رسم سالم زندگی کردن در آپارتمان‌های امروزی چگونه است، به دردسر می‌افتیم. این 24 نکته در کنار آن نکاتی که خودتان می‌دانید و تجربه کرده‌اید، می‌تواند کمک‌تان کند زندگی آرام و کم‌دغدغه‌ای در مجتمع مسکونی‌تان داشته باشید....

1 - آپارتمان‌ تان را در برابر سیل، زلزله، آتش‌سوزی، سرقت و سایر حوادث غیر مترقبه، بیمه کنید؛ زیرا هر چه‌ قدر هم که خودتان اصول ایمنی را رعایت کنید باز هم ممکن است بی‌احتیاطی یکی از همسایگان‌تان باعث صدمه رسیدن به منزل شما شود.
 
2 - اگر آپارتمان‌تان را به تازگی خریده یا اجاره کرده‌اید، حتما تمام قفل‌ها را عوض کنید.
 
3 - روی درب آپارتمان خود یک عدد چشمی نصب کنید یا از صاحب‌خانه‌تان بخواهید که این کار را برای‌تان انجام دهد. این طوری می‌توانید به سادگی از هویت افرادی که پشت در هستند اطلاع پیدا کنید و در خانه‌تان را به روی هر کسی باز نکنید. حواس‌تان باشد که چشمی جایی نصب شود که کوتاه‌ قدترین فرد خانواده هم بتواند از آن استفاده نماید.
 
4 - به کودکان‌تان بیاموزید هیچ‌ گاه افرادی را که نمی‌شناسند به داخل خانه راه ندهند؛ حتی اگر آن فرد، خودش را مامور آب، گاز یا برق یا حتی یکی از ساکنان مجتمع معرفی کند.
 
5 - به هیچ‌ وجه از در‌هایی که بخشی از آن از شیشه تشکیل شده به عنوان درب ورودی آپارتمان استفاده نکنید. شکستن شیشه و باز کردن قفل در، یکی از ساده‌ترین کارهایی است که یک دزد می‌تواند انجام دهد.
 
6 - روی زنگ یا صندوق پستی‌تان، تنها نام خانوادگی خود را بنویسید و از نوشتن اسم کوچک پرهیز کنید.
 
7 - چراغ‌های زمان‌دار برای منزل‌تان تهیه کنید تا هرگاه که در خانه نیستید آنها در زمان مشخصی روشن و خاموش بشوند تا سایرین از نبود شما در خانه اطلاع پیدا نکنند. حتی بد نیست تلویزیون‌تان را هم این طوری تنظیم کنید که هر چند ساعت یکبار به مدت نیم ساعت روشن و مجددا خاموش شود.
 
8 - با مشورت تمام اعضای آپارتمان، چراغ‌هایی را در مکان‌های پرت و تاریک مجتمع‌تان نصب کنید تا احتمال دزدی را به حداقل برسانید.
 
9 - بهتر است قبل از مراجعه به پارکینگ، درب آن را با کنترل از راه دور باز نکنید و تا از بسته شدن کامل آن پس از خروج مطمئن نشده‌اید، گاز ماشین را نگیرید. خیلی از دزدها در کمین لحظه‌های غفلت شما نشسته‌اند و ورود به مجتمع از طریق در پارکینگ یکی از ساده‌ترین راه‌های دزدی است.
 
10 - برای تمام پنجره‌های‌تان حفاظ ایمنی بگذارید؛ حتی آنهایی که به سمت حیاط باز می‌شوند و حتی اگر در طبقه هفتم زندگی می‌کنید پیش از خروج از منزل هم از بسته و قفل بودن پنجره‌ها مطمئن شوید.
 
11 - در آپارتمان خود و حتی‌الامکان در راه‌پله‌ها، سیستم هشدار حریق حساس به دود و مونوکسیدکربن نصب کنید.
 
12 - اگر مجتمع مسکونی‌تان بزرگ است، با مشورت سایر اعضا، یک اتاق نگهبانی کنار در ورودی قرار دهید و از نگهبان بخواهید که نام و نشان افراد ناشناس را بپرسد و پس از هماهنگی با میزبان، او را به داخل ساختمان هدایت کند.
 
13 - اگر هنگام ورود به مجتمع یا خروج از آن یکی از همسایگان‌‌تان را در 200، 300 متری منزل دیدید، به بهانه ورود او به مجتمع، درب ورودی را باز نگذارید. شاید او اصلا نخواهد وارد شود یا شما در تشخیص‌تان اشتباه کرده باشید. اگر هم این‌طور نباشد که او خودش کلید دارد و می‌تواند در را باز کند.
 
14 - لباس‌های‌تان را برای خشک شدن به پشت بام نبرید. دزدی لباس از پشت بام یکی از رایج‌ترین دزدی‌ها در مجتمع‌های بیش از 8 واحد است.
 
15 - یکی دیگر از دزدی‎های رایج در آپارتمان‌ها، کفش‌ دزدی است. پس اگر کفش‌های‌تان را دوست دارید، جاکفشی‌تان را بیرون از منزل و در راه‌پله قرار ندهید.
 
16 - در مورد دارایی‌های نقدی، جواهرات و محل قرار دادن گاوصندوق‌تان با هیچ یک از اعضای آپارتمان صحبت نکنید.
 
17 - یک حفاظ آهنی کشویی با قفلی مطمئن، جلوی در آپارتمان‌تان نصب کنید.
 
18 - با مشورت سایر اعضا، یک ساعت مشخص برای خاموشی در نظر بگیرید و یک نفر را تعیین کنید که در آن ساعت تمامی درهای ورودی مجتمع را قفل کند.
 
19 - قبل از ورود به آپارتمان جدید، حمام، دست‌شویی و سینک ظرف‌شویی را خوب بشویید تا از وجود نداشتن هرگونه قارچ، کپک و آلودگی مطمئن شوید.
 
20 - اگر آسم یا آلرژی دارید، سعی کنید آپارتمان رو به خیابان‌های شلوغ و پردود را برای سکونت انتخاب نکنید.
 
21 - اگر به حیوانات خانگی یا پرندگان آلرژی دارید، از اینکه همسایه‌های‌تان حیوان خانگی ندارند، مطمئن شوید.
 
22 - در منزل‌تان سیستم تهویه هوا نصب کنید.
 
23 - از کسی که برای نظافت راه‌پله‌ها می‌آید، بخواهید تا پله‌ها را خوب خشک کند تا لغزندگی آنها شما را به دردسر نیندازد.
 
24 - برای جلوگیری از افسردگی، روزی چند ساعت پرده‌های منزل‌تان را کنار بزنید و پنجره‌ها را باز کنید و اجازه دهید تا نور و هوای تازه به درون منزل‌تان بیاید.
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: اپارتمان , آپارتمان نشینی , اصول آپارتمان نشینی , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

ویژگی های خرید یک آپارتمان خوب

 
۱ - به هزینه‌هایی که ممکن است هنگام خرید وجود داشته باشد توجه داشته باشید مانند هزینه سند، دفتر ثبت اسناد، پایان کار، مالیات و کیسیون املاک.
 
۲ - ماده‌ها و تبصره‌های متن قرارداد و مبایعه نامه خرید را دقیق بخوانید.
 
۳ - توجه به پایداری و مقاومت سازه ساختمان در برابر حوادث طبیعی و... داشته باشید.
 
۴ - قبل از اینکه برای بازدید ملک یا آپارتمانی بروید به تعداد واحدهای کل ساختمان توجه کنید. اگر میخواهید از مشکلات مدیریت ساختمان دور بمانید، تعداد مطلوب ۱۵ تا ۳۰ واحد است. کمتر از این تعداد مدیریت ساختمان را سخت کرده و تعداد بیشتر باعث شلوغی طبقات و راهرو‌ها خواهد شد.
 
۵ - به تعداد واحد‌ها در هر طبقه نیز توجه کنید تعداد واحدهای موجود در هرطبقه نیز اهمیت دارد. مخصوصاٌ اگر واحد‌ها در هر طبقه کنار هم قرار گرفته باشند و درب آن‌ها نزدیک به هم باز شود. بهترین حالت در مورد آپارتمان‌های چند واحدی در یک طبقه، آپارتمانهای مقابل هم و یا نیم طبقه است. البته شکل ایده آل آن است که در هر طبقه یک واحد باشد یا حداقل هر واحد در هر طبقه راهروی مخصوص به خود را داشته باشد.
 
۶ - یکی از مهم‌ترین جاهایی که در یک ملک و ساختمان باید بازرسی شود سیستم سرمایش و گرمایش آن می‌باشد. حتما از شوفاژخانه یا موتورخانه بازدید نمایید و دقت کنید که موتورخانه دارای پنجره تهویه و اعلام حریق باشد همچنین به نفع شماست که از سیستم‌های پیشرفته سرمایش و گرمایش استفاده شده باشد.
 
۷ - به نمای ساختمان توجه کنید نمای ساختمان اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند. نمایی که هم دوام و هم زیبایی را با هم داشته باشد، انواع مختلف سنگ مانند گرانیت و... است ضمنا شستشو و تمیز نگه داشتن آن هم ساده‌تر و کم هزینه‌تر است.
 
۸ - به ورودی ساختمان توجه کنید. برای رفت و آمد بهتر باید حداقل عرض استاندارد آن رعایت شود. این مقدار حتما باید بیشتر از ۱۱۰ سانتی‌متر باشد. عرض راه پله‌ها نیز باید حداقل۹۰ سانتی متر باشد تا عبور و مرور به راحتی صورت گیرد.
 
۹ - به پله‌ها نیز توجه کنید ابعاد استاندارد پله‌ها هم به کاهش خطرات و حوادث به خصوص برای کودکان و سالمندان کمک می‌کند. یک پله استاندارد باید حداقل ۳۰ سانتی متر عرض و ۱۸ سانتی متر ارتفاع داشته باشد. اما اگر ساختمان بالای ۴ طبقه داشته باشد استاندارد‌ترین پله‌ها هم نمی‌تواند جای آسانسور را در آن بگیرد.
 
۱۰ - به ورودی و خروجی پارکینگ‌ها توجه کنید که در زمستان به علت یخ زدگی موجب سرخوردن ماشین شما در حین بالا آمدن یا پایین رفتن نشود.
 
۱۱ - سعی کنید خانه‌هایی با بیش از چهار طبقه بدون آسانسور را برای خرید انتخاب نکنید چون حتی اگر در طبقات پایین باشید و یا بتوانید بالا و پایین رفتن روزمره را تحمل کنید، میهمان‌های شما و همسایگان محترمتان چنین تحملی را ندارند و حتی شما هم تحمل سر و صدای آن‌ها را نخواهید داشت.
 
۱۲ - توجه به طراحی نقشه‌های معماری و کمک گرفتن از مشاوران و متخصصین این رشته لازم است.
 
۱۳ - توجه به نوع کاربری در اصل سند یا مبایعه نامه داشته باشید.
 
۱۴ - طراحی نقشه معماری به منظور حصول اطمینان از ارتباطات صحیح بین اجزای مختلف هر 
واحد از بلوک ساختمانی، بر اساس اینکه ساختمان مسکونی یا اداری یا تجاری باشد مهم است.
 
۱۵ - حصول اطمینان از عدم اتلاف انرژی در ساختمان زیرا اتلاف انرژی به مرور زمان برای شما هزینه‌های زیادی خواهد داشت.
 
۱۶ - از ضد صوت بودن یا راههای کاهش ورود صدا به داخل ساختمان اطمینان حاصل کنید.
 
۱۷ - بازدید ملک یا ساختمان مورد نظر در چندین نوبت شبانه روز برای اطمینان از دید، نوردهی و عوامل محیطی دیگر مهم است.
 
۱۸ - توجه به کیفیت ضروری‌ترین مایع زندگی یعنی آب مصرفی و آشامیدنی منطقه داشته باشید.
 
۱۹ - توجه به فشار برق و میزان کیفیت روشنایی، سیم کشی ها و مانند اینها داشته باشید.
 
۲۰ - اگر قرار باشد فضایی بیشتر از بقیه نورگیر‌تر باشد بهتر است این فضا اتاق خواب‌ها و نشمین باشند. چون بیشتر ساعت عمرمان را در طول شبانه روز در این منطقه از منزل می‌گذرانیم و در مورد نور آشپزخانه هم دقت کنیم. بهتر است پنجره‌ای از خانه یا حداقل نورگیر ساختمان در آشپزخانه وجود داشته باشد.
 
۲۱ - به جنس کفپوش‌ها دقت کنید.
 
۲۲ - کابینتهایmdf در مقایسه با سایر انواع کابینت‌ها دوامی بیشتر همراه با زیبایی کافی دارند و می‌توانید در آشپزخانه‌های مدرن آن‌ها را ببینید. مراقب باشید که تعداد کابینت‌ها و قرار گیری آن‌ها مناسب باشد.
 
۲۳ - به جنس پوشش دیوار‌ها نیز توجه کنید. اگر رنگ استفاده شده، قابل شستشو باشد تا چند سال از رنگ آمیزی و دردسرهای آن در امان هستید.
 
۲۴ - لوله‌های فاضلاب و آب بهتر است از جنس چدن و یا لوله پولیکای فشار قوی انتخاب شده باشد تا احتمال صدمه به آن‌ها کمتر باشد.
 
۲۵ - وجود بالکن یکی از چیز‌هایی است که ابتدا چندان مهم تلقی نمی‌شود اما به تدریج به اهمیت آن پی می‌برید. فواید و موارد استفاده بالکن بسیار است از خشک کردن لباس‌ها گرفته، تا گذاشتن دبه‌های ترشی و همین طور نشستن و چای خوردن.
 
۲۶ - انباری هم یکی از ضروریات یک خانه مسکونی مطلوب است.
 
۲۷ - توجه به فشار گاز و کیفیت و چگونگی لوله کشی گاز در داخل ساختمان.
 
۲۸ -توجه به کیفیت وچگونگی لوله کشی آب در داخل ساختمان.
 
۲۹ - حصول اطمینان از نبود آلودگی صوتی و جلوگیری از انتقال صدا از بیرون به داخل ساختمان واز واحدی به واحد دیگر در ساختمان.
 
۳۰ - رعایت اصولی که موجب تأمین بهداشت و رفاه وآسایش ساکنان ساختمان می‌شود مانند طراحی درست پلان، پنجره‌ها، نورگیر‌ها و...
 
۳۱ - تحقیقات محلی برای اطمینان از امنیت و رفتارهای محیطی افراد محله.
 
۳۲ - حصول اطمینان از رعایت نکات ایمنی در انشعابات و تاسیسات برق، گاز و آب ساختمان.
 
۳۳ - توجه به موارد دفع زباله و شیوه‌های دفع زباله مانند شوتینگ زباله در برج‌ها.
 
۳۴ - حصول اطمینان از رعایت نکات مربوط به حفظ محیط زیست و ممانعت از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی.
 
۳۵ - توجه به کیفیت و چگونگی نصب درب‌های ورودی، خروجی و داخلی.
 
۳۶ - حصول اطمینان از طراحی درست و اجرای صحیح عایقکاری‌های رطوبتی.
 
۳۷ - طراحی درست و اجرای صحیح عایقکاری‌های حرارتی، به منظور جلوگیری از تبادل حرارت.
 
۳۸ - حصول اطمینان از ایمن بودن ساختمان در مقابل آتش سوزی.
 
۳۹ - تعبیه وسایل اطفای حریق، بسته به مورد از نصب کپسول تا لوله کشی اطفای حریق.
 
۴۰ - پیش بینی هشدار دهنده‌های مورد نیاز در ساختمان برای اعلام خطر به ساکنان در زمان‌های بروز خطر.
 
۴۱ - کنترل نقشه نمای ساختمان و اجرای آن‌ها چه از نظر ایمنی چه از لحاظ حفاظتی.
 
۴۲ - کنترل نقشه‌های نمای ساختمان از نظر زیبایی و تناسب آن با محیط اطراف.
 
۴۳ - برسی و کنترل پرونده آزمایشگاهی مصالح مصرفی در سازه ساختمان.
 
۴۴ - کنترل جانمایی ساختمان و محل احداث آن، برای اطمینان از اینکه ساختمان روی گسل احداث نشده یا در مسیل قرار نگرفته است، مقاومت ساختمان در برابر زلزله و استحکام پایه‌های آن در مقابل نشست زمین، اقتصادی بودن ساختمان چه از لحاظ خرید و چه نگهداری و زیبایی که شامل مواردی مانند نورگیر بودن، خوش نقشه بودن و... می‌شود.
 
۴۵ - اطمینان از وجود پله فرار و راه‌های خروجی ایمن و سریع در ساختمان‌های مرتفع و وجود چاه ارت و برق گیر درچنین ساختمان‌هایی.
 
۴۶ - نمی‌توان نوع و نحوه مصرف مصالح ساختمان را بعد از تکمیل شدن آن ارزیابی کرد و ساختمان مقاوم را پیدا کرد اما خوب است فاکتور‌هایی که یک ساختمان را مقاوم می‌کنند، بشناسیم. مثلاً در سازه فولادی، نوع اتصالات و نیز مهاربندی آن‌ها اهمیت فراوانی دارد. اما در سازه‌های بتنی، چیزی که مهم است نوع بتن مصرفی و نیز قطر میلگردهای استفاده شده در آن است. اگر بتوانیم طی زمان ساخته شدن از یک کار‌شناس قابل اعتماد مشورت بگیریم و این اطلاعات را به دست بیاوریم، موفق شده‌ایم ساختمان مقاومی را انتخاب کنیم، اما اگر نتوانستیم، که معمولا هم چنین است، ناچاریم همین پرسش‌ها را از مالک بپرسیم و پاسخ‌های او را با یک کار‌شناس در میان بگذاریم. یعنی ناچاریم به ادعای مالک اعتماد کنیم. اما نکته‌ای که خود ما می‌توانیم از لحاظ پایداری ساختمان در برابر زلزله کنترل کنیم، ابعاد ستون‌ها در طبقات مختلف و پارکینگ است که آیا با توجه به تعداد طبقات و بار وارد شده از طرف آن‌ها، این ستون‌ها جوابگو هست یا خیر؟
 
۴۷ - در شهر‌های بزرگ اغلب مجبوریم آپارتمان‌های واقع شده در ساختمان‌های چند واحدی و بلندمرتبه را برای سکونت انتخاب کنیم. در این صورت ممکن است بین افراد مختلف خانواده در مورد اینکه کدام طبقه مناسب‌تر است، اختلاف نظر پیش آید.
 
۴۸ - اگر به سروصدا حساس هستید و نمی‌خواهید به هیچ عنوان زمان‌های حیاتی استراحت در منزل را از دست بدهید بهتر است از خیر طبقه همکف و اول بگذرید چون سروصدای خودرو‌ها در پارکینگ و نیز دود آن‌ها، این امکان را از شما خواهد گرفت.
 
۴۹ - سعی کنید به طبقات بالا‌تر بروید که مناظر زیباتری را نیز می‌توانید از پنجره‌ها تماشا کنید. اما طبقات آخر نروید چرا که آنجا هم مشکلات خاص خود را دارد. مشکلات مربوط به پشت بام، بیشترین خرابکاری را در طبقه آخر به بار می‌آورند. طبقات بالا‌تر یک مشکل دیگر هم دارند و آن اینکه امکان فرار اظطراری در موقع زلزله و آتش سوزی احتمالی، کمتر خواهد بود.
 
۵۰ - به پارکینگ‌ها توجه کنید. وضعیت پارکینگ باید به نحوی باشد که هر خودرو طوری قرار بگیرد که مزاحم توقف خودروهای همسایگان دیگر نباشد و ورود وخروج به آن به سهولت امکان پذیر باشد. مسلماً اگر در ورودی پارکینگ از نوع قابل کنترل از راه دور باشد، ایمن‌تر است. علت فقط در راحتی باز و بسته کردن در نیست متاسفانه سرقت خودرو‌ها در هنگامی که راننده به قصد بستن در پیاده شده، امر شایعی است.
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.


:: برچسب‌ها: آپارتمان , آپارتمان نشینی , وبلاگ آپارتمان , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

۲۵ قانون مهم آپارتمان نشینی که هر کسی باید بداند

 وقتی تعداد زیادی از مردم از روستا‌ها به شهر‌ها مهاجرت کردند، جمعیت شهر‌ها بیشتر شد و تعداد آپارتمان‌های بلند با تعداد واحد بالا در شهر‌ها افزایش یافت. البته واضح است که مردم در گذشته فضای بیشتری برای زندگی داشتند و اغلب خانه‌ها حیاط داشت.

امروزه اکثر مردم به دلیل زیاد بودن جمعیت و کم بودن فضا و ارزانتر بودن آپارتمان ها، به آپارتمان نشینی روی آورده اند. ولی این یک واقعیت است که هنوز هم فرهنگ آپارتمان نشینی در میان مردم ما به خوبی جا نیافتاده و خیلی‌ها از قوانین آپارتمان نشینی یا مطلع نیستند و یا در عین با خبر بودن ترجیح می‌دهند این سری قوانین را نادیده بگیرند. خیلی‌ها همان ذهنیتی که در مورد خانه‌های مستقل و حیاط دارشان داشتند را درمورد آپارتمان هم دارند. مثلا گرفتن مهمانی‌های پر سر و صدا و گذاشتن کفش‌ها در پاگرد به نظرشان امری عادی است.

ولی لازمه‌ی زندگی در آپارتمان‌ها این است که قوانین آپارتمان نشینی را بدانیم تا زندگی آرام تری داشته باشیم و با همسایگانمان به مشکل برنخوریم. فراموش نکنید قوانین آپارتمان نشینی هم مانند تمام قوانین دیگری که بشر برای داشتن زندگی منظم و بدون جنجال به آن رسیده است، دستور العمل‌هایی ساده است که پایبندی ما به آن‌ها شرط ابتدایی داشتن زندگی صلح آمیز با همسایه‌های دیگر است.

در ادامه این مقاله تعدادی از مهمترین و موثر‌ترین قوانین زندگی در آپارتمان را با هم مرور می‌کنیم:

۱- شما فقط اختیار واحدی را دارید که مالک آن هستید. از قوانین مهم آپارتمان نشینی این است که بدانید حق دخالت در زندگی دیگر واحد‌ها را ندارید و نباید در زندگی همسایگان سرک بکشید.

۲- قبل از اینکه در آپارتمان ساکن شوید درمورد حق استفاده از پارکینگ و انباری مطلع شوید و جای دیگران را نگیرید. خاطرتان باشد از شروط ابتدایی داشتن رابطه سالم با همسایه‌ها این است که نه به حق دیگران تجاوز کنید و نه اجازه دهید کسی به حق قانونی شما تجاوز کند.

۳- از دیگر قوانین آپارتمان نشینی این است که کفش، گلدان و ... را در راه پله که بین ساکنین مشترک است نگذارید. در مورد اجسامی که برای تزئین و زیبایی ظاهر آپارتمان در فضای مشاع آپارتمان قرار می‌گیرد، همه اعضا در جلسات ساختمان تصمیم می‌گیرند.

۴- حفظ نظافت آپارتمان از قوانین آپارتمان نشینی است. در مکان‌های مشترک مانند حیاط، راهرو و آسانسور آشغال نریزید.

۵- اگر مراسمی دارید که تا دیروقت طول می‌کشد (مراسم یا دورهمی‌های خاص مانند تولد و ...)، سعی کنید همه‌ی همسایه‌ها را در جریان بگذارید و در ساعات بعد از ۹ شب تلاش بیشتری برای بر هم نخوردن آرامش همسایه‌ها به کار ببندید.

۶- از دیگر قوانین آپارتمان نشینی این است که اگر می‌خواهید به دلایلی از آب، برق یا گاز به مقدار زیادی استفاده کنید، مثلا می‌خواهید غذای نذری بپزید، از بقیه همسایه‌ها اجازه بگیرید. این عمل به خصوص زمانی اهمیت پیدا می‌کند که برای هر واحد قبض جدا وجود نداشته باشد در نتیجه سهم هر واحد بدون توجه به مقدار مصرف محاسبه شود.

۷- از دیگر قوانین آپارتمان نشینی این است که در ساعاتی که دیگران درحال استراحت هستند، مثل شب ها، ظهر‌ها و روز‌های تعطیل، سر و صدا تولید نکنید.

۸- کار‌ها و تعمیرات ساختمانی که سروصدا دارند را از ساعت ۹ تا ۱۳:۳۰، یا ۱۷ تا ۱۹ و در روز‌های غیرتعطیل انجام دهید.

۹- موسیقی نیز فقط باید در واحد خودتان شنیده شود. دلیلی وجود ندارد که همسایه هاتان مجبور به گوش دادن به موسیقی مورد علاقه شما باشند.

۱۰- در قوانین آپارتمان نشینی ایجاد تغییرات در نما و بالکن‌ها بدون هماهنگی با مالکین دیگر ممنوع است.

۱۱- در قوانین آپارتمان نشینی، نگهداری حیوانات خانگی در قسمت‌های مشترک مجاز نیست. همچنین در مورد نگه داری از حیوانات خانگی در واحد خودتان هم قوانینی وجود دارد. تنها زمانی مجاز به این کار هستید که نه تنها با قوانین آن آپارتمان تناقضی نداشته باشد بلکه بو، صدا و حضور حیوان خانگی در واحد شما به هیچ ترتیبی مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند.

۱۲- وقتی می‌خواهید میز‌ها و وسایل را جابجا کنید طوری به کف و دیوار‌ها ضربه نزنید که صدای آن به طبقات دیگر منتقل شود. سعی کنید اینطور کار‌ها را در زمان مناسب انجام دهید و زیرشان را با قالی یا موکت بپوشانید که صدای کمتری تولید شود.

۱۳- برای هر دوره یک مدیر آپارتمان انتخاب کنید که مسئولیت امور مشترک آپارتمان را برعهده بگیرد.

۱۴- شارژ و هزینه‌های آپارتمان را به موقع بپردازید و قوانین آپارتمان نشینی را رعایت کنید.

۱۵- از وسایل همسایگان استفاده نکنید و به آن‌ها آسیب وارد نکنید.

۱۶- پشت سر دیگر همسایگان حرف نزنید و فرهنگ قوانین آپارتمان نشینی را زیرپا نگذارید.

۱۷- اجازه ندهید که صدای دعواهایتان بیرون از واحدتان برود و باعث ناراحتی دیگران و خراب شدن وجهه شما شود.

۱۸- در مواقع استراحت همسایگان سراغ آن‌ها نروید و درشان را نکوبید.

۱۹- اطلاعات شخصی همسایگان را به غریبه‌ها نگویید.

۲۰- هنگام ورود و خروج درب اصلی ساختمان را ببندید.

۲۱- درصورت خرابی یکی از قسمت‌های ساختمان، مدیر ساختمان را در جریان بگذارید.

۲۲- از دیگر قوانین آپارتمان نشینی این است که اگر مشکلی با یکی از همسایگان برایتان پیش آمده به آرامی و مودبانه مسئله را به او توضیح دهید و جار و جنجال راه نیاندازید.

۲۳- اگر مشکلی با یکی از همسایگان دارید که نمی‌توانید آن را حل کنید، با مدیر ساختمان مشورت کنید.

۲۴- در قوانین آپارتمان نشینی، استعمال دخانیات در مکان هان سربسته‌ی مشترک، مانند آسانسور و راهرو مجاز نیست.

۲۵- ساکن هر واحد مسئول پرداخت خسارت وارد شده به همان واحد، مانند گرفتن لوله‌های فاضلاب، صدمه به دیوار‌ها و ... است.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: آپارتمان , آپارتمان نشینی , وبلاگ آپارتمان , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

چه کنیم مضرات آپارتمان نشینی را در کودکانمان کمتر کنیم؟

 آپارتمان نشینی تقریبا اجتناب ناپذیر است؛ به ویژه در شهرهای بزرگ که جمعیت زیادی را در دل خود جای داده اند اما چه کنیم که مضرات آپارتمان نشینی را به ویژه در کودکانمان و نیز کودک درونمان کمتر کنیم؟ ... بله! مضرات! به سراغ «فائقه صدیقی» کارشناس روانشناسی رفتیم تا مضرات و راه فرار از آنها را بشناسیم.

گردن نهادنی سخت
با وجود تفاوت های سبک زندگی سنتی و امروزی، باید بپذیریم که به علت محدودیت ها، هزینه های بالای مسکن و مهاجرت ها، زندگی آپارتمان نشینی در عصر حاضر اجتناب ناپذیر شده و چاره ای جز گردن نهادن به آن نیست. از این رو باید بپذیریم که آپارتمان نشینی را با تمام مزایا و مضرات آن، خوب بشناسیم و با این شناخت، به جنگ مشکلات آ« برویم تا کمتر آسیب ها نصیب اعضای خانواده، به ویژه کودکان شود چون آپارتمان نشینی عرصه را بیشتر از همه برای کودکان تنگ می کند و شادی و نشاط را از آنها می گیرد.

رونمایی از نسل چاقِ افسرده
بعضی از روانشناسان می گویند در صورتی که شرایط خاص و مطلوبی در این مجموعه ها رعایت نشود، سکونت در این سازه های تنگ و سرد تاثیر نامطلوبی بر روی افراد ساکن آنها خواهد گذاشت و در صورتی که نیازهای روحی افراد اقناع نشود، فرد در معرض ابتلا به بیماری افسردگی قرار می گیرد.

تعریف یک مسکن مناسب
در تعریف یک مسکن مناسب از دو ویژگی ارتباط افقی و عمودی نام برده می شود. ارتباط افقی یکی از نیازهای اولیه و اساسی انسان است که حافظ کیان خانواده و روابط بین اعضای آن است. منظور از ارتباط عمودی این است که در عین داشتن محیطی سالم و گرم، روابط بین همسایه ها و ارتباط بین خانواده ها نیز باید وجود داشته باشد.

پس محیط مسکونی مناسب، برآوردنده نیازهای مختلف روانی، اجتماعی و زیستی است. بر این اساس، مهمترین مسئله یک محیط مسکونی ایجاد زمینه مناسب برای انطباق فرد با اجتماع و پیرامون وی و آماده سازی برای ورود او به جامعه است.

در معماری سنتی و قدیمی، حیاط خصوصی محل مناسبی برای پرورش گل و گیاه، نگهداری حیوانات خانگی، استفاده از نور مستقیم آفتاب بود. میهمانی های خانوادگی و دور هم نشینی ها باعث افزایش مهر و محبت در بین اعضای خانواده ها بود و تمام این عوامل در پرورش روح و روان فرد و جلوگیری از افسردگی نقش مهمی داشت. متاسفانه در زندگی آپارتمانی حداکثر آنها حذف شده که نگرانی هایی در پی دارد.

مزایایی که باید برای رسیدن به آن همت کرد
آپارتمان نشینی در کنار معایب، مزایایی هم دارد که به شرط ارتباط صحیح و عاطفی بین ساکنان آپارتمان به وجود خواهد آمد و آن اینکه افراد در کارها به هم کمک می کنند. حس داوطلبانه و مسئولیت پذیری اجتماعی به خوبی ترویج می یابد و محیطی مناسب و امن برای برخوردهای اجتماعی کودکان و حتی بزرگسالان به وجود می آید.

وابستگی ها
پدر و مادرها همیشه نگران امنیت و رفاه کودکانشان هستند و تمایل دارند تمام نیازها، اسباب بازی ها، محل بازی و دوستان فرزند را تحت کنترل داشته باشند. افزایش تعداد وعده های غذایی، تماشای تلویزیون، نبود خلاقیت در بازی ها و وابستگی بیش از حد کودکان به والدین باعث می شود که آنها به استقلال شخصیتی نرسند.

کم تحرکی
کم تحرکی کودکان باعث از بین رفتن تعادل روحی می شود و کودکانی که به دلایل مختلف تعادل روحی ندارند، به تدریج مبتلا به خستگی مزمن می شوند. در صورتی که کودکان از لحاظ روحی و روانی نیاز به بازی و سروصدا دارند ولی به علت ایجاد مزاحمت برای همسایه ها والدین به ناچار کودکان را از سروصدا و بازی های پرتحرک منع می کنند.

کودک کم تحرک نیز به دنبال تخلیه نشدن انرژی، دچار مشکلات روانی شده و در آینده نسلی چاق، افسرده، کم تحرک و بی روحیه به جامعه وارد می شوند.

شاید جایگزین کردن کارهایی مثل بازی در پارک ها برای جبران این موضوع پیشنهاد شود اما این بازی ها همیشگی نیست و تابع شرایط خاص زمانی و مکانی است. مراقبت همیشگی در پارک نیاز است و اگر کودک بخواهد شب ها بازی کند، فضاهای خارج از اپارتمان برای او مفید نیستند.

ورود به فضای مجازی
تخلیه ناقص انرژی و ایجاد مشکلاتی مثل افسردگی، لجبازی، سرکوب تمایل کودکان و یا بیش فعالی، به مرور او را به فضای مجازی وارد می کند که در چنین حالتی مسائل فراتر از واقعیت برای آنها لذتبخش می شود. خودشان هم به نوعی از این طریق تایید می شوند و چون بازی و سرگرمی در دنیای مجازی را قبول دارند، احساس رضایت و لذت کرده و این رویه را تکرار می کنند.

 

فرهنگ آپارتمان نشینی

 

کودکان کم تحرک در آینده نسلی چاق، افسرده و  و بی روحیه میشوند

 

 
رونمایی از نسل چاقِ افسرده
به این ترتیب تنهایی شان بیشتر شده و از جمع دوستان خانوادگی هم خارج می شوند. در صورتی که کودکان ما باید سختی های زندگی را یاد گرفته و به صورت عملی، مهارت های زندگی را چه در خانواده و چه در جامعه از نزدیک لمس و تجربه کنند. حتی خطوط قرمز دوستی های اجتماعی هم باید آموزش داده شود تا در آینده بتوانند برای خود فردی موفق باشند و تصمیم های درستی بگیرند.

کدام نسل؟...
متاسفانه وابستگی بعضی از والدین برای فرار از عواقب بعدی آزادی کودکان، آنها را به نوعی پشت میزنشین، پشت کامپیوترنشین و پشت تلویزیون نشین کرده است. امروز بچه ها را دائم مشغول بازی با تبلت و غرق در شبکه های اجتماعی می بینیم و متاسفانه ظهور قارچ گونه شبکه های ماهواره ای باعث می شود کودک به تسخیر آنها درآید، بیشتر به انزوا کشیده می شوند و حالا تصور کنید اوضاع به همین منوال پیش برود؛ نسلی وابسته و بدون استقلال که لازم است هویت شخصیتی خود را بشناسند. درگیری هویتی اولین ارمغان نسل آپارتمان نشین است.

چاره
می توان از طریق ایجاد امکانات ورزشی و تفریحی فوق برنامه های سالم برای کودکان و نوجوانان ساکن آپارتمان ها ،تقویت و تحکیم روابط خانوادگی و پر کردن صحیح اوقات فراغت، شرایط را برای سکونت افراد مساعدتر کرد و از بروز مشکلات روحی – روانی جلوگیری کرد. نباید اجازه بدهیم به خاطر آپارتمان نشینی، کودکان مان به جای بازیگوشی، گوشی بازی کنند.

حبس کودک در چاردیواری
 قرار دادن کودک در محیطی بسته و محصور به دیوارهای تنگ معروف به «چاردیواری» واقعا سخت است، به ویژه اگر کودک درون شما هم زنده باشد و باز هم ویژه تر آنکه در خانه ای بزرگ و درلباز بادرخت های بزرگ و سایه دار زندگی کرده باشید.

زندگی آپارتمان نشینی را باید با بد و خوبش بپذیریم اما مراقبت از کودکان و به حداقل رساندن آسیب های این سبک زندگی، موضوعی است که سراغش را از دکتر ابراهیم صادقی فوق، تخصص اطفال گرفتیم.

سال های اول زندگی، بازی و شخصیت
می گویند شخصیت آدم ها در بچگی قوام پیدا می کند. دکتر صادقی در این باره می گوید: «سال های اول زندگی برای رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان اهمیت بالایی دارد. کودکان در سنین پایین باید با محیط اطراف و طبیعی برخورد کرده و آشنایی عملی با آنها پیدا کنند. آموزه های دینی نیز تاکید دارند که کودک باید در دوران کودکی بیشتر از هر زمانی به بازی و تفریح بپردازد. بازی کردن ضرورتی حیاتی در کاهش تکانه های فردی کودکان بوده و به ایجاد شخصیت مناسب در آینده کمک شایانی می کند. زندگی در محیط های آپارتمانی موجب اختلال در این روند می شود.»

محیط بسته آپارتمان و قطع رابطه با طبیعت
این متخصص کودکان با دیدی عرفانی، از طبیعت به درون کودک نگاه می کند: «محیط به طور کلی در آپارتمان بسته بوده و ارتباط بچه با طبیعت را به عنوان نبوغ آفرینش قطع کرده و سبب ایجاد مانع در رشد و شکوفایی کودک می شود.

 


با کم شدن رابطه کودک با محیط اطراف، به طور طبیعی کودکان به طرف بازی های کامپیوتری و سرگرمی های الکترونیکی کشانده می شوند که مهم ترین عامل سوءتغذیه و چاقی و بی اشتهایی و پرخوری عصبی است.»

هیس... آرام تر
ما ایرانی ها برای همسایه هایمان احترام زیادی قائلیم و معتقدیم در صورت بروز مشکل، آنها قبل از فامیل به داد ما می رسند و یک مثل زیبا هم در این زمینه داریم: «همسایه خوب از فامیل بهتر است!» به همین سبب حاضر نیستیم با سروصدای بچه هایمان شاهد رنجش آنها باشیم.

دکتر صادقی معتقد است: «از نکات مهم در تربیت کودکان، سرکوب آزادی های آنها است؛ به این معنی که ممانعت از آزادی آنها و تذکرات مکرر موج ببروز تنش های درونی این عزیزان می شود و تاثیرات سوء آن در آینده رفتاری کودکان نمایان می شود.


در زندگی آپارتمانی، به ویژه وقتی ساکن طبقه های بالاتر هستیم، به سبب فرهنگ ایرانی اسلامی که همسایگان را نزدیک تر از بستگان می داند، برای رعایت حال آنها ممکن است فرزندان مان را از فعالیت های بدنی در خانه منع کرده و میل کودک به فعالیت بدنی را سرکوب کنیم.»

سقوط از ارتفاع
سقوط از ارتفاع هم از مشکلاتی است که ساکنان آپارتمان ها را تهدید می کند. یک بالکن کوچک و کلی وسیله در آن و یک حرکت اشتباه به ویژه در کودکان می تواند حادثه ساز شود.

رونمایی از نسل چاقِ افسرده
دکتر صادقی در این باره می گوید: «از نکات قابل توجه دیگر در زندگی های آپارتمانی، خطر صدمات جسمی به علت حوادث و احیانا سقوط است. از آنجا که حوادث و سوانح از علل مهم مرگ و میر در کشورمان است، بنابراین باید مراقب باشیم و تمهیدات ویژه ای برای جلوگیری از سقوط در کودکان اندیشیده شود. برای جلوگیری از سایر حوادث در درجه اول پرهیز از آپارتمان نشینی و بعد اصلاح ساختار آپارتمان ها با رعایت اصول مهندسی و در صورت نیاز ایجاد فرهنگ آن است.»

ضرورت ویتامین D
ویتامین حساس و حیاتی D این روزها کمیاب شده است! شاید به دلیل سبک زندگی ما باشد. دکتر صادقی معتقد است: «کمبود ویتامین D در حال حاضر یکی از مسائل و مشکلات فراگیر در کشورمان است. ویتامین در مراحل تولید علاوه بر کبد و کلیه و روده نیاز به تابش نور و اشعه خورشید نیز داشته که در زندگی آپارتمانی به علت تماس کم با نور می تواند در فرآیند تولید با مشکل مواجه شود. ویتامین D در فرآیند اسکلت بندی و متابولیسم استخوان ها نقش مهمی دارد و کمبود آن می تواند باعث بیماری راشینیسم و عفونت های تنفسی و مشکلات در ساختمان جمجمه شود.»

کم تحرکی و چاقی
این پزشک کودکان درباره کم تحرکی بچه ها در زندگی آپارتمانی نظر دیگری هم دارد: «زندگی کم تحرک و چاقی ناشی از آن شروع مشکلات این افراد در آینده بوده که می تواند منجر به ایجاد بیماری قلبی و عروقی در سنین پایین، فشار خون، دیابت و مشکلات عصبی – عضلانی و اسکلتی شود. از مشکلات دیگر زندگی آپارتمانی محروم شدن کودکان از بازی های دسته جمعی است که این نوع بازی ها از ستون های اصلی ایجاد اعتماد به نفس در کودکان است.»

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: اپارتمان , اپارتمان نشینی , وبلاگ اپارتمان , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

دانستنی‌های خرید آپارتمان در تهران در سال98

 

مسکن در ایران مقوله‌ای تازه و جذاب است که این روز ها به بازاری داغ برای سودجویی تبدیل شده است. همانطور که می‌دانید قیمت مسکن در سال ۹۷ تا حدود ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد و شما نیز قادر نخواهید بود پیش‌بینی درستی از قیمت مسکن در سال ۹۸ داشته باشید. کمااینکه اینطور تصور می‌شد که قیمت مسکن افزایش خواهد یافت.

در واقع بررسی‌ها نشان داده است که قیمت مسکن به ویژه در آغاز سال ۹۸ دچار یک شوک نسبی خواهد شد چراکه هم اکنون با افزایش قیمت در واقع بسیاری از خریدها و همچنین رهن و کرایه‌ها کمتر شده است که این میزان در نهایت باعث رکود بازار مسکن می‌شود.

نکات خرید آپارتمان در تهران

شاید یکی از کارهایی که در این شرایط به شدت سخت باشد خرید آپارتمان در تهران باشد. در واقع اینطور نشان داده می‌شود که شهر تهران یک مکان جدا از سایر شهرها است و زمانیکه قیمت مسکن در سایر شهرها چندین برابر می‌شوند در شهر تهران این میزان دو برابر خواهد بود. بنابراین خرید آپارتمان در تهران با نکات بسیاری همراه است که شما باید به آن‌ها دقت داشته باشید. چراکه در نهایت عدم رعایت این نکات باعث یک خرید نادرست خواهد شد و این خرید نادرست به ضرر شما خواهد بود و نه شخص دیگری.

در واقع در خرید آپارتمان در تهران باید به نکات بسیاری توجه کنید. رعایت این نکات در نهایت باعث می‌شود تا شما بتوانید یک خرید امن داشته باشید و این نکته به نوبه خود بسیار در این شرایط اقتصادی حائز اهمیت است.

پروژه مسکن مهر در 5 استان به نقطه پایان رسیده است

برای خرید آپارتمان در تهران باید نکات زیر را رعایت کنید:

منطقه

شاید یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید آپارتمان در تهران باید به آن توجه کنید این است که منطقه مورد نظر شما کدام است. شهر تهران به ویژه از شهرهایی محسوب می‌شود که تغییرات قیمت را بسیار بیشتر نشان می‌دهد و همچنین جزء شهرهایی است که تفاوت بالاشهر و پایین شهر به وضوح دیده می‌شود. در این حالت بهتر است تا شما هم این شهر را جزء شهرهایی بدانید که باید در آن این تفاوت منطقه را مدنظر داشته باشید.

در نهایت انتخاب منطقه می‌توانید مکانی را که می‌خواهید آپارتمان خود را خریداری کنید نیز مشخص کنید چراکه در واقع توسط این بخش است که قیمت آپارتمان مشخص می‌شود و همانطور که می‌دانید قیمت آپارتمان یکی از مواردی است که باید بسیار به آن توجه داشته باشید چراکه اغلب موارد ممکن است که خانه انتخابی و مورد علاقه شما از آنچه که فکر می کنید گران‌تر باشد.

متراژ

پس از اینکه منطقه مورد نظر خود را برای خرید آپارتمان در تهران مشخص کردید هم اکنون زمان آن فرا رسیده است تا متراژ خانه خود را مشخص کنید. این نکته اگرچه امری بسیار سلیقه ای است اما باید به تعداد افراد نیز توجه کنید و برای یک خانواده پرجمعیت یک آپارتمان بسیار کوچک را خریداری کنید. باز هم این نکته تماماً به سلیقه شما بستگی دارد اما این نکته را همواره مدنظر داشته باشید که متراژ یکی از عوامل مهم در انتخاب آپارتمان است.

نوساز بودن آپارتمان

دقت داشته باشید که با گسترش صنایع ساخت و ساز امروزه اکثر آپارتمان‌هایی که می‌بینید نوساز هستند و اکثر هم اینگونه طراحی شده‌اند که بازسازی می‌شوند. شاید این نکته برای شما عجیب باشد اما هرچه آپارتمان نوسازتر باشد به مراتب قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. به ویژه در سال ۹۸ که اینگونه تصور می‌شود که قیمت مصالح بسیار زیادتر شود در واقع اینگونه تصور می‌شود که با افزایش قیمت مصالح مسکن نیز ناچارا افزایش قیمت داشته باشد. در نهایت نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که آپارتمانی را که مدنظر دارید نوساز است یا قدیمی ساخت.

در بین مواردی که ذکر شد تماماً به نمای ساختمان و بافت آن دقت شد. شاید خرید آپارتمان در تهران کار ساده‌ای نباشد اما غیرممکن هم نیست. شما باید زمان مناسب را برای گشتن و پیدا کردن خانه‌هایی که مدنظر شماست فراهم کنید. همچنین می‌توانید از وبسایت مشاورین املاک کمک بگیرید.

امروزه اغلب این وبسایت‌ها دارای یک سامانه هوشمند هستند که شما می‌توانید در آن‌ها مسکن مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. شما در واقع توسط این سامانه‌های هوشمند می‌توانید زمانی را که باید صرف گشت و گذار در مشاورین املاک داشته باشید را صرف پیدا کردن خانه‌های مناسب کنید و سپس آن‌ها را بازدید کنید و مسکن مورد نظر خود را انتخاب کنید. امید است که در سال ۹۸ بازار مسکن نیز به یک ثبات نسبی برسد تا خرید برای همگان آسان شود.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: آپارتمان , آپارتمان نشینی , شهر24 , آگهی رایگان , دانستنی های آپارتمان ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

همه چیز درباره قوانین مالکیت بر مشاعات آپارتمان

بیش از نیم قرن پیش، همزمان با شکل‌گیری نوع جدیدی از سکونت به نام آپارتمان‌ نشینی، «قانون تملک آپارتمان‌ها» در ایران مصوب شد. قانونی که امروز نیز دستاویز بسیاری از ساکنان آپارتمان‌ها قرار گرفته است تا با مراجعه به آن مشکلات به وجود آمده با همسایگانشان را حل کنند. اما اینکه مشکلات آپارتمان‌نشینی از کجا نشات می‌گیرد، باز می‌گردد به دوگانه بودن نوع مالکیت در آپاتمان‌ها که شامل بخش‌های اختصاصی و مشترک می‌شود. حقیقت این است که مشاعات ساختمان و اینکه حق هر واحد آپارتمانی از مشاعات یک ساختمان در چه حد است، موضوع دعوا و درگیری بسیاری از واحدهای آپارتمانی است. در مطلب امروز ما قصد داریم به موضوع مشاعات واحدهای ساختمانی و قوانین مربوط به این بخش بپردازیم. اگر این موضوع دغدغه شما هم هست با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

بخش‌ اختصاصی آپارتمان‌ها چه محدوده‌ای را شامل می‌شود؟

تکلیف بخش‌های اختصاصی در ساختمان‌های مسکونی که مشخص است؛ چون شامل قسمت‌هایی می‌شود که برای آن سند مالکیت جداگانه با تعیین نوع مالکیت صادر شده یا به صورت عرفی اختصاص به یکی از مالکان دارد؛ فضای داخلی هر واحد آپارتمانی، بالکن و همین‌طور انباری و پارکینگ هم اگر در سند آمده باشد، به عنوان فضای اختصاصی در نظر گرفته می‌شود. از طرفی پرداخت هزینه قسمت‌های اختصاصی به طور کامل بر عهده مالک است؛ بنابراین در این قسمت مشکلی پیش نمی‌آید.

بخش مشترک آپارتمان‌ها کدام قسمت‌ها هستند؟

مشکلات و اختلافات اصلی بین ساکنان واحدهای آپارتمانی، مربوط به نوع استفاده از بخش‌‌ها مشترک (مشاع) ساختمان است. بر اساس تعریفی کلی که در ماده ۲ قانون تملک آپارتمان‌ها آمده است، قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها شامل قسمت‌هایی می‌شود که برای استفاده اختصاصی تشخیص داده نشده است یا در اسناد مالکیت، ملک اختصاصی یک یا چند نفر از مالکین تلقی نشده است. بر اساس این ماده قانونی حق استفاده از قسمت‌های مشترک منحصر به یک یا چند آپارتمان یا محل پیشه مخصوص نیست و به همه مالکان به نسبت اختصاصی آنها تعلق می‌گیرد.

قوانین مالکیت بر مشاعات

تعریف ساده‌تر این ماده قانونی این است که بخش‌هایی از آپارتمان که در سند، مالکی برای آن وجود ندارد و همه ساکنان به طور مشترک از آن استفاده می‌کنند، قسمت‌های مشترک هستند. این قسمت‌ها شامل، راهرو، پشت بام، در ورودی، پنجره‌های راهرو، آسانسور، ورودی پارکینگ، پارکینگ اضافی، حیاط، باغچه، لابی، شوفاژخانه، پله‌ها، انشعاب‌های مشترک، تاسیسات مشترک گرمایشی و سرمایشی، چاه، چاه آب و پمپ، منبع آب، فاضلاب، انباری مشترک، لوله‌ها و سیم‌های برق، اسکلت ساختمان، کنتورها، پاگردها، مرکز حرارت و تهویه، رختشوی‌خانه، تابلوهای برق، تلفن مرکزی، انبار عمومی ساختمان، اتاق سرایدار، گذرگاه‌های زباله و محل جمع‌آوری آن، وسایل تامین کننده روشنایی، تلفن و وسایل اخبار، شیرهای آتش‌نشانی، پله‌های ایمنی، نمای ساختمان و… می‌شود. بر اساس قانون، قسمت‌های مشترک قابل انتقال نیستند و هر مالکی به نسبت مالکیت خود و مساحت آپارتمانش در آن به صورت مشترک سهیم است.

برای دخل و تصرف در قسمت‌های مشاع چه باید کرد؟

برای اینکه ساکن یا ساکنان مجتمع آپارتمانی بتوانند در قسمت‌های مشترک هر نوع دخل و تصرفی داشته باشند، باید رضایت ۱۰۰ درصدی همه صاحبان آن مجتمع را جلب کنند؛ زیرا بر اساس قانون هیچ شریکی بدون اجازه شریک دیگر حق دخل و تصرف مادی در مال مشاع را ندارد.

آیا می‌توان بدون اجازه سایر مالکان، تعمیرات انجام داد؟

برای اینکه بتوان در قسمت‌های بیرونی آپاتمان خود مانند در، سردر و نمای خارجی قسمت اختصاصی که در منظر است، بدون موافقت دیگران تغییراتی ایجاد کرد چه باید کرد؟ این مساله در ماده ۹ قانون تملک ساختمان‌ها به صراحت بیان شده است: « هر یک از مالکان می‌توانند با رعایت مقررات این قانون و سایر مقررات ساختمانی، عملیاتی را که برای استفاده بهتر از قسمت اختصاصی خود مفید می‌دانند، انجام دهند.» البته قید موکدی نیز در ادامه این ماده قانونی آمده است: «هیچ یک از مالکان حق ندارند بدون موافقت اکثریت مالکان، تغییراتی در محل یا شکل در یا سردر یا نمای خارجی در قسمت اختصاصی خود که در مریی و منظر باشد، بدهند.»

البته در همین قانون، درباره دخل و تصرف در بنایی که عمر مفیدش به پایان رسیده است نیز راه حلی ارائه شده است. بر این اساس مطابق با ماده ۱۳، در صورتی که به تشخیص سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری عمر مفید ساختمان به پایان رسیده یا به هر دلیل دیگری ساختمان دچار فرسودگی کلی شده باشد و بیم خطر یا ضرر مالی و جانی برود و اقلیت مالکان قسمت‌های اختصاصی در تجدید بنای آن موافق نباشند، آن دسته از مالکان که قصد بازسازی مجموعه را دارند، می‌توانند براساس حکم دادگاه و با تامین مسکن استیجاری مناسب، برای مالک یا مالکان که از همکاری خودداری می‌کنند، نسبت به تجدید بنای مجموعه اقدام کنند.

پس از اتمام عملیات بازسازی و تعیین سهم هر یک از مالکان از بنا و هزینه‌های انجام شده، سهم مالک یا مالکان یاد شده را به اضافه مبلغی که برای مسکن اجاره‌ای آنها پرداخت شده است از اموالشان از جمله همان واحد استیفا کنند. در صورت عدم توافق در انتخاب کارشناسان، وزارت مسکن و شهرسازی با در خواست مدیر یا هیئت مدیره اقدام به انتخاب کارشناسان خواهد کرد.

قوانین مالکیت بر مشاعات

چگونه از متصرف غیرقانونی شکایت کنیم؟

اگر مالکی بدون اجازه و جلب رضایت مالکان دیگر، دست به تصرف قست‌های مشاع ساختمان زد، عملش غیر قانونی است و می‌توان از او شکایت کرد که از دو راه «حقوقی» و «کیفری» موضوع قابل بررسی است. برای نمونه اگر شریکی به طور کامل قسمت مشترک را در تصرف خود در آورده باشد و اجازه استفاده را به دیگران ندهد، این کار «تصرف عدوانی» تعبیر می‌شود و از مجرای حقوقی و کیفری قابل بررسی است. بنابر تعاریف موجود، گاهی نیز تصرف فرد یا افراد در قسمت‌های مشاع، عدوانی نیست بلکه در قالب ایجاد مزاحمت یا تحت عنوان ممانعت از حق دیگران است که این موضوع در محاکم دادگستری قابل طرح است.

استفاده از قسمت‌های مشاع چه قواعدی دارد؟

  • گذاشتن میز و صندلی و هر نوع اشیای دیگر در قسمت‌های مشترک ساختمان و پارکینگ اختصاصی ممنوع است.
  • نگهداری هرگونه حیوانی در قسمت‌های مشاع ساختمان و حتی داخل آپارتمان ممنوع است.
  • گذاشتن کفش، دمپایی و جاکفشی پشت در آپارتمان و در محوطه راهروها ممنوع است.
  • هرگونه تغییر شکل و رنگ در آپارتمان به گونه‌ای که موجب ناهماهنگی واحدها در نمای کلی بنا شود ممنوع است.
  • هرگونه استفاده تجاری و اداری از آپارتمان‌های مسکونی ممنوع است.
  • قرار دادن کیسه زباله و سطل آشغال پیشت در آپارتمان، ریختن زباله و آشغال در حیاط و راهروها ممنوع است.
  • هر یک از واحدهای ساختمان فقط دارای یک پارکینگ بوده و مالک فقط مجاز به پارک یک خودرو است.
  • پارک خودرو در غیر از پارکینگ اختصاصی هر واحد و همچنین پارک خودرو در محل‌های مشاع درون پارکینگ که برای تردد راحت‌تر و دور گرفتن خودروها در نظر گرفته شده، ممنوع است.
  • در مهمانی‌های شب‌های غیر تعطیل بعد از ساعت ۲۲ و در شب‌های تعطیل بعد از ساعت ۲۴ رعایت سکوت کامل ساختمان چه از نظر صدای مهمانان و چه از لحاظ صدای موسیقی الزامی است.
  • استفاده از پارکینگ برای برگزاری مجالس اختصاصی ساکنان فقط با اجازه مدیر و کسب رضایت تمامی ساکنان امکان‌پذیر خواهد بود. در این صورت برای جبران هزینه‌های تحمیلی به ساختمان لازم است معادل چهار ماه شارژ به صندوق پرداخت شود.

قوانین مالکیت بر مشاعات

هزینه‌های مشترک ساختمان چیست و چگونه تامین می‌شود؟

هزینه‌های مشترک ساختمان، شامل هزینه‌هایی برای استفاده، حفظ و نگهداری عادی ساختمان، تاسیسات، تجهیزات، هزینه‌های اداری و حق‌الزحمه مدیر یا مدیران ساختمان می‌شوند. تامین مخارج مشاعات ساختمان بر عهده همه ساکنان ساختمان است که سهم هر یک بر اساس متراژ واحد‌ها تعیین می‌شود.

سهم هر یک از مالکان از مخارج هزینه‌های مشترک به نسبت مساحت اختصاصی هر آپارتمان به کل بخش‌های اختصاصی دیگران تعیین و دریافت می‌شود. البته اگر بر مبنای قانون و عرف قسمتی از بخش‌های عمومی مشترک مورد استفاده اختصاصی فردی است، باید هزینه‌های آن بخش را فرد استفاده کننده بپردازد. البته با این حال مالکان می‌توانند با توافقاتی بین خود و تنظیم قرارداد نحوه پرداخت و تقسیم سهم هر مالکی را مشخص کنند.

با این حال اگر مالک یا مالکانی از پرداخت سهم شارژ خودخودداری کنند، قانون تملک آپارتمان‌ها برای آن راه حلی دیده است. بر این اساس مطابق با ماده ۱۰ مکرر قانون تملک آپارتمان‌ها، در صورت امتناع مالک یا استفاده کننده از پرداخت سهم خود از هزینه‌های مشترک از طرف مدیر یا هیئت مدیران وسیله اظهارنامه یا ذکر مبلغ بدهی و صورت ریز آن مطالبه می‌شود. بنابراین هر گاه مالک یا استفاده کننده ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه سهم بدهی خود را نپردازد، مدیر یا هیئت مدیران می‌توانند به تشخیص خود و با توجه به امکانات از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم، برق، گاز و… خودداری کنند.

با این حال اگر مالک یا استفاده کننده همچنان اقدام به تسویه حساب نکنند، اداره ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر یا هیئت مدیران برای وصول وجه مزبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ شده، اجرائیه صادر خوهد کرد. البته مدیر و هیئت مدیران موظفند به محض وصول وجوهن مورد مطالبه یا ارائه دستور موقت دادگاه نسبت به برقراری مجدد خدمات مشترک اقدام کنند.

با این حال در تبصره یک این ماده قانونی نیز اعلام شده است که اگر عدم ارائه خدمات مشترک ممکن یا موثر نباشد، مدیر یا مدیران مجموعه می‌توانند به مراجعه قضایی شکایت کنند و دادگاه‌ها موظفند اینگونه شکایات را خارج از نوبت رسیدگی و واحد بدهکار را از دریافت خدمات دولتی که به مجموعه ارائه می‌شود محروم کنند و تا دو برابر مبلغ بدهی به نفع مجموعه جریمه کنند.  استفاده دوباره از خدمات موکول به پرداخت هزینه‌های معوق واحد مربوط بنا به گواهی مدیر یا مدیران یا به حکم دادگاه و نیز هزینه مربوط به استفاده مجدد خواهد بود.

همانطور که مشخص است، مشاعات ساختمان، هرگز به شخص خاصی تعلق ندارد و حتی اگر ساختمانی دارای یک مالک و چندین مستاجر باشد، مشاعات بین همه ساکنان یکسان تقسیم می‌شود. پس با احترام به حقوق همسایگان خود از ضایع شدن حق آنها و بروز دلخوری یا درگیری جلوگیری کنیم.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 



:: برچسب‌ها: آپارتمان , مشاعات , قوانین آپارتمان , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

 ۲۰ نکته که هنگام بازدید ازآپارتمانجهت خرید باید به آنها توجه کنید

در فصل تابستان بازار مسکن و بازدید از ملک تا حدودی به تکاپو می‌افتد. خریداران و مستاجرین جدید به صورت منظم برای بازدید از ملک مورد نظر خود به گوشه و کنار شهر سرک می‌کشند و تلاش می‌کنند تا سقف آینده خود را با اطمینان بیشتری انتخاب کنند.

 

یک انتخاب مناسب و رعایت قواعد خرید خانه می‌تواند باعث رضایت و آسایش خاطر بلند مدت شما شود و نادیده گرفتن این نکات هنگام بازدید ساختمان می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان شما را پشیمان کند. در ادامه بعضی از نکاتی که هنگام بازدید از ملک جهت خرید باید رعایت شود را با هم مرور می‌کنیم.

 

 

 

انتخاب هوشمندانه محله‌ مورد نظر هنگام بازدید از ملک

 

از مهم‌ترین قواعد خرید خانه هنگام بازدید ساختمان این است که ببینیم منزل مورد نظر اعم از آپارتمان یا خانه ویلایی در چه محله‌ای قرار دارد. در ادامه به چند مورد مهم هنگام بازدید از ملک اشاره خواهد شد. در نظر داشتن این موارد می‌توانند در یک انتخاب هوشمندانه موثر باشند. به این ترتیب می‌توانید خانه‌ ایده‌آل خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنید؛ پس پیش از هر اقدامی این متن را به دقت بخوانید.

 

۱- کوچه: هنگام بازدید از ملک بهتر است به کوچه‌ای که ساختمان در آن قرار دارد دقت ویژه داشته باشید. ممکن است بعضی کوچه‌ها باریک باشند و در نتیجه عبور و مرور در آن دشوار شود. این موضوع به خصوص هنگام اسباب‌کشی می‌تواند اهمیت زیادی پیدا کند. به علاوه برخی کوچه‌ها بسیار پر رفت و آمد هستند. اگر ساختمان پزشکان یا رستورانی در آن کوچه‌ قرار داشته باشد احتمالا باید انتظار سر و صدای زیادی از آن کوچه داشته باشید.

 

همچنین ممکن است با خودروهایی مواجه شوید که جلو در ساختمان شما پارک خواهند کرد و برای خروج از خانه با مشکل مواجه شوید. در صورتی که فرد مهمان‌دوستی باشید، با انتخاب کوچه‌ی شلوغ، مهمانانتان با مشکل پارک ماشین روبه‌رو می‌شوند. بنابراین توجه به کوچه نیز جزو قواعد خرید خانه محسوب می‌شود.

 

 

 

نکات مهم برای خرید خانه

 

 

 

اگر ملک مورد نظر در کوچه‌ای شلوغ قرار داشته باشد باید شلوغی‌های مداوم و مزاحمت در رفت و آمد را به جان بخرید.

 

 

 

۲- همسایه‌ها: داشتن همسایه‌ی خوب نقش مهمی جهت آرامش داشتن در خانه دارد. شاید حتی بتوان گفت همسایه‌ی خوب و بی‌حاشیه از مهم‌ترین موارد قواعد خرید خانه باشد. حین بازدید از ملک در این مورد تحقیق کنید. اینکه ببینیم خانه در کدام محله قرار دارد کافی نیست. باید همسایه‌های اطراف یک خانه ویلایی یا ساکن در آپارتمان زمان بازدید ساختمان را در نظر داشت. در این زمینه می‌توان به چند صورت عمل کرد.

 

به عنوان مثال از خود همسایه‌ها در مورد آن محله پرس‌وجو کرد. به هر حال همیشه افراد صادقی پیدا می‌شوند که حقیقت را بگویند. بازدید از ملک به دفعات و در زمان‌های مختلف هم می‌تواند در این زمینه موثر باشد. هر چه شناخت شما بیشتر باشد، انتخاب بهتری خواهید داشت. اگر خانه مورد نظر آپارتمانی باشد، حین بازدید از ملک به تمیز بودن راهروها و میزان سر و صدای موجود در ساختمان توجه کنید.

 

همچنین دقت به وجود کفش جلوی هر واحد آپارتمان و سالم بودن لامپ‌های راهروها به شناخت شما کمک می‌کند. اگر حین بازدید از ملک در مواردی که گفته شد مشکلی دیده نشود، می‌توان به عنوان نکته مثبتی در نظر گرفت.

 

 

 

نکات مهم برای خرید خانه

 

 

 

داشتن یک همسایه خوب از داشتن یک خانه خوب مهم‌تر است. حتما موقع بازدید از ملک وضعیت همسایه‌ها را نیز بررسی کنید.

 

 

 

۳- آرامش و آسایش: همان‌طور که در موارد قبل نیز تا حدی اشاره شد، توجه به میزان شلوغی خیابان، محله، کوچه و ساختمان هنگام بازدید از ملک بسیار مهم است. اگر شما فرد آرامی هستید و به دنبال جایی می‌گردید که پس از یک روز شلوغ بتوانید به آن بازگردید، حتما به این موارد توجه کنید. خیابان‌های مرکز شهر معمولا شلوغ‌ترین مناطق هستند.

 

گرچه دسترسی به سایر مناطق از مرکز شهر راحت‌تر است اما معمولا به دلیل شلوغی بیش از اندازه طرفدار کمتری دارد. همسایگی با مدارس، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های دولتی و مراکز تجاری، می‌تواند آرامش شما را تهدید کند.

 

همچنین، پیش از بازدید از ملک، به این نکته توجه کنید که تعداد واحد‌های زیاد در یک ساختمان، می‌تواند باعث شلوغی شود. اگر انتخاب شما، آپارتمان است، به تعداد واحدهای ساختمان به طور کلی و تعداد واحدهای هر طبقه دقت کنید.

 

۴- دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی: برای بسیاری از افراد، دسترسی به ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس‌های شهری و حتی مترو اهمیت بالایی دارد. این مساله حتی ممکن است برای کسانی که از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده نمی‌کنند، یک ضرورت قلمداد شود.

 

بعضی از مواقع ممکن است کسانی که خودروی شخصی دارند نیز، به هر دلیلی از جمله ترافیک، ترجیح دهند که با تاکسی، مترو یا اتوبوس رفت و آمد کنند. در هر صورت این قابلیت دسترسی می‌تواند یک امتیاز به حساب آید. بنابراین دقت به این موضوع حین بازدید از ملک مورد نظر، خالی از فایده نیست.

 

 

 

دسترسی داشتن به ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی می‌تواند یک امتیاز مثبت برای ملک باشد.

 

 

 

۵- امکانات رفاهی: امکان دسترسی به امکانات رفاهی برای همه اهمیت دارد. اینکه مجبور نباشید برای هر خرید ساده‌ای سوار ماشین شوید یا مسافت زیادی را بپیمایید در بلندمدت تاثیر زیادی روی رضایت شما از محل زندگی‌تان خواهد داشت.

 

از همین رو، هنگام بازدید از ملک و در حال گذر از محله، دقت کنید که چند سوپرمارکت، میوه فروشی، نانوایی و مواردی از این دست در آن محله وجود دارد. همچنین برای برخی افراد وجود یک پارک در محله اهمیت دارد.

 

برای بعضی دیگر قابلیت دسترسی به درمانگاه‌ها مهم است. در واقع می‌بایست به نیازهای خود توجه کرده و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

 

 

 

نکات مهم برای خرید خانه

 

 

 

نزدیکی به امکانات رفاهی مانند مغازه‌ها، نانوایی، میوه‌فروشی و… می‌تواند خیال شما را بابت انجام امور روزمره راحت کند.

 

 

 

بررسی وضعیت عمومی ساختمان هنگام بازدید از ملک

 

۶- عرض ورودی ساختمان: اگر برایتان مهم است، مبلمان، کتابخانه، کمد، یا یخچال ساید بای سایدتان به راحتی از ورودی ساختمان رد شود دقت کنید که عرض ورودی باید حداقل ۱۱۰ سانتی‌متر باشد. بهتر است که در ورودی ساختمون دو لنگه باشد. در هنگام بازدید ساختمان به عرض راهروها و سقف نیز دقت کنید و از قبل اندازه‌ی وسایل بزرگ خود را که قرار است وارد آن خانه کنید را داشته باشید.

 

 

 

هنگام بررسی خانه، اندازه‌ ورودی، سقف و راهروها را برای عبور لوازم منزل یادداشت کنید.

 

 

 

۷- وضعیت واحدها در هر طبقه: همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، تعداد طبقات آپارتمان و نیز تعداد واحدهای هر طبقه اهمیت بسزایی دارد. تعداد واحدهای کمتر مساوی است با سر و صدا و خرابی کمتر و بهداشت محیطی بیشتر. به علاوه، معمولا آپارتمان‌هایی که در ورودی آن‌ها رو به یکدیگر باز می‌شود طرفدار کمتری دارد. همچنین فاصله‌ی واحدهای یک آپارتمان از هم و مناسب بودن مساحت هر طبقه نیز مهم است.

 

۸- عرض راه‌پله‌ها: عرض راه‌پله‌ها جهت جابه‌جایی وسایل و اسباب‌کشی اهمیت زیادی دارد. در اکثر ساختمان‌ها، اجازه نمی‌دهند که وسایلتان را با آسانسور جابه‌جا کنید. گذشته از اینکه مشکل خراب شدن آسانسور مانعی جهت جابه‌جایی وسایل خواهد بود، ممکن است اندازه‌ی آسانسور نیز کوچک باشد یا حتی خراب شود. به همین دلیل، حین بازدید از ملک توجه کنید که عرض راه‌پله‌ها می‌بایست حداقل ۹۰ سانتی‌متر باشد. در این صورت می‌توانید وسایلتان را به راحتی جابه‌جا کنید و نگران اسباب‌کشی نباشید.

 

۹- وضعیت ایمنی ساختمان: اگر قصد خرید ملکی را داریم که کار ساخت آن کاملا تمام شده است، سخت می‌توان از وضعیت ایمنی ساختمان به طور کامل مطمئن شد. هنگام بازدید از ملک یک کارشناس خبره با خود به همراه ببرید تا بتواند اطلاعات ساخت را از مالک جویا شود. گزینه اصلی در این مرحله اعتماد کردن به مالک و بررسی ادعاهای او است. می‌توانید با بررسی نقشه ساختمان، بررسی کیفیت ساخت، ستون‌های واحد‌های مسکونی و ستون‌های پارکینگ از میزان ایمن بودن ساختمان در مقابل حوادثی مانند زلزله تا حدودی مطمئن شوید.

 

 

 

نکات مهم برای خرید خانه

 

 

 

ایمنی ساختمان به خصوص در مقابل زلزله یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید.

 

 

 

10- حفظ حریم خصوصی: مشرف نبودن درهای ورودی به یکدیگر، عایق صدا بودن و پنجره‌های دوجداره می‌توانند در حفظ حریم شخصی شما موثر باشند.

 

۱۱- پارکینگ: یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به آپارتمان‌نشینی پارکینگ است. در مورد پارکینگ هنگام بازدید از ملک بهتر است به نکاتی دقت شود. مسقف بودن پارکینگ یا اینکه در فضای باز باشد اهمیت زیادی دارد. پارکینگ مسقف به دلیل حفظ خودروی شما از آفتاب، باران یا برف ارجحیت دارد‌.

 

همچنین، هر چه شیب ورودی پارکینگ کمتر باشد، آن پارکینگ مناسب‌تر ساخته شده است. در پارکینگ برخی آپارتمان‌ها، مکانی برای خودروی اضافه یا مهمان در نظر گرفته شده است. این مورد یک مزیت به حساب می‌آید.

 

 

 

نکات مهم برای خرید خانه

 

 

 

تکلیف پارکینگ را قبل از قطعی شدن خرید ملک مشخص کنید تا مشکلی بابت رفت و آمد ماشین، مهمان‌ها و یا مزاحمت ماشین‌های همسایگان پیش نیاید.

 

 

 

۱۲- کنتور آب، برق و گاز: فراموش نکنید که حتما در مورد مجزا بودن کنتور آب و برق و گاز جویا شوید. اگر کنتورها جدا نبود حتما از مدیر ساختمان یا مشاور املاک در خصوص نحوه محاسبه هزینه‌ها بپرسید.

 

۱۳- شارژ ماهیانه: در نظر داشته باشید که قرار نیست هر چه شارژ ماهیانه کمتر باشد، یک امتیاز محسوب گردد. مبلغ شارژ ماهیانه باید با نیازها و مخارج ساختمان، ساکنین و شما هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت هنگام بروز هر گونه مشکل اعم از خرابی و تعمیرات همه اهالی آپارتمان با مشکل مواجه می‌شوند. بنابراین، بهتر است حین بازدید از ملک در این مورد اطلاعات دقیقی کسب نمایید.

 

۱۴- بهترین طبقات در آپارتمان: معمولا طبقات اول و آخر بدترین طبقات و طبقات میانی برای زندگی بهتر هستند. در طبقه اول رفت و آمد بیشتر اتفاق می‌افتد و نیز امنیت پایین‌تری نسبت به سایر طبقات دارد. طبقه آخر نیز در برابر گرما و سرما آسیب‌پذیرتر است. همچنین به هر دلیلی اگر آسانسور مشکلی پیدا کند یا برق برود، ساکن طبقات بالا باید پله‌های زیادی را بگذراند تا به مقصد برسد.

 

 

 

نکات مهم برای خرید خانه

 

 

 

نکات مربوط به داخل ساختمان مسکونی

 

15- آشپزخانه: از آنجایی که خانم‌های خانه‌دار زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند، نورگیر بودن آشپزخانه سبب می‌شود احساس بهتری هنگام کار داشته باشند. حین بازدید از ملک حتما دقت کنید که اتصالات مربوط به سینک، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و پکیج یا آبگرمکن به درستی و در جای مناسبی تعبیه شده باشد تا زمان نصب این وسایل با مشکل مواجه نشوید.

 

۱6- سیستم سرمایش و گرمایش: حتما به صورت کامل سیستم سرمایشی و گرمایشی را هنگام بازدید از ملک برای خرید بررسی کنید. استفاده از سیستم‌های برقی در شهرهایی که تعرفه مصرفی برق کمی ندارند می‌توانند در ماه‌های بسیار گرم یا بسیار سرد جیب شما را به راحتی خالی کند. اگر ملک مورد نظر از کولر آبی یا بخاری استفاده می‌کند حتما از مناسب و باز بودن مجاری آن‌ها مطمئن شوید.

 

 

 

نکات مهم برای خرید خانه

 

 

 

سیستم سرمایشی و گرمایشی نامناسب علاوه بر آزارهایی که در فصول سرد و گرم برای شما دارد، هزینه‌های بالایی را روی دست شما می‌گذارد.

 

 

 

17- نورگیر بودن ملک: بودن نور طبیعی کافی درون یک خانه می‌تواند بسیار مفید باشد. نور طبیعی و روشنایی خانه هم بر روی خلق و روحیه افراد اثر مثبتی می‌گذارد و هم از نظر زیبایی شناسی و نیاز کمتر به مصرف برق می‌تواند مفید باشد. هنگام بازدید از ملک برای خرید یک بار در ظهر و یک بار در غروب از خانه بازدید کنید تا نورگیری آن را به خوبی تماشا کنید. بهترین نورگیری را ابتدا ملک‌های جنوبی و سپس ملک‌های شمالی دارند. می‌توانید در این باره از مالک یا مشاور املاک پرس و جو کنید.

 

18- کف‌پوش: یکی از قسمت‌های مهم هر ملکی، جنس کف پوش استفاده شده در آن است. هر کف‌پوشی روش‌های شست و شو، مراقبت و ظاهر متفاوتی دارد. از مزایا و معایب جنس‌های مورد استفاده برای کف‌پوش مطلع شوید تا بتوانید با دید بازتری برای خرید خانه اقدام کنید.

 

۱۹- بالکن: قسمت بالکن در آپارتمان‌ها می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. در صورتی که بالکن در کنار آشپزخانه باشد می‌تواند کمک بزرگی برای پخت و پز باشد و یا می‌تواند به محلی برای پرورش گل و گیاه تبدیل شود. بالکن گاهی می‌تواند نقش یک کمد یا انباری کوچک را نیز برای خانه شما بازی کند. پس هنگام بازدید ساختمان از محل و متراژ بالکن مطمئن شوید.

 

20- دیوارپوش‌ها: جنس، رنگ و کیفیت دیوار پوش یک خانه تاثیر زیادی بر افرادی که وارد آن ملک می‌شوند دارد. در حال حاضر دیوارپوش‌هایی که قابل شستشو نیستند محبوبیت زیادی ندارند و سختی زیادی برای مالک یک ساختمان دارند. از پیش از جزئیات جنس دیوارپوش مطمئن شوید تا مجبور بعد از خرید ملک مجددا برای تغییر دیوارپوش هزینه‌ای بپردازید.

 

 

 

نکات مهم برای خرید خانه

 

 

 

دیوارپوش یک منزل مسکونی یکی از مهم‌ترین المان‌های تشکیل دهنده نما و زیبایی آن ملک برای ساکنین و مهمان‌ها است که باید جدی گرفته شود.

 

 

 

جمع‌بندی

 

جستجوی مداوم و طولانی برای پیدا کردن ملک مورد نظر می‌تواند بسیار طاقت فرسا و خسته کننده باشد. گاهی مجبور می‌شوید تا هفته‌ها یا ماه‌ها به محله‌های مختلف رفته و خانه‌های متفاوت را ببینید. بازدید از ملک آن هم در هوای گرم تابستانی و یا ترافیک کلافه کننده ممکن است باعث عجول شدن شما شود. فشاری که برای معامله یک خانه به شما وارد می‌شود می‌تواند باعث شود که بعضی از شرایط را نبینید. دقت نکردن به قواعد خرید خانه نه تنها می‌تواند باعث پشیمانی و حس منفی شما شود، بلکه ممکن است ضرر سنگینی برای شما داشته باشد.

 

  • از همسایه‌های خود تا حد امکان مطلع شوید. همسایه‌های شلوغ، پر رفت و آمد، دردسرساز یا بد خلق می‌تواند آسایش روزانه‌ی شما را به راحتی مختل کند.
  • خرید خانه در محله‌های شلوغ و مراکز تجاری و اداری در نگاه اول ممکن است جالب باشد، اما شلوغی خیابان و سر و صدای زیاد می‌تواند به سرعت کام شما را تلخ کند.
  • اگر از موارد قانونی و قواعد خرید خانه اطلاع کافی ندارید حتما یک نفر آشنا به بازار ملک را با خود همراه ببرید تا قرارداد را با دقت بررسی کند.
  • قبل از خرید ملک حتما درباره وضعیت پارکینگ، کنتورهای آب و برق و گاز و شارژ ماهیانه اطلاعات کسب کنید.
  • بهینه بودن یک ملک در مصرف انرژی در فصل‌های سرد و گرم نه تنها هزینه انرژی مصرفی شما را به شدت کاهش می‌دهد، بلکه تعادل دما حس رضایت بالایی در طول سال برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • ممکن است هنگام بازدید ساختمان بسیاری از موارد را برای بررسی فراموش کنید. همیشه یک لیست آماده از نکاتی که باید بررسی شود با خود به همراه ببرید و گزینه به گزینه تمام آن را بررسی کنید.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: اپارتمان , خرید , فروش , املاک , نکات خرید اپارتمان ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

با توجه به رشد جمعیت در شهرها و طبیعتا افزایش نرخ ملک، استقبال ازآپارتمان های کوچک، افزایش یافته است. به طوری که طراحی و ساخت آپارتمان های با متراژ کمتر از 50 مترمربع در بسیاری از نقاط جهان افزایش یافت.

 
قابل توجه است که طراحی چنین فضاهای کوچک با چالش زیادی همراه است؛ چرا که نیازمند ایجاد فضا با حداکثر امکانات و بهره وری مناسب از فضا است.

واحد مسکونی فوق با مساحت 22 مترمربع از طراحی منحصر به فردی برخوردار است و همان طور که در تصاویر پیداست از تمام فضاهای پرت بهترین بهره وری شده است و در این راستا از اسلایدهای چوبی و فلزی پیش ساخته استفاده شده که با مونتاژ این قطعات، فضاهای مورد نیاز کاربر ازجمله، اتاق ناهارخوری، کمد، فضای کار و اتاق خواب فراهم شده است.
 
طراحی و دکوراسیون داخلی یک  
 
طراحی و دکوراسیون داخلی یک  
 
طراحی و دکوراسیون داخلی یک  
 
طراحی و دکوراسیون داخلی یک  
 
طراحی و دکوراسیون داخلی یک  
 
طراحی و دکوراسیون داخلی یک  
 
طراحی و دکوراسیون داخلی یک  
 
طراحی و دکوراسیون داخلی یک  
 
طراحی و دکوراسیون داخلی یک  
 
طراحی و دکوراسیون داخلی یک  
 
طراحی و دکوراسیون داخلی یک  
 
طراحی و دکوراسیون داخلی یک  
 
طراحی و دکوراسیون داخلی یک  
 

طراحی و دکوراسیون داخلی یک

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

 

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: آپارتمان , میکروآپارتمان , دکوراسیون آپارتمان , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

استودیوآپارتمان: با رشد جمعیت در کلان‌شهرها و قیمت بالای زمین، زندگی آپارتمان‌نشینی جایگزین زندگی در خانه‌های ویلایی شده است. هر چه بیشتر به جلو می‌رویم و دست‌خوش زندگی صنعتی و ماشینی می‌شویم، زندگی در خانه‌هایی با متراژ پایین افزایش می‌یابد.

 
استودیو آپارتمان چیست، همون خونه دانشجویی خودمونه؟!

نام دیگر استودیو آپارتمان،سوئیت است که شامل خانه‌هایی با متراژ زیر ۵۰ مترمربع می‌شود. همان‌طور که از نام این خانه‌ها پیداست، می‌توان این‌طور توضیح داد که فضای زندگی در آنها شامل یک محیط یکپارچه است که با توجه به نیاز به چند بخش تقسیم ‌شده است.

استودیو آپارتمان
 
 استودیو آپارتمان چیست، همون خونه دانشجویی خودمونه؟!
 
فضاهای اصلی در استودیو آپارتمان مانند سرویس بهداشتی می‌توانند به‌صورت ثابت طراحی شوند.به دلیل کمبود فضا برای تفکیک قسمت‌های دیگر به ‌هیچ‌ عنوان از عناصر ثابت مانند دیوار استفاده نمی‌کنند. آشپزخانه معمولاً در وسط قرار می‌گیرد تا بتوان از پشت آن به‌عنوان یک فضای خصوصی و امن استفاده کرد.
 
به این منظور برای جداسازی فضای خواب و نشیمن از یک نیم‌دیوار استفاده می‌شود.
 
در استودیو آپارتمان و آپارتمان های فلت می‌توان از کتابخانه‌های سیار به‌منظور تقسیم محیط نیز استفاده کرد. با این کار هم می‌توان فضای مناسبی برای قرار دادن لوازم ایجاد کرد و هم از دید مستقیم دو فضا نسبت به یکدیگر جلوگیری نمود.

استودیو آپارتمان چیست، همون خونه دانشجویی خودمونه؟!
 
روش های طراحی داخلی استودیو آپارتمان

برای طراحی و دکوراسیون داخلی استودیو آپارتمان روش های مختلفی وجود دارد که در اینجا ۷ روش از مهمترین روش های آن را برای شما بازگو می کنیم:

انتخاب سبک مینیمال: در فضاهای کوچک باید از حداقل لوازم استفاده کرد؛ یعنی ابتدا لوازم ضروری و اولیه برای زندگی را تهیه کنید، سپس درصورتی‌که فضای خالی داشتید از وسایل جانبی و تزئینی استفاده ‌نمایید.
 
استفاده از نور طبیعی: حضور نور در فضاهای کوچک اهمیت بالایی دارد. اگر بتوانید از نور طبیعی پنجره‌ها برای روشنایی خانه استفاده نمایید از به وجود آمدن فضایی خفه و دلگیر جلوگیری خواهید کرد. بهترین گزینه برای پنجره‌ها در استودیو آپارتمان، نصب نکردن پرده است. اگر هم خیلی اصرار به پوشاندن پنجره‌ها دارید می‌توانید از پرده‌های حریر روشن استفاده کنید.
 
ابعاد مناسب مبلمان: در خرید مبلمان از کوچک‌ترین ابعاد و اندازه استاندارد استفاده کنید. مبلمانی با اندازه‌های بزرگ نه‌تنها رفت‌وآمد را در این خانه‌ها سخت می‌کنند، بلکه فضا را دلگیر و خفه جلوه می‌دهند.

استفاده ی بهینه از فضا: از کنج‌ها، زیر تخت و دیوارها بیشترین بهره را بگیرید. به دلیل کم بودن مساحت کف، شما باید به شکل هوشمندانه‌ای از فضاهای عمودی در خانه استفاده کنید. زیر تخت، محل مناسبی برای قرار دادن اشیا است. با تهیه باکس‌های زیبا و قرار دادن لوازم خود در آنها نهایت استفاده را از این قسمت داشته باشید.
 
 پرهیز از تنوع رنگی: شاید طراحی فضاهای کوچک با تنوع و تضاد رنگی در یک نگاه جذاب به نظر برسد، ولی بعد از چند ساعت حضور در این مکان، تحمل چنین محیطی عذاب‌آور و پرتنش خواهد بود، پس سعی کنید از یک زمینه رنگی پیروی کنید.

استودیو آپارتمان چیست، همون خونه دانشجویی خودمونه؟!
استفاده از آینه‌: آینه به دلیل انعکاس نور به‌عنوان یک شئ نورانی در محیط استفاده می‌شود. نور ساطع‌شده از آن، فضا را روشن و دلبازتر می‌کند. هم‌چنین اگر آینه را در جای مناسبی قرار دهید، می‌تواند به فضا وسعت کاذب بدهد.
 

ایجاد نقطه کانونی: بهتر است برای جلوگیری از آشفتگی فضای استودیو آپارتمان، یک نقطه کانونی(Focal Point) خلق کنید. با این کار، نظم را به خانه دعوت می‌کنید. شما می‌توانید به این منظور از یک تابلوی هنری استفاده کنید و یا اینکه به یکی از دیوارها رنگی متفاوت ببخشید و سپس مبلمان و عناصر را نسبت به آن چیدمان کنید.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

 

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: اپارتمان , استودیو اپارتمان , سایت اپارتمان , آگهی رایگان , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

فرهنگ  آپارتمان نشینی و مشکلات آن

رشدجمعیت شهری و گذر زمان در چند دهه گذشته عاملی بود تا تغییرات بنیادی و اساسی در نحوه و شکل زندگی مردم به وجود آید؛ تغییراتی که گاه از سر شوق و اشتیاق بود. این تغییرات به مرور زمان در شرایطی وارد جامعه می شود که جایگزین شدن ماشین به جای درشکه استفاده از تلفن همراه به جای باجه های تلفن و بسیاری از وسایل مدرن امروزی برای نسل ها و دهه های گذشته حتی فکر کردن و در تخیل آوردنش هم کار بسیار سختی بود.

 

از سوی دیگر تغییراتی نیز از سر اجبار و نیاز درجامعه به وجود آمد که دیگر چاره ای برای رفع آن وجود نداشت و باید به آن تن داده می شد.

 

خارج شدن خانه ها از فضایی که وسعت آن امروزه برای نسل جدید کمتر در تخیل می گنجد وتبدیل شدن آنها به خانه هایی در ابعاد کوچک تر، به گونه ای که هر خانه روی خانه ای دیگر بنا شده، مدلی از زندگی را در خانه هایی به نام آپارتمان به وجود آورده است. مدلی که زندگی در آن خلاف زندگی درخانه های حیاط دار و بزرگ تابع قواعد و قانون خاص خودش است.

 

 

 

 

 

● قانون در کنار آپارتمان نشینی

 

آپارتمان ها بنا به تعریف، واحدهایی از یک مجموعه ساختمانی هستند که در عرصه واحد، از یک پلاک ثبتی خاص با واحدهای مستقل با سند تفکیکی خاص و مجزا بنا شده اند.

 

با توجه به شروع ساخت و ساز مجتمع های آپارتمانی از دهه 40 که تعداد آنها ازتعداد انگشتان دست فراتر نمی رفت، قانون تملک آپارتمان ها در سال 1343 به تصویب رسید و آیین نامه اجرایی آن نیز چهار سال بعد یعنی 1347 تدوین شد.

 

اصلاح آیین نامه اجرایی آپارتمان ها در دهه 60 در حالی مورد بازبینی مجدد قرار گرفت که مردم در این دهه به زندگی در آپارتمان روی آورده و در کشاکش زندگی در آنها با مشکلات مختلفی روبه رو شده بودند.

 

 

 

 

 

● سنت آپارتمان نشینی

 

مشکلات زندگی آپارتمانی از زمانی آغاز شد که خانواده ها همچنان پیرو زندگی سنتی خود در خانه های حیاط دار بودند؛ به گونه ای که صحبت کردن با صدای بلند، رفت و آمد در هر زمان از شبانه روز، بلندی صدای تلویزیون، رادیو و ضبط صوت تا آن میزان که تمایل دارند و بسیاری از نمونه های دیگر، با این تفکر که چهار دیواری اختیاری است همچنان بر آن شیوه زندگی سنتی پا فشاری می کردند، بدون آن که توجه به حقوق همسایه دیوار به دیوار یا همسایه طبقه پایین یا بالایی خود داشته باشند.

 

مردم ما اگر چه ازخانه های حیاط دار به آپارتمان های چند طبقه کوچ کرده اند، اما نمی توانند درخانه های خود آرام بگیرند. آنها یا از مزاحمت همسایگان در عذاب هستند یا موجب مزاحمت همسایگان دیگر می شوند. بطوری که معتقدند پولش را داده اند و هرگونه که بخواهند، می توانند زندگی کنند و شاید هم به این دلیل است که از سکوت در آپارتمان ناراضی به نظر می رسند اما در دنیای امروز با افزایش روبه رشد جمعیت، تنها راه کنار آمدن بااین موضوع، داشتن فرهنگ و قوانین آپارتمان نشینی است یا اینکه از شهر خارج و در شهرک های اطراف ساکن شوند.

 

 

 

 

 

● قانون و فرهنگ

 

فرهنگ، جزء لاینفک هر زندگی آپارتمان نشینی بوده و نادیده گرفتن این بخش مهم در زندگی آپارتمانی به وجود آورنده بخش بزرگی از مشکلات اجتماعی و معضلات روانی در این محدوده است.

 

رسیدن به یک فرهنگ واحد در هر مجموعه آپارتمانی در حالی است که هر خانواده ساکن درهر واحد مسکونی فرهنگ آپارتمانی خاص خودش را دارد و همسو وهمراه کردن همه فرهنگ ها با یکدیگر در یک فرهنگ در عرصه عمل کاری غیر ممکن به حساب می آید.

 

با این حال وارد شدن و زندگی کردن در مجتمع های آپارتمانی دو اصل بدیهی است : با توجه به محدودیت های زندگی آپارتمان نشینی نخست باید رعایت حقوق دیگران مهم شمرده شود و دیگر آن که در انتظار رعایت حقوق و قوانین از جانب دیگران نباشید.

 

 

 

فرهنگ آپارتمان نشینی و مشکلات آن

 

 

 

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، مشکلات آپارتمان نشینی و اختلاف میان همسایگان در نتیجه نادیده گرفتن این دو نکته اساسی است که بوجود می آید. به گونه ای که آنها در یک جمع بندی ساده معتقدند توافق نداشتن ساکنان در نحوه استفاده از مشاع ها، وجود سلیقه های گوناگون، فرهنگ ها و اختلاف محسوس اجتماعی میان ساکنان، نبودن ضوابط و مقررات مدرن برای طراحی، ساخت و بهره برداری از مجتمع ها، بی توجهی ساکنان به حقوق همسایگان و الزام نداشتن آنها به جبران خسارت های احتمالی تنها بخشی از این مشکلات بوده یا باعث ایجاد مشکلات است.زندگی شهری در حصار خانه های قوطی کبریتی گرفتار شده است. فرهنگ آپارتمان نشینی به معنای توجه به آداب، قواعد و الزام های زندگی در محیط جمعی یعنی آپارتمان نشینی معنا و مفهوم پیدا می کند و دوری از آن باعث بالا رفتن مشکلات اجتماعی می شود.

 

 

 

از مشکلات اجتماعی مشکلاتی است که خود را در اعتراض ها و شکایت های گوناگون در کلانتری ها و دادسرها نشان می دهد.

 

آنچه در شکایت و دادرسی براساس آنچه حق قانونی به حساب می آید تنها یک روی سکه است و روی دیگر را باید در کاسته شدن از ارزش همسایه و همسایه داری جست وجو کرد.

 

همسایه ای که در فرهنگ کهن، احادیث و آموزه های دینی ما برای آن سفارش های بی شماری شده است.

 

یکی از مزایای ارتباط و دوستی با همسایه ایجاد امنیت و آرامش برای مسلمانان در یک شهر توسط خود مردم است. در روایات داریم که 40 خانه پهلویی، 40 خانه عقبی و 40 خانه جلویی به عنوان همسایه محسوب می شوند. چنانچه از حضرت رسول(ص) روایت داریم که فرمودند اگر ستم نبود می گفتم همسایه از همسایه ارث می برد.

 

ارتباط با همسایه و حقوقی که همسایه بر همسایه دارد را می توان در چارچوب مسایل اخلاقی حل و فصل کرد.

 

 

 

 

 

● آپارتمان قالب کوچک یک کشور

 

شاید بتوان آپارتمان نشینی را مقیاس کوچکی از یک کشور یا شهر در نظر گرفت که وضع قوانین و مقررات در ایجاد نظم و هماهنگی در آن نقش بسیار مهم و اساسی را ایفا می کند. اگر برای اداره شهر یا کشور نیاز به حضور مدیر یا مدیرانی در رأس امور است، اداره آپارتمان نیز نیازمند حضور مدیر یا مدیرانی از داخل خود مجموعه است تا بتوانند قوانین و مقرراتی را برای اداره، کنترل و حتی هماهنگ کردن خانواده های ساکن در آپارتمان وضع کنند و به اجرا درآورند که این مهم در آیین نامه اجرایی قانون آپارتمان وضع شده است.

 

با این حال دیگر دوره سکونت در خانه های وسیع و باغ های بزرگ گذشته و ضرورت های زندگی شهرنشینی و تمرکز امکانات و منابع ما را وادار کرده است تا در محیطی تنگ و فشرده زندگی کنیم. پس طبیعی است که هرچه مکان های زندگی انسان ها فشرده تر شود، خواسته های شخصی بیشتر با هم برخورد می کند. در این شرایط افراد برای برخورداری از یک زندگی آرام، ناگزیرند از برخی آزادی های خود صرف نظر کرده و در ازای حقوقی که پیدا می کنند، تکالیفی در مقابل یکدیگر بپذیرند. نکته ای که شاید از زیر چشم بسیاری از آپارتمان نشین ها دور مانده است.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

 

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: آپارتمان , سایت اپارتمان , اپارتمان نشینی , دنیای اپارتمانی , وبلاگ اپارتمان ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

 چه کنیم مضرات آپارتمان نشینی را در کودکانمان کمتر کنیم؟

کم تحرکی کودکان باعث از بین رفتن تعادل روحی می شود

 

 

 

 آپارتمان نشینی تقریبا اجتناب ناپذیر است؛ به ویژه در شهرهای بزرگ که جمعیت زیادی را در دل خود جای داده اند اما چه کنیم که مضرات آپارتمان نشینی را به ویژه در کودکانمان و نیز کودک درونمان کمتر کنیم؟ ... بله! مضرات! به سراغ «فائقه صدیقی» کارشناس روانشناسی رفتیم تا مضرات و راه فرار از آنها را بشناسیم.

گردن نهادنی سخت
با وجود تفاوت های سبک زندگی سنتی و امروزی، باید بپذیریم که به علت محدودیت ها، هزینه های بالای مسکن و مهاجرت ها، زندگی آپارتمان نشینی در عصر حاضر اجتناب ناپذیر شده و چاره ای جز گردن نهادن به آن نیست. از این رو باید بپذیریم که آپارتمان نشینی را با تمام مزایا و مضرات آن، خوب بشناسیم و با این شناخت، به جنگ مشکلات آ« برویم تا کمتر آسیب ها نصیب اعضای خانواده، به ویژه کودکان شود چون آپارتمان نشینی عرصه را بیشتر از همه برای کودکان تنگ می کند و شادی و نشاط را از آنها می گیرد.

رونمایی از نسل چاقِ افسرده
بعضی از روانشناسان می گویند در صورتی که شرایط خاص و مطلوبی در این مجموعه ها رعایت نشود، سکونت در این سازه های تنگ و سرد تاثیر نامطلوبی بر روی افراد ساکن آنها خواهد گذاشت و در صورتی که نیازهای روحی افراد اقناع نشود، فرد در معرض ابتلا به بیماری افسردگی قرار می گیرد.

تعریف یک مسکن مناسب
در تعریف یک مسکن مناسب از دو ویژگی ارتباط افقی و عمودی نام برده می شود. ارتباط افقی یکی از نیازهای اولیه و اساسی انسان است که حافظ کیان خانواده و روابط بین اعضای آن است. منظور از ارتباط عمودی این است که در عین داشتن محیطی سالم و گرم، روابط بین همسایه ها و ارتباط بین خانواده ها نیز باید وجود داشته باشد.

پس محیط مسکونی مناسب، برآوردنده نیازهای مختلف روانی، اجتماعی و زیستی است. بر این اساس، مهمترین مسئله یک محیط مسکونی ایجاد زمینه مناسب برای انطباق فرد با اجتماع و پیرامون وی و آماده سازی برای ورود او به جامعه است.

در معماری سنتی و قدیمی، حیاط خصوصی محل مناسبی برای پرورش گل و گیاه، نگهداری حیوانات خانگی، استفاده از نور مستقیم آفتاب بود. میهمانی های خانوادگی و دور هم نشینی ها باعث افزایش مهر و محبت در بین اعضای خانواده ها بود و تمام این عوامل در پرورش روح و روان فرد و جلوگیری از افسردگی نقش مهمی داشت. متاسفانه در زندگی آپارتمانی حداکثر آنها حذف شده که نگرانی هایی در پی دارد.

مزایایی که باید برای رسیدن به آن همت کرد
آپارتمان نشینی در کنار معایب، مزایایی هم دارد که به شرط ارتباط صحیح و عاطفی بین ساکنان آپارتمان به وجود خواهد آمد و آن اینکه افراد در کارها به هم کمک می کنند. حس داوطلبانه و مسئولیت پذیری اجتماعی به خوبی ترویج می یابد و محیطی مناسب و امن برای برخوردهای اجتماعی کودکان و حتی بزرگسالان به وجود می آید.

وابستگی ها
پدر و مادرها همیشه نگران امنیت و رفاه کودکانشان هستند و تمایل دارند تمام نیازها، اسباب بازی ها، محل بازی و دوستان فرزند را تحت کنترل داشته باشند. افزایش تعداد وعده های غذایی، تماشای تلویزیون، نبود خلاقیت در بازی ها و وابستگی بیش از حد کودکان به والدین باعث می شود که آنها به استقلال شخصیتی نرسند.

کم تحرکی
کم تحرکی کودکان باعث از بین رفتن تعادل روحی می شود و کودکانی که به دلایل مختلف تعادل روحی ندارند، به تدریج مبتلا به خستگی مزمن می شوند. در صورتی که کودکان از لحاظ روحی و روانی نیاز به بازی و سروصدا دارند ولی به علت ایجاد مزاحمت برای همسایه ها والدین به ناچار کودکان را از سروصدا و بازی های پرتحرک منع می کنند.

کودک کم تحرک نیز به دنبال تخلیه نشدن انرژی، دچار مشکلات روانی شده و در آینده نسلی چاق، افسرده، کم تحرک و بی روحیه به جامعه وارد می شوند.

شاید جایگزین کردن کارهایی مثل بازی در پارک ها برای جبران این موضوع پیشنهاد شود اما این بازی ها همیشگی نیست و تابع شرایط خاص زمانی و مکانی است. مراقبت همیشگی در پارک نیاز است و اگر کودک بخواهد شب ها بازی کند، فضاهای خارج از اپارتمان برای او مفید نیستند.

ورود به فضای مجازی
تخلیه ناقص انرژی و ایجاد مشکلاتی مثل افسردگی، لجبازی، سرکوب تمایل کودکان و یا بیش فعالی، به مرور او را به فضای مجازی وارد می کند که در چنین حالتی مسائل فراتر از واقعیت برای آنها لذتبخش می شود. خودشان هم به نوعی از این طریق تایید می شوند و چون بازی و سرگرمی در دنیای مجازی را قبول دارند، احساس رضایت و لذت کرده و این رویه را تکرار می کنند.

 

فرهنگ آپارتمان نشینی

 

کودکان کم تحرک در آینده نسلی چاق، افسرده و  و بی روحیه میشوند

 

 
رونمایی از نسل چاقِ افسرده
به این ترتیب تنهایی شان بیشتر شده و از جمع دوستان خانوادگی هم خارج می شوند. در صورتی که کودکان ما باید سختی های زندگی را یاد گرفته و به صورت عملی، مهارت های زندگی را چه در خانواده و چه در جامعه از نزدیک لمس و تجربه کنند. حتی خطوط قرمز دوستی های اجتماعی هم باید آموزش داده شود تا در آینده بتوانند برای خود فردی موفق باشند و تصمیم های درستی بگیرند.

کدام نسل؟...
متاسفانه وابستگی بعضی از والدین برای فرار از عواقب بعدی آزادی کودکان، آنها را به نوعی پشت میزنشین، پشت کامپیوترنشین و پشت تلویزیون نشین کرده است. امروز بچه ها را دائم مشغول بازی با تبلت و غرق در شبکه های اجتماعی می بینیم و متاسفانه ظهور قارچ گونه شبکه های ماهواره ای باعث می شود کودک به تسخیر آنها درآید، بیشتر به انزوا کشیده می شوند و حالا تصور کنید اوضاع به همین منوال پیش برود؛ نسلی وابسته و بدون استقلال که لازم است هویت شخصیتی خود را بشناسند. درگیری هویتی اولین ارمغان نسل آپارتمان نشین است.

چاره
می توان از طریق ایجاد امکانات ورزشی و تفریحی فوق برنامه های سالم برای کودکان و نوجوانان ساکن آپارتمان ها ،تقویت و تحکیم روابط خانوادگی و پر کردن صحیح اوقات فراغت، شرایط را برای سکونت افراد مساعدتر کرد و از بروز مشکلات روحی – روانی جلوگیری کرد. نباید اجازه بدهیم به خاطر آپارتمان نشینی، کودکان مان به جای بازیگوشی، گوشی بازی کنند.

حبس کودک در چاردیواری
 قرار دادن کودک در محیطی بسته و محصور به دیوارهای تنگ معروف به «چاردیواری» واقعا سخت است، به ویژه اگر کودک درون شما هم زنده باشد و باز هم ویژه تر آنکه در خانه ای بزرگ و درلباز بادرخت های بزرگ و سایه دار زندگی کرده باشید.

زندگی آپارتمان نشینی را باید با بد و خوبش بپذیریم اما مراقبت از کودکان و به حداقل رساندن آسیب های این سبک زندگی، موضوعی است که سراغش را از دکتر ابراهیم صادقی فوق، تخصص اطفال گرفتیم.

سال های اول زندگی، بازی و شخصیت
می گویند شخصیت آدم ها در بچگی قوام پیدا می کند. دکتر صادقی در این باره می گوید: «سال های اول زندگی برای رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان اهمیت بالایی دارد. کودکان در سنین پایین باید با محیط اطراف و طبیعی برخورد کرده و آشنایی عملی با آنها پیدا کنند. آموزه های دینی نیز تاکید دارند که کودک باید در دوران کودکی بیشتر از هر زمانی به بازی و تفریح بپردازد. بازی کردن ضرورتی حیاتی در کاهش تکانه های فردی کودکان بوده و به ایجاد شخصیت مناسب در آینده کمک شایانی می کند. زندگی در محیط های آپارتمانی موجب اختلال در این روند می شود.»

محیط بسته آپارتمان و قطع رابطه با طبیعت
این متخصص کودکان با دیدی عرفانی، از طبیعت به درون کودک نگاه می کند: «محیط به طور کلی در آپارتمان بسته بوده و ارتباط بچه با طبیعت را به عنوان نبوغ آفرینش قطع کرده و سبب ایجاد مانع در رشد و شکوفایی کودک می شود.

 


با کم شدن رابطه کودک با محیط اطراف، به طور طبیعی کودکان به طرف بازی های کامپیوتری و سرگرمی های الکترونیکی کشانده می شوند که مهم ترین عامل سوءتغذیه و چاقی و بی اشتهایی و پرخوری عصبی است.»

هیس... آرام تر
ما ایرانی ها برای همسایه هایمان احترام زیادی قائلیم و معتقدیم در صورت بروز مشکل، آنها قبل از فامیل به داد ما می رسند و یک مثل زیبا هم در این زمینه داریم: «همسایه خوب از فامیل بهتر است!» به همین سبب حاضر نیستیم با سروصدای بچه هایمان شاهد رنجش آنها باشیم.

دکتر صادقی معتقد است: «از نکات مهم در تربیت کودکان، سرکوب آزادی های آنها است؛ به این معنی که ممانعت از آزادی آنها و تذکرات مکرر موج ببروز تنش های درونی این عزیزان می شود و تاثیرات سوء آن در آینده رفتاری کودکان نمایان می شود.


در زندگی آپارتمانی، به ویژه وقتی ساکن طبقه های بالاتر هستیم، به سبب فرهنگ ایرانی اسلامی که همسایگان را نزدیک تر از بستگان می داند، برای رعایت حال آنها ممکن است فرزندان مان را از فعالیت های بدنی در خانه منع کرده و میل کودک به فعالیت بدنی را سرکوب کنیم.»

سقوط از ارتفاع
سقوط از ارتفاع هم از مشکلاتی است که ساکنان آپارتمان ها را تهدید می کند. یک بالکن کوچک و کلی وسیله در آن و یک حرکت اشتباه به ویژه در کودکان می تواند حادثه ساز شود.

رونمایی از نسل چاقِ افسرده
دکتر صادقی در این باره می گوید: «از نکات قابل توجه دیگر در زندگی های آپارتمانی، خطر صدمات جسمی به علت حوادث و احیانا سقوط است. از آنجا که حوادث و سوانح از علل مهم مرگ و میر در کشورمان است، بنابراین باید مراقب باشیم و تمهیدات ویژه ای برای جلوگیری از سقوط در کودکان اندیشیده شود. برای جلوگیری از سایر حوادث در درجه اول پرهیز از آپارتمان نشینی و بعد اصلاح ساختار آپارتمان ها با رعایت اصول مهندسی و در صورت نیاز ایجاد فرهنگ آن است.»

ضرورت ویتامین D
ویتامین حساس و حیاتی D این روزها کمیاب شده است! شاید به دلیل سبک زندگی ما باشد. دکتر صادقی معتقد است: «کمبود ویتامین D در حال حاضر یکی از مسائل و مشکلات فراگیر در کشورمان است. ویتامین در مراحل تولید علاوه بر کبد و کلیه و روده نیاز به تابش نور و اشعه خورشید نیز داشته که در زندگی آپارتمانی به علت تماس کم با نور می تواند در فرآیند تولید با مشکل مواجه شود. ویتامین D در فرآیند اسکلت بندی و متابولیسم استخوان ها نقش مهمی دارد و کمبود آن می تواند باعث بیماری راشینیسم و عفونت های تنفسی و مشکلات در ساختمان جمجمه شود.»

کم تحرکی و چاقی
این پزشک کودکان درباره کم تحرکی بچه ها در زندگی آپارتمانی نظر دیگری هم دارد: «زندگی کم تحرک و چاقی ناشی از آن شروع مشکلات این افراد در آینده بوده که می تواند منجر به ایجاد بیماری قلبی و عروقی در سنین پایین، فشار خون، دیابت و مشکلات عصبی – عضلانی و اسکلتی شود. از مشکلات دیگر زندگی آپارتمانی محروم شدن کودکان از بازی های دسته جمعی است که این نوع بازی ها از ستون های اصلی ایجاد اعتماد به نفس در کودکان است.»

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

 

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: اپارتمان , اپارتمان نشینی , وبلاگ اپارتمان , همه چیز درمورد اپارتمان , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

آموزشگاه عکاسی تبلیغاتی

بهترین و با کیفیت ترین نورپردازی

همانطور که گفتیم نور پردازی اهمیت بسیار زیادی در عکاسی از قطعات خودرو دارد زیرا اگر نورپردازی ضعیف باشد برای مثال می تواند باعث کدر شدن تصویر شود و در نتیجه مخاطب این مطلب را برداشت می کند که قطعه قدیمی و به درد نخور و یا دسته دوم است. علاوه بر آن شدت نور بسیار زیاد هم می تواند باعث آزار دادن چشم بیننده شود به طوری که دیگر حتی حاضر نشود که عکس را مشاهده کند. تیم ما با در اختیار داشتن بهترین امکانات نورپردازی و عکاس های کاربلد نورپردازی را بدون مشکل انجام می دهد تا نتیجه نهایی بسیار خوب حاصل شود.

انتخاب بهترین زاویه عکاسی

زاویه عکاسی نیز یکی دیگر اصول عکاسی قطعات خودرو است. یک قطعه باید برای مخاطب از هر نظر قابل نمایش و دیدن باشد. گاهی پنهان ماندن کمی از یک قطعه خودرو باعث می شود که مخاطب گمان کند که قطعه ناقص است یا مشکلی دارد ، به همین دلیل است که زاویه هایی که عکاسی در آن انجام می شود باید کامل و مناسب باشد و چندین بار مورد آزمایش قرار گیرد.

 

کانون تخصصی آموزش عکاسی مرداد
برای  مشاهده آمورش های بیشتر برروی >>
عکاسی تبلیغاتی<< کلیک کنید



:: برچسب‌ها: عکاسی , عکاسی تبلیغاتی , مرجع عکاسی , وبلاگ عکاسی تبلیغاتی , عکاسی تبلیغاتی مرداد ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

آپارتمان کوچک با فضایی سفید و بسیار روشن

ضرب المثلی است که می گوید از صفحه سفید و خالی نترسید، این سخن توسط خیلی از افراد خلاق و هنرمند سرتاسر دنیا بکار می رود و در طراحی داخلی آپارتمان و منزل مسکونی با مساحت کم هم خیلی کاربرد دارد. یک صفحه سفید شروع فرایند تفکر است، فضایی حاضر و آماده برای هر ایده و احتمالی. دیوارهای یکدست سفید در طراحی داخلی نیز ویژگی خاص خود را دارند. سه آپارتمانی که در این پست با آنها آشنا خواهید شد تاکید شدیدی بروی فضاهای سفید داشته تا فضایی آرام و راحت ایجاد کنند.

وقتی رنگ زمینه خانه، یعنی دیوارها، سقف و کف یکدست سفید باشد هر رنگی که درون فضا قرار بگیرد سریعا خود را نشان می دهد. مسلما یکی از رنگ هایی که خیلی عالی با سفید مچ می شود سیاه است. دکوراسیون سفید مشکی انتخاب بسیاری از طراحی داخلی مدرن است. بغیر از سیاه استفاده از عناصر طبیعی مانند قفسه های چوبی در دکوراسیون نیز بسیاری عالی بنظر خواهد رسید. برای طراحی داخلی آپارتمان مدرن با سلیقه خودتان، قطعا رنگ سفید بهترین انتخاب خواهد بود.

ابتدا با یک آپارتمان ۷۲ متری شروع می کنیم که در مسکو روسیه قرار داشته و از رنگ های تیره در زمینه سفید استفاده می کند. با این روش محیطی فوق العاده ساده اما بی نهایت شیک و چشم گیر طراحی شده است. حضور رنگ های تیره در اتاق نشیمن و میز ناهارخوری کاملا مشخص است، مبل راحتی به رنگ آبی تیره انتخاب شده و پایه های میز ناهارخوری مشکی است. پایه های مشکی با رویه سفید میز و صندلی های چوبی باعث ایجاد تضادی جالب شده است. بغیر لز این موارد وسایل جالب دیگری مانند چراغ های سقفی، آینه قدی بزرگ، دیوار پشت تلویزیون هایگلاس به رنگ مشکی، میز جلو مبلی برنزی، قالیچه مدرن به رنگ قرمز مایل به صورتی و پرده های خاکستری خیلی زیبا خودنمایی می کنند.

 

 

سه نمونه طراحی داخلی آپارتمان با فضایی سفید و بسیار روشن

 

سه نمونه طراحی داخلی آپارتمان با فضایی سفید و بسیار روشن

 

سه نمونه طراحی داخلی آپارتمان با فضایی سفید و بسیار روشن

 

سه نمونه طراحی داخلی آپارتمان با فضایی سفید و بسیار روشن

 

سه نمونه طراحی داخلی آپارتمان با فضایی سفید و بسیار روشن

 

 


از اتاق نشیمن، راهروی ورودی و اتاق خواب که بگذریم به آشپزخانه می رسیم. در آشپزخانه هم دکوراسیون سفید مشکی سریعا بیننده را مجذوب خود می کند. آشپزخانه تقریبا در فضایی بسته قرار گرفته و به همین خاطر باید تا جای ممکن روشن طراحی میشد اما با اینحال یکی از دیوارها که کابینت های زیادی هم روی آن قرار گرفته تماما مشکی است. اما طراحی داخلی آپارتمان شیک و مدرن فقط به این فضاها ختم نمی شود، دستشویی و حمام نیز نقش مهمی را ایفا می کنند. در این قسمت نیز تم سفید و مشکی حکمرانی می کند اما عناصر دیگری مانند روشویی سنگی-مرمری، دیوار تمام شیشه ای و همینطور شیرآلات مشکی رنگ نیز جلب توجه هستند.

سه نمونه طراحی داخلی آپارتمان با فضایی سفید و بسیار روشن

 

 

 

 
سه نمونه طراحی داخلی آپارتمان با فضایی سفید و بسیار روشن 

 

 


طراحی داخلی آپارتمان دوم از چند جهت با مدل اول تفاوت دارد، در اینجا از ترکیب رنگی متفاوت ایجاد شده که رنگ های خاکستری و همینطور چوب طبیعی اصلی ترین آنها است. جالب است بدانید این آپارتمان مدل بازسازی شده یک خانه قدیمی ۶۰ ساله بوده است. کفپوش خانه خاکستری خیلی کمرنگ است طوریکه تفاوت چندانی با دیوار و سقف سفید ندراد اما در سایر قسمت ها مانند آشپزخانه با کابینت های چوبی، میز ناهارخوری ، اتاق خواب و حمام و دستشویی، رنگ های گرمتر حضور دارند.

 

 

 

سه نمونه طراحی داخلی آپارتمان با فضایی سفید و بسیار روشن

 

 

سه نمونه طراحی داخلی آپارتمان با فضایی سفید و بسیار روشن


و در نهایت نگاهی هم به طراحی داخلی آپارتمان سوم می اندازیم که یک فضای ۸۰ متری و نسبتا بزرگ دارد. این آپارتمان هم به شیوه ای منیمالیستی طراحی شده تا فضایی خنک و آرام ایجاد کند. نکته جالب در مورد این خانه اتاق نشیمن آن است که حدود چند سانتی متر پایین تر از بقیه قسمت خانه قرار گرفته است. دیوارهای سفید، کمد و قفسه دیواری در گوشه دیوار و همینطور نزدیک سقف که با کتاب های رنگارنگ تزیین شده به مقدار زیادی در اتاق نشیمن خودنمایی می کنند.

 

 

سه نمونه طراحی داخلی آپارتمان با فضایی سفید و بسیار روشن


نکته جالب دیگر در مورد این خانه دیواری است که با نوعی چوب پنپه مخصوص پوشیده شده است. این دیوار جالب دقیقا کنار میز ناهارخوری با صندلی های جالب حصیری قرار گرفته و البته تا آشپزخانه نیز کشیده شده است. خود آشپزخانه کابینت هایگلاس سفید رنگ داشته و تقریبا تمام قسمت هایش من جمله میز اپن و سینک ظرفشویی رنگی یکدست سفید دارند. اتاق خواب بسیار ساده طراحی شده و از کمدهای بزرگی بهره می برد. پشت دیوار چوب پنپه ای خانه حمام و دستشویی قرار دارد که از یکدیگر جدا هستند، حمام یکدست سفید است اما دستشویی از کفپوشی چوبی بهره می برد.

 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: اپارتمان , وبسایت اپارتمان , اپارتمان کوچک , همه چیز درمورد اپارتمان , اپارتمان نشینی ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 دی 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد